Cautare




, Contributor

Macroeconomie |
|

Care sunt cele mai prietenoase ţări cu antreprenorii

Antreprenoriat
În cadrul G20, ţările mature deţin cel mai mare scor pe toţi pilonii din barometru, oferind cele mai bune ecosisteme pentru dezvoltarea antreprenoriatului, potrivit studiului EY G20 Entrepreneurship Barometer 2013 (Barometrul antreprenoriatului în ţările G20).

Astfel, Australia, Canada, Coreea de Sud, Marea Britanie şi SUA se află pe primele locuri din G20 la toţi cei cinci piloni (accesul la finanţare, cultura antreprenorială, sistemul fiscal şi de reglementare, educaţia şi formarea profesională, precum şi sprijinul coordonat pentru dezvoltarea antreprenoriatului).

SUA este lider în ceea ce priveşte accesul la finanţare şi cultura antreprenorială, iar Franţa ocupă primul loc la categoria educaţie şi formare profesională.

Cu toate acestea, pieţele emergente reduc decalajul şi aduc cele mai rapide îmbunătăţiri sistemului lor antreprenorial.

Arabia Saudită este percepută ca fiind cea mai atractivă din punct de vedere fiscal şi al condiţiilor de reglementare, datorită ratelor reduse de impozit pe profit şi normelor juridice simplificate.

 În cadrul pilonului referitor la sprijin coordonat, care include programe de mentorat şi schimb de bune practici, Rusia deţine scorul cel mai mare, urmată de Mexic şi Brazilia.

Antreprenorii oferă două treimi din locurile de muncă din ţările G20 şi reprezintă un motor important pentru crearea de locuri de muncă, inclusiv pentru tineri. Pe întreg teritoriul UE, s-a estimat că antreprenorii au generat 67% din noile locuri de muncă în 2012[1], în timp ce în China, procentul s-a ridicat la 75%.

Accesul la finanţare este menţionat ca principala prioritate pentru dezvoltarea mediului antreprenorial la nivel global de către 70% dintre antreprenori. Aceştia sunt de părere că obţinerea fondurilor este dificilă pe toată durata de viaţă a firmelor lor. Barometrul subliniază faptul că guvernele trebuie să creeze o serie de mecanisme şi instituţii care să poată furniza capital antreprenorilor, conform fiecărei etape de dezvoltare a afacerii, alături de alte tipuri de ajutor şi mentorat, acestea din urmă fiind şi ele esenţiale pentru susţinerea antreprenorilor.

Alături de îmbunătăţirea accesului la finanţare, există un mesaj clar al antreprenorilor din statele G20 privind necesitatea schimbării culturii antreprenoriale, pentru a îndepărta stigmatul falimentului, pentru a evidenţia succesul antreprenorilor şi de a promova o înţelegere comună asupra politicilor şi mediului de business.

Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România spune: “Mesajul la nivelul ţărilor G20 este clar: guvernele, antreprenorii şi corporaţiile trebuie să lucreze împreună pentru a dezvolta în continuare mediul antreprenorial. La o concluzie similară am ajuns şi în România la începutul anului acestuia, când EY a lansat o analiză asupra celor cinci piloni ai mediului antreprenorial românesc. După lansarea studiului la Bucureşti, am menţinut în continuare legătura cu antreprenorii, inclusiv prin întâlniri organizate special pentru a discuta nevoile acestora, la Timişoara şi Cluj”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii