Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Macroeconomie |
|

Care sunt cauzele volatilității din industria auto

taxa_auto.jpg
Volatilitatea pieţei auto s-a intensificat semnificativ în ultimele 12 luni. Marea majoritate a producătorilor intervievați (90%) au declarat că pieţele emergente sunt principalele surse care generează volatilitate în piaţă, în timp ce 68% dintre furnizori au identificat drept cauză a volatilităţii – cererea din ambele pieţe, atât din cele dezvoltate cât şi din pieţele emergente, arată raportul Changing Lanes 2014-15: the automotive C-Suite’s agenda, realizat de EY Global Automotive Center.

Circa 84% dintre executivi se aşteaptă la un impact negativ  generat de fluctuaţiile ratelor de schimb valutar şi ale preţurilor materiilor prime, în timp ce 56% consideră că  scăderea cererii de pe pieţele emergente va avea un efect negativ asupra industriei.

Nu mai puţin de 67% dintre constructorii şi dealerii de automobile au menţionat conectivitatea şi infotainment-ul (combinaţia dintre informaţie şi divertisment) ca fiind elementele principale ale propunerii de valoare pentru clienţi, în timp ce 74% dintre furnizorii auto au identificat dreptul de proprietatea asupra inovaţiei şi consolidarea platformelor.

Odată cu un sistem îmbunătăţit de conectivitate, producătorii auto trebuie să furnizeze clienţilor o asigurare privind confidenţialitatea datelor pentru acceptarea acestor capabilităţi.

Potenţialii cumpărători alocă o perioadă semnificativă de timp cercetării ofertelor în mediul on-line, înainte de a lua o decizie de cumpărare, iar numărul vizitelor la locaţia dealer-ului este în scădere, astfel încât producătorii auto vor fi nevoiţi să reinventeze experienţa de vânzare pentru a-şi atrage şi păstra clienţii.

Aproximativ 77% dintre executivii intervievaţi au declarat că pătrunderea şi obţinerea succesului pe pieţele foarte dezvoltate reprezintă principalul avantaj competitiv. Producatorii de automobile îşi completează sursele de venit, prin soluţii de conectivitate, mobilitate şi asistenţă post-vânzare pentru a rămâne competitivi. În timp ce colaborarea a fost o direcţie strategică abordată de companii din 2013, sondajul privind perioada 2014-2015 arată că liderii din industrie intenţionează să se concentreze mai intens pe parteneriate pentru a aduce mai multă valoare prin schimbul de tehnologie şi creşterea vitezei de inovaţie în piaţă.

“Previziunile legate de industria auto din România indică o stabilizare per total a pieţei auto în 2014, în contextul în care se aşteaptă o redresare a economiei globale din care să aibă de câştigat şi piaţa auto locală. Piaţa din România a fost una dintre pieţele cele mai afectate de criză, dar, după o perioadă de declin masiv, se aşteaptă ca vânzările de autovehicule să revină pe o traiectorie normală în acest an. Aceste aşteptări de creştere pleacă de la baza scăzută a vânzărilor slabe din 2013, şi a revenirii cererii după mai mulţi ani de declin susţinut pe piaţă şi întârziere a deciziilor de cumpărare”, spune Ariadna Oşlobeanu, Senior Manager, Assurance, EY România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii