Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Care este puterea reclamelor difuzate pe televiziuni?

televiziune_96154400.jpg
Televiziunea rămâne în continuare cel mai eficient suport de promovare a brandurilor. Nu e o vorbă auzită la... televizor și nici o părere aruncată în vânt. Impactul reclamelor TV este dovedit de sondajele de audiență.

Primele 35 de spoturi cu cele mai mari audiențe, difuzate de la începutul acestui an (1 ianuarie – 10 februarie), au avut ratinguri la nivel urban de peste 12 de puncte. Firește, reclamele au fost „ajutate” să obțină aceste audiențe de către programele TV în cadrul cărora au fost inserate.

În acest top 35 figurează doar trei televiziuni care au livrat mari audiențe pentru spoturi: Pro TV (cu 24 de clipuri), Antena 1 (7) și Kanal (4). Dintre cele 35 de spoturi „fruntașe”, 29 au ocupat primul loc în calupurile publicitare. Acest lucru arată că poziționarea în calup (care este facturată separat de televiziuni către clienți) este determinantă în obținerea unor audiențe mari. De asemenea, cinci spoturi au fost așezate pe a doua poziție în calup. Există și un clip în acest top 35 care a fost al treilea în calup: Aspirin Complex, difuzat la „Știrile Pro TV – ora 19”, pe 27 ianuarie (duminică).

În clasamentul „fruntașilor” figurează opt spoturi comandate de Orange. Acesta este clientul care a obținut pentru campaniile sale cele mai bune ratinguri. Altă campanie cu audiențe mari a fost Petrom – „Țara lui Andrei” (3 spoturi).

Cele mai bune zile din săptămână (prime time) în care s-au obținut audiențele din top 35 au fost: joi (9 spoturi), miercuri (6 spoturi), duminică (5 spoturi), sâmbătă (3 spoturi).

Filmele și serialele au fost suporturile care au asigurat cele mai mari audiențe pentru reclamele inserate: 18 reclame din top 35 au beneficiat de ratingurile asigurate de filmele artistice și serialele din prime time, iar 15 de programul „Știrile Pro TV – ora 19”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii