FacebookTwitterLinkedIn

Conform datelor provenind  din industrie, utilizatorii de servicii mobile de plăţi reprezentau doar 7% din totalul abonaţilor la nivel mondial în 2013. Cu toate acestea, procentul utilizatorilor de servicii mobile de plăţi este aşteptat să crească în următorii ani, ajungând ca valoare absolută la mai mult de 450 milioane de utilizatori până în 2017.

De asemenea, conform unui alt studiu EY – ,,Mobile maze consumer study”  –  care a sondat opiniile a 6.000 de consumatori din 12 ţări, adoptarea serviciilor mobile de plăţi este încă destul de scăzută iar consumatorii continuă să fie foarte reticenţi cu privire la adoptarea acestora.

Rezultatele pe ţări evidenţiază anumite contraste puternice.

 Procentul celor care declară că nu au intenţia să utilizeze servicii mobile de transferuri de bani variază de la un minim de 24% în India, la un nivel record de 57% în SUA, iar cele mai ridicate niveluri de absorbţie a acestui tip de servicii se înregistrează în India (31%), Rusia (30 %) şi China (29%). Cea mai mică rată de utilizare se înregistrează în Suedia, de 14%.

Aceste rezultate subliniază faptul că adoptarea noilor servicii este mai dinamică în pieţele emergente, dar că adoptarea lor la nivel universal se confruntă cu provocări în toate pieţele, în special în cele dezvoltate.

Vodafone a lansat serviciul prin care poți transfera bani cu ajutorul telefonului mobil fară a avea nevoie de un cont bancar

În timp ce vechile tehnologii de mesagerie pe mobil, cum ar fi SMS-urile şi USSD sunt utilizate în special în pieţele emergente pentru transferul de bani şi plata salariilor, tehnologiile NFC şi cloud sunt utilizate în pieţele dezvoltate pentru plăţi de tranzit şi programe de fidelizare în retail.

Serviciile de plăţi prin dispozitive mobile sunt pregătite pentru noul val de creştere, însă operatorii de telefonie mobilă trebuie să găsească soluţii pentru preocupările clienţilor într-o piaţă fragmentată din punct de vedere tehnologic pentru a fructifica potenţialul pieţei, mai arată studiul citat.