Cautare




, Contributor

Servicii financiare |
|

Care sunt soluțiile pentru industrializarea sistemului bancar

Card_bani.jpg
Sistemul bancar se confruntă cu trei mari provocări: reducerea costurilor, schimbări majore în domeniu și intensificarea digitalizării. Care ar putea fi modalitățilede eficientizare în domeniului bancar printr-o strategie industrială care implică organizarea pentru gestionarea volumelor mari?

Conceperea unui model bancar industrial este soluția în care mai multe grupuri și operatori bancari au investit multă energie, arată un studiu realizat de Ensight Management Consulting.

Țările din Europa de Est sunt angrenate în problema industrializării bancare dintr-o  perspectivă diferită din moment ce acestea reprezintă ținta pentru externalizarea  sucursalelor operaționale.

Acest lucru se datorează mai ales costului scăzut pentru forța de muncă, în continuare considerabil mai mic decât în Europa de Vest, și în general unei flexibilități mai mari în alocarea unui număr de angajați full-time pe proces, ceea ce ajută la optimizarea operațiunilor.  

In ceea ce privește rezultatele industrializării, un exemplu pozitiv în ultimele decenii este sistemul bancar francez. Aici, cei mai mari jucători naționali sunt cu un pas înaintea fondurilor de ajutor reciproc, mai ales referitor la eficiența sistemelor IT.

Sistemele industriale interne multi-brand sunt acum des întâlnite în grupurile bancare mari. Din ce in ce mai des, acestea ofera servicii clienților externi schimbând atenția de la centre de cost la centre de profit.

Folosind cunostintele despre sectorul european bancar și bazându-se pe studii de caz din Europa Centrala si de Vest, studiul identifică patru factori de succes pentru o strategie industrială:

1. Un management riguros și pe termen lung al portofoliilor de produse, acoperind întregul ciclu de viața pentru produsele bancare. Aceasta este cea mai bună cale de a exclude produse neprofitabile care nu sunt la vedere și de a optimiza procesele într-un mod industrial.

Industrializarea este o temă importantă de multă vreme și pentru sistemul bancar german. Nu doar jucătorii mari, ci și băncile mai mici și-au creat sisteme industriale  pentru domenii precum: securizare, plați sau servicii de credite. Corelat, procesele manuale au fost reduse de-a lungul anilor.

2. Abilitatea de a îmbina afinitatea clienților pentru personalizarea produselor cu industrializarea proceselor și produselor bancare. Crearea abilității de a te diferenția din perspectiva clientului, față de diferențierea prin eficiența operatională a devenit un real avantaj competitiv.

3. Gestionarea informației pentru satisfacerea nevoilor clienților de a beneficia de un serviciu rapid și de calitate, parte din trecerea la un sector bancar digital, multi-canal. Bancile trebuie să țină cont de faptul ca în această realitate digitalizată, ele au devenit una dintre cele mai importante surse de informație. Așadar, trebuie să-și asume această provocare nu doar ca instituție, ci și în aspectele tranzacționale de zi cu zi, pentru consumatori.    

În Marea Britanie, mari instituții financiare au început să-și consolideze funcția IT printr-o singură platformă, în timp ce alte instituții mai mici și-au înlocuit sistemele de procesare vechi cu o nouă soluție core. Aceste schimbări fac posibil un grad mai mare de transparență în fluxul de date, o înțelegere mai profundă a proceselor de back office și a sistemelor de control, dar și o viteză mai mare de reacție pentru un mediu tehnologic care se schimbă rapid.

4. Anticiparea și management-ul reglementărilor în schimbare și din ce în ce mai stricte.

Pe lângă acești patru factori, echipele de management din sistemul bancar vor trebui să se concentreze mai mult pe implementarea unui model care evită crearea de silozuri organizaționale. Managerii vor fi nevoiți astfel să construiască în bănci legături între departamente și business unit-uri.

Ensight Management Consulting este unul dintre cei mai marei jucători locali pe piața romanească de consultanță în management, raportat la cifra de afaceri și numărul echipei de consultanți.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii