Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Bunuri de consum |
|

Care sunt provocările din industria de retail și cum să le faci față

Succesul în industria de retail a fost mereu dificil de obținut, însă mediul actual prezintă câteva provocări unice, iar expresia „clientul are întotdeauna dreptate“ capătă forțe noi.
shutterstock_594367067

Dacă, în trecut, clienții nu aveau prea multe opțiuni, când venea vorba de a cumpăra produse noi, astăzi au variante nelimitate, astfel că loialitatea față de brand a tot scăzut. Clienții trec de la un retailer la un magazin online în funcție de cele mai bune oferte pe care le găsesc în momentul cumpărării, iar numărul comercianților care și-au pornit rapid o afacere în această industrie, dar care au ales să investească în mediul online, în locul unui magazin fizic, a crescut considerabil în ultimii ani.

Există diferențe semnificative între cele două businessuri, deși vorbim de aceeași industrie. De exemplu, magazinele fizice trebuie să fie dotate cu case de marcat, însă această obligație nu se aplică și celor online, atâta vreme cât încasează plățile prin card, transfer bancar sau printr-o firmă de curierat. Anul acesta, comercianții trebuie să folosească aparatele de marcat cu jurnal electronic, omologate conform normelor în vigoare și achiziționate doar de la distribuitori autorizați de Ministerul de Finanțe.

Drept urmare, printre noile provocări în industria comerțului cu amănuntul se numără și aceea de a-i oferi clientului posibilitatea de a alege cum va cumpăra produsele care îl interesează – online sau offline – și de a-i menține viu interesul față de brand.

Adaptează-te constant nevoilor clienților

Preferințele clienților se vor schimba în permanență, uneori mai repede decât îți poți imagina. Ca retailer, ar trebui să poți ține pasul cu toate schimbările de sezon, printre care și comportamentul de cumpărare al clienților. Capacitatea de a fi inovativ este esențială, în această perioadă, în industria de retail.

Inovația constantă este necesară pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a te situa în fața competitorilor. Angajații din magazine se află în fiecare zi în fața clienților, interacționând cu aceștia și făcând tot posibilul pentru a le satisface nevoile. Studiile arată că angajații creativi sunt cei care îi fac pe clienți mai fericiți, de aceea este important să creezi un mediu de lucru unde ideile sunt încurajate și puse în practică.

Construiește o infrastructură de marketing solidă

În marketingul modern, este necesar ca retailerii să țină legătura cu clienți prin cât mai multe canale. SMS, e-mail și social media – canalele de comunicare sunt esențiale pentru succesul afacerii, care este determinat și de experiența cât mai plăcută a clientului la vizita (online sau offline) în magazinul pe care îl conduci. Însă, dacă departamentele de marketing nu comunică eficient, clientul ar putea fi saturat de multitudinea de mesaje și oferte pe care le primește, multe dintre ele repetitive, iar acest „bombardament“ comunicațional poate avea efect contrar așteptărilor tale.

Tehnologiile potrivite și procedurile de comunicare adecvate pot asigura succesul unei afaceri, astfel că o strategie clară și precisă este esențială pentru a te asigura că toate canalele de comunicare lucrează împreună și nu unul împotriva celuilalt. În acest mod economisești și timp și bani.

Pregătește-te pentru viitor

Industria de retail este într-o continuă evoluție, iar felul în care shoppingul online a reușit să domine obiceiurile de consum ale clienților este cel mai relevant exemplu de transformare. Drept urmare, nu ar trebui să te temi de viitor, pentru că acesta este plin de oportunități. Automatizarea va elimina complet sarcinile repetitive. Dacă ți-ai propus să le oferi clienților o experiență mai bună decât cea din magazinele online, este important ca angajații să fie mult mai implicați și să poată personaliza fiecare întâlnire cu clienții.

Implementarea unei strategii de lucru eficiente și motivarea unei echipe angajate în a obține performanță sunt măsuri esențiale pentru a face față noilor provocări din industria de retail.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii