Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

UP by Forbes |
|

Când ludicul devine artă – UP by Forbes

În momentele scurte de răgaz pe care mi le permit, îmi place să-mi hrănesc imaginația cu frumos. Designul de obiect este una dintre bucuriile de la care nu mă abțin și pe care, ori de câte ori o aflu, o împărtășesc. Așa este și cazul lui Christopher Duffy și a brandului său de mobilier ludic, Duffy London. Am stat de vorbă și am aflat cum s-a născut ideea și ce idei se ascund în spatele obiectelor imaginate de Chris.
DuffyKrakenAbyssHiRes01

Up: Cine este Christopher Duffy, omul și designerul și cum interacționează cele două entități?

Christopher Duffy: Nu există nicio diferență între ele. Eu sunt un tot, așa că omul și designerul sunt perfect interconectați.

Up: Chris, ce pasiuni ai? Cum îți hrănești creativitatea?

CD: Din fericire, primele mele pasiuni adevărate sunt arta și designul. Am un instinct natural pentru a explora galerii de artă, blog-uri tematice și magazine dedicate designului. Un alt lucru care-mi face plăcere este timpul petrecut împreună cu prietenii și soția mea, care, printr-o coincidență plăcută, este din România, născută în orașul așezat pe malul mării, Constanța. Îmi place să merg cu bicicleta, dar fac acest lucru mai mult pentru a ieși în aer liber și a mă bucura de soare, dar și pentru a mă lăsa inspirat de priveliștile uimitoare ce se găsesc de-a lungul Tamisei. Îmi plac extraordinar de mult ambarcațiunile și boat design-ul ( în secret, lucrez tot timpul la bărci și iahturi).

Up: Iată că ajungem încet, încet și la carieră. Chris, spune-ne care este povestea ta și a carierei tale de designer?

CD: Tocmai ce am început! Am decis să fac ceva, am folosit singurul spațiu pe care l-am avut, și anume dormitorul meu și bucătăria. Inițial am făcut produse de mici dimensiuni. Desigur, am avut anii mei ucenicie, în care am fost tâmplar. Am studiat Arta si Designul, pentru a sprijini intenția de a deveni designer de produs. Dar pentru a-ți lansa o cariera în design nu este suficient. Trebuie să te reinventezi, să crezi ceva original și suficient de bun cât oamenii să-și dorească să cumpere de la tine. Ceea ce am și făcut.

Up: Cred că, până acum, a devenit limpede pentru toată lumea că designul tău are un aer inconfundabil, situat la granița dintre artă și ludic. De unde culegi ideile pentru piesele pe care le creezi?

CD: Am două metode. Fie văd ceva care îmi declanșează o idee de la care pornesc și la care lucrez până ajung la o nouă concluzie. Fie, de cealaltă parte, mai pragmatică, stabilesc un brief, pornind de la o întrebare pe care eu cred că nu s-a mai formulat vreodată și lucrez conform rigorilor „scenariului”.

Up: Știi că există o zicală celebră care spune că „nu poți alerga până nu înveți să mergi”. Dacă rămânem în sfera aceasta, putem ajunge la concluzia că ești un alergător de cursă lungă. În acest context, care a fost procesul prin care ai luat cele mai dificile decizii?

CD: Eu aș spune contrariul: „aleargă înainte de a învăța să mergi și completează apoi spațiile goale”. Din experiența mea, timpul este cel mai mare inamic. Stai nemișcat și vei începe să putrezești. Așadar, cea mai dificilă decizie pe care am luat-o a fost să pun bazele Duffy London și să-mi încep propria companie, riscând viitorul meu pe incertitudinea unui lucru precum un vis.

Up: Proiectele care poartă semnătura Duffy London par întotdeauna să provoace percepția prin experimentarea cu gravitația și iluzia. Ne poți spune mai multe despre filozofia ta de design, despre joaca obiectelor create de tine?

Citește și Caligrafiile luxului – UP by Forbes

CD: Filosofia mea este una limpede. Iau o idee, o dezvolt până când simt că se află într-un stadiu care comunică ideea inițială, în mod clar. O arăt lumii și văd dacă ceva din ea își găsește loc în casa cuiva. Numai clienții pot decide dacă proiectul va avea succes. Și chiar dacă nu vând nimic când lansez un produs nou sau o colecție nouă, asta nu înseamnă că, în viitor, produsul nu va fi iubit, ales, „purtat”.

Up: Unde îți găsești motivația pentru a face toate aceste experimente creative, pe care le aduni sub brandul Duffy London?

CD: Sincer, îmi apare o idee și singura modalitatea de „exorcizare” este să o schițez sau, mai mult, să o dezvolt până când ajung la forma unui produs complet. Abia din acest punct, aleg dacă implementez ideea respectivă sau mă opresc în stadiul schiței.

Up: Chris, dacă ți-aș cere să te descrii pe tine, într-un singur cuvânt, care ar fi acela?

CD: Daydreamer (în traducere, „visător cu ochii deșchiși”).

Up: Ca visător, trebuie să ai o mulțime de curaj. Însă ce anume te sperie?

CD: Comenzile care încep să se usuce!

Up: Într-un moment de sinceritate articulată, ne împărtășești cel mai mare secret pentru succesul tău?

CD: Cred că sunt două: tenacitate și timp. Fiecare zi este o luptă și designul este un joc foarte lung. Succesul, pe de altă parte, poate fi trăit… scurt. Obiectivul este să fac ce-mi place în fiecare zi și să fiu și plătit pentru asta. Alte succese, cum ar fi premiile sau recunoașterile în presă sunt frumoase și mă ajută să rămân motivat. Dar, din păcate, sunt doar amănunte în marea scară a lucrurilor.

Up: Care este piesa ta preferată creată în atelierele Duffy Londra, de până acum?

CD: Este un clișeu, și eu și mulți alții au spus-o de mii de ori înaintea mea: piesa mea preferată este întotdeauna următoarea. De aici vine entuziasmul și motivația mea de a merge în studio șase zile pe săptămână. Pentru a vedea cum cele mai recente gânduri, idei și desene prind formă și se transformă în realitate.

Citește și Secretul din cufăr – UP by Forbes

Up: Dacă tot suntem la capitolul entuziasm și motivație, ce emoție traduce cel mai bine munca ta? Există o semnătură invizibilă care te caracterizează în arta ta?

CD: În cea mai mare parte cred că exprim vanitatea, umorul și ego-ul. Arta si designul spun adesea „Uită-te la mine! Uite cât de inteligent sau amuzant sunt!”. Sau, dimpotrivă, spun „ai făcut totul greșit, uite o modalitate mai bună de a face acest lucru, eu îți pot arăta cum”. Acest lucru înseamnă o mare încredere în sine. Încrederea în obiectivitatea și judecata ta, pentru a impune punctul tău de vedere asupra lumii. Cred că asta-mi definește cel mai bine viziunea și piesele de mobilier.

Up: Chris, momentul adevărului: care a fost cea mai mare provocare în acest domeniu și cum ai abordat-o?

CD: Provocarea este întotdeauna de a face lucrurile să meargă. Chiar și cele mai simple idei și modele pot prezenta provocări dificile. Trebuie să te străduiești continuu pentru a descoperi cele mai bune moduri de a face lucruri și de a le executa la cel mai înalt nivel. În piesa finală nu este loc de mediocritate.

Up: Care este cea mai mare realizare în muncă, dar și în viața privată?

CD: Asta e o întrebare pe care o așteptam! În fiecare zi, în ultimii 15 de ani, m-am dus la muncă în termenii mei, nu pentru că a trebuit, ci pentru că am vrut să fac asta. Tot ce am făcut în cei 15 ani de lucru intens m-a crescut ca om și ca designer, m-a adus mai aproape de visul meu și continuă să adauge plus valoare la tot ceea ce înseamnă existența mea.

Up: Să încheiem cu o întrebare simpatică: dacă astăzi ar fi prima mea zi la Duffy Londra, ca parte a echipei tale, care ar fi primele trei sfaturi pe care mi le-ai da?

CD: Primul: să ai un jurnal A5 cu tine mereu. O pagină pe zi, pentru a păstra notițe, idei, task-uri, lucruri de cumpărat, tot ce îți este de folos. Vei vedea în timp că jurnalul va deveni de neprețuit pentru tine. Al doilea: asigură-te că știi să faci un ceai excelent, fă-l des și fii fericită în timp ce-l faci. Ceremonia asta te va ajuta să lași spațiu și timp ca răspunsurile la întrebări să vină la tine, iar colegii îți vor mulțumi pentru că le îndulcești pauzele. Iar al treilea sfat, cel pe care îl aplic și eu este să lucrezi. Lucrează mult, sincer și curat, cu viteză și motivație. Spun cu viteză, dar niciodată în grabă, pentru că cele două sunt foarte diferite, iar efectele lor diametral opuse!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii