Petre Barbu Afaceri Petre Barbu, ziarist și scriitor, autor al cărților de interviuri
„Primul an de publicitate” (2013) și „Primul an de marketing” (2019),
scrie de mai bine de 20 de ani despre advertising, marketing și
comunicare.
Sunt considerate ca fiind varianta cea mai potrivită pentru consum produsele cu un procent „normal” de grăsime, cele cu conținut scăzut de grăsime fiind asociate de femei cu ideea de probleme medicale sau cure stricte de slăbire.
„Această categorie de produse este asociată de către participantele la studiu cu ideea de puritate, naturalețe și familiaritate. În plus, aceasta este văzuta ca adresându-se oamenilor energici, activi, dinamici, care apreciază tot ce înseamnă natural și sănătos”, declară Irina Rainer (foto), coordonatorul studiului.
În opinia participantelor la studiu (femei cu vârsta cuprinsă între 35-59 de ani), procentul de grăsime din produsele lactate este strâns legat de:
– Gust – lactatele cu procent ridicat de grăsime sunt percepute a fi mai atractive pentru că sunt gustoase
– Textură – lactatele grase sunt mai cremoase, oferind o experiență a gustului mai rafinată
– Naturalețe – lactatele light sunt percepute a fi mai puțin naturale, extra procesate, lipsite de nutrienți.
Categoria lactatelor este una foarte variată, beneficiind de o gamă largă de produse, despre care consumatoarele au o imagine foarte clară și bine definită:
→ Laptele este cel mai familiar produs, inspiră o stare de grijă, protecție, căldură și este apreciat pentru beneficiile nutritive.
→ Iaurturile (laptele fermentat) sunt asociate cu ideea de vitalitate, dinamism, efervescență și apreciate pentru beneficiile lor în procesul de digestie.
→ Mixurile de brânză cu smântână sugerează ideea de răsfăț, mulțumire, recompensă, dar și delicatețe, finețe, rafinament, feminitate.
→ Untul și smântâna sunt percepute ca un ajutor în bucătărie, ingrediente de bază pentru diverse rețete și, prin urmare, familiare, comune, obișnuite.
→ Brânza dulce și urda definite de ideea de rețete ale buncii, prăjituri de casă, dar oarecum de modă veche.
→ Produsele tartinabile inspiră dinamism, mișcare, rapiditate, ”on the go”.
→ Brânzeturile solide sunt asociate cu ideea de gust, sățietate, consistență.
Lactatele reprezintă pentru românce alimente obișnuite în viața de zi cu zi, ce reprezintă o soluție convenabilă și accesibilă. Referindu-se la beneficiile raționale percepute atunci când privesc spre categoria lactatelor, participantele la studiu au menționat faptul că acestea sunt:
Naturale, sănătoase, proaspete – prin asociere cu ideea de tradiție, fără E-uri, conservanți, aditivi
Accesibile din punct de vedere al prețului
Flexibile, versatile ca și consum – apreciate pentru gama largă de momente și modalități de consum
Hrănitoare și sățioase – percepute a oferi o mare parte din nutrienții necesari zilnic
Ușoare pentru stomac – ușor digerabile
Practice – nu necesită timp de preparare, potrivite pentru o gustare între mese
Gustoase – asociate cu satisfacția gustului
Văzute a înlocui sau preîntâmpina anumite tratamente medicale: ajută la digestie (unele lactate sunt percepute a ajuta tranzitul intestinal), previn osteoporoza (prin aportul de calciu), ajută la eliminarea toxinelor.
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 4 Mini Focus Grupuri, la care au participat femei cu vârsta cuprinsă între 35 și 59 de ani. Mini Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 1-4 septembrie 2015.
Pentru a asigura buna funcționare a acestui site, uneori plasăm în computerul dumneavoastră mici fișiere cu date, cunoscute sub numele de cookie-uri. Apasand pe butonul de “Accept”, iti dai acordul pentru folosirea TUTUROR cookie-urilor. Poti apasa pe butonul "Setari Cookies" pentru a selecta individual cookie-urile.
Site-ul nostru (inclusiv varianta pentru dispozitive mobile) folosește atât cookie-uri de sesiune cât și cookie-urile persistente. Cookie-uri de sesiune vă permit să navigați de la o pagină la alta în cadrul site-ului nostru, precum și reținerea oricăror informații pe care le introduceți. Un cookie de sesiune este șters atunci când închideți browserul sau după o perioadă scurtă de timp. Cookie-uri persistente permit site-ul nostru să-și amintească preferințele și setările dvs. atunci când vizitați site-ul nostru în viitor. Cookie-uri persistente expiră automat după o anumită perioadă de timp.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Aceste module cookie sunt folosite de noi si alte entitati pentru a va oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastra, atat in cadrul site-ului nostru, cat si in afara acestuia.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).