FacebookTwitterLinkedIn

Rezultatele arată că mediul extern sau intemperiile joacă un rol extrem de important în alegerea tâmplăriei potrivite. Astfel încât, în percepţia consumatorului cele mai importante caracteristici ale tâmplăriei sunt reprezentate de „scutul de protecţie” format din patru elemente indispensabile pentru o tâmplărie PVC de calitate: protecţia termică (>27%), protecţia fonică (>16%), protecţia de apă / vânt (>11%) şi protecţia solară (>11%).

Deciziile de cumpărare sunt, de asemenea, influenţate şi de anumite criterii comerciale, precum: un preţ bun de achiziţie (>25%), recomandarea din partea familiei/ prietenilor/ colegilor (> 12%) sau recomandarea specialistilor (>12%).

Nu în ultimul rând, mai mult de 78% dintre respondenţi au recunoscut faptul că o tâmplărie de calitate este mai scumpă decât în mod uzual.

Spre deosebire de alte materiale de construcţie sau finisaje, tâmplaria este mult mai familiară  şi mai accesibilă consumatorului, inducând un nivel ridicat de implicare în etapele lucrării (>30%).

Drept urmare, informaţiile despre tâmplărie sunt receptate individual, deciziile privind marca de tâmplarie folosită fiind luate în etapa de planificare (>60%), prin intermediul internetului (35%), dar şi cu ajutorul persoanelor apropiate consumatorului (prieteni, familie, colegi – 38.2%).

„Toate elementele menţionate mai sus au un rol decisiv în procesul de selecţie a tâmplăriei PVC de calitate, însă nu trebuie neglijat un alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistenţa crescută la utilizarea îndelungată, termenul de garanţie mare, cât şi tehnologiile moderne folosite la fabricarea tâmplăriei sunt condiţii care înglobează şi reduc în mod real costurile de utilizare pe termen lung”, a declarat Adrian Garmacea, director general al companiei producatoare Barrier.

Un alt fenoment analizat în cadrul studiului reflectă faptul că, în prezent, există un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie, consumatorii neoperând cu diferenţieri clare între mărcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori.

Cercetarea a presupus investigarea cantitativă de ansamblu a mărcilor active în această categorie de produse pe următoarele dimensiuni cheie: elementele de bază privind informaţiile şi atitudinile generale despre categorie, elementele de bază privind mărcile active pe piaţă, elementele de bază privind comportamentele de consum, descriptorii de consumatori – demografici, sociografici.

Studiul a vizat persoane cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani din regiunile statistice Nord-Est şi Sud-Est ale României, cu excepţia judeţului Constanţa, oraşe cu peste 50.000 locuitori, marja de eroare fiind de maximum 3,3%.

Cercetarea, realizată de Barrier și desfăşurată de agenţia de cercetare D&D Research, a inclus peste 750 de respondenţi şi a fost realizat în perioada martie-aprilie 2014.