Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Care sunt principalele cauze ale insolvențelor

insolventa.jpg
Companii de dimensiuni medii sau mari ce au intrat în insolvență în ultimii 2 ani arată că 49% dintre companiile ce intră în insolvență au ca principală cauză supraîndatorarea. Greșelile de management și scăderea consumului vin pe locurile 2 și 3 într-un clasament al cauzelor insolvenței și se regăsesc fiecare în 43% dintre cazuri, potrivit unei analize a Casei de Insolvență Transilvania (CITR).

„La deschiderea procedurii de insolvență întocmim mereu un raport de analiză pentru a identifica principalele cauze care au generat situația. În acest context, gestionând peste 650 de proceduri complexe în ultimii ani, am constatat că sunt extrem de puține situațiile când insolvența unei companii are o singură cauză. În cele mai multe cazuri este vorba despre un cumul de 2-3 factori care se suprapun și combină deciziile managementului cu circumstanțe externe”, a declarant Rudolf Vizental, managing partner Casa de Insolvență Transilvania.

„Mai grav este însă că echipele manageriale nu depistează ori nu admit situația insolvenței la timp. Din analiza noastră a reieșit că peste 90% dintre companii au declarant insolvența la cel puțin 18 luni după apariția acestei stări. Acest fapt scade considerabil șansele de redresare ale companiei.”, a adăugat Rudolf Vizental.

Vezi care sunt sectoarele care înregistrează cel mai mare număr al firmelor aflate în insolvență

Cele mai frecvente cauze care au generat dezechilibre ale companiilor se referă la scăderea consumului, înregistrarea unor pierderi continue, un grad de îndatorare peste capacitatea reală de plată, precum și decizii greșite ale echipei de management.

Deși scăderea consumului reprezintă principala cauză invocată de manageri, o analiză atentă arată că aceasta se clasează abia pe locul 3 într-un clasament al motivelor reale, în timp ce pe locul doi se situează deciziile greșite ale echipei de management.

Clasamentul cauzelor:

1. Supraîndatorare: 49%

2. Greșeli ale echipei de management: 43,1%

3. Scăderea consumului: 43%

4. Pierderi continue: 31%

5. Apartența la un grup de companii: 9%  

Cauzele menționate se referă la un eșantion de proceduri de insolvență și se pot suprapune mai multe într-un proiect, precizează sursa citată.

Scăderea consumului este o cauză specifică activității de comerț, în timp ce lipsa de profitabilitate afectează mai curând producția.

Alte cauze importante sunt pierderile continue în activitatea curentă, în 31% din cazuri, dar și efectele în lanț ale unor dezechilibre, unde insolvența unei companii a avut impact direct asupra altora (5%). În 4% dintre situații, pierderea principalului contract, concurența neloială, sau decesul acționarului majoritar au fost motivele principale ce au dus la starea de insolvență a companiei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii