Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Care sunt companiile de televiziune care domină audiența în prime-time?

Pro TV SRL și Intact Media Group, cele două companii rivale, au avut o cotă cumulată de piață de 44,6% în mediul urban, în prime-time, în perioada 1 ianuarie – 19 noiembrie 2015. Acestea își împart piața (aproape) „frățește”.
televiziuni_mici.jpg

Cele șase televiziuni operate de compania Pro TV SRL, deținută de americanii de la CME, au avut o cotă de piață de 23% în prime-time, urban, în intervalul 1 ianuarie – 19 februarie a.c. Televiziunile controlate de Pro TV SRL sunt: Pro TV (16,8% market share), Acasă TV (4,1%), Pro Cinema (1%), Sport.ro (0,8%), Acasă TV (0,2%) și MTV România (0,1%).

Cota de piață (market share) reprezintă numărul de telespectatori care s-au uitat la un program/televiziune, într-un interval de timp, raportat la numărul total de persoane care aveau televizoarele deschise în acea perioadă (exprimat în procente).

Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2014, cota de piață cumulată a televiziunilor din grupul Pro TV a scăzut în acest an cu 0,8 puncte procentuale în prime-time, urban.

Intact Media Group, format din cinci televiziuni, a avut un market share în prime-time de 21,6%în mediul urban. Intact Media Group are următoarele televiziuni: Antena 1 (11,3%), Antena 3 (7,4%), Antena Stars (2%), Euforia (0,7%) și ZU TV (0,2%). Cota de piață a Intact Media Group a scăzut cu 1,2 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului 2014. Se remarcă faptul că Antena 3 a pierdut față de anul trecut 0,7 puncte procentuale în prime-time, urban.

Cele două grupuri rivale (în total 11 televiziuni generaliste și de nișă) dețin o cotă de piață cumulată de 44,6% din audiența urbană în prime-time.

Kanal D, care evoluează pe piața TV fără să aibă în spate un grup local, a avut o cotă de piață în perioada analizată de 9,8%, în creștere cu 1,7 puncte procentuale față de 2014. Este cea mai mare creștere procentuală de pe piața TV.

Televiziunea publică (TVR 1 și TVR 2) a realizat o cotă de piață de 4,1%, sub Centrul Național Media (Național TV, Favorit TV și Național 24 Plus – 4,6%) și România TV. De remarcat că televiziunea de știri România TV a avut în urban o cotă de piață de 4,2% în prime-time, la fel cât TVR 1 (2,9%) și TVR 2 (1,2%) la un loc.

Să mai notăm că Sony Pictures Television, care deține AXN, AXN Black și AXN White, a avut o cotă de piață urbană în prime-time de 1,7%, în creștere cu 0,4 puncte procentuale față de 2014.

La nivel național (vezi graficul), Pro TV SRL a avut o cotă de piață de 23,4%, în timp ce Intact Media Group a înregistrat o cotă de 19,8%. La rândul său, Kanal D a avut un market share de 10,7%, o cotă dublă față de TVR (TVR 1 – 3,9% și TVR 2 – 1,4%).

VEZI AUDIENȚA ÎN PRIME-TIME A TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI (1 IAN. – 19 NOV. 2015)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii