Cautare




, Contributor

Natalia Berezovskaia Designer de interior, tânără ambiţioasă care aduce culoare în casele oamenilor, creează spaţii confortabile și îi face pe oameni fericiţi!

Design |
|

Când îți propui ceva, chiar reușești

Mi-a luat un an și jumătate să mă documentez, să citesc, să descopăr, să comprim informația, să fac schimb de experiență cu cei care lucrează în domeniul arhitecturii și al designului, ca să pot duce la bun sfârșit cartea pe care de mult visam să o scriu, dar niciodată nu am avut timp suficient.
Natalia Berezovskaia_new contributors

De data aceasta, m-am ambiționat și am zis că pe 18 mai 2019 va fi gata (făceam și doi ani de când am lansat blogul thefamousdesign.ro). Așa s-a și întâmplat, ceea ce mi-a demonstrat, a nu știu câta oară că, odată ce îți propui ceva, cu puțin efort, timp și inspirație, poți ajunge la rezultatul dorit.

Cartea momentan este în format electronic, dar pasul următor este să o și printez.

De ce totuși un designer s-a apucat de scris cărți?

Sincer, nu mă apucam dacă nu aș fi simțit nevoia pieții. În primul rând, cartea „Design interior – De la PASIUNE la AFACERE. Cum să devii designer de interior” este dedicată celor care vor să înceapă o afacere în domeniul designului de interior și nu știu care ar fi primul pas. Recunosc că și eu m-am confruntat cu acest aspect după terminarea facultății. Și cum nu exista un îndrumător în artele businessului, am luat-o pe cont propriu, învățând din propria experiență. Așa am ajuns să mă confrunt cu realitatea despre care nu știam nimic. Iar după acești opt ani de activitate, mi-am dat seama că e nevoie de puțină educare și, de ce nu, chiar de informații concrete pentru cei aflați la început de drum.

Despre ce este cartea?

Despre realitate și adevăr, dar și despre cum stau lucrurile pe piața românească, diferită foarte mult de ce se întâmplă în afară. În continuare le explic oamenilor că designul de interior nu este doar o profesie creativă, ci, din contră, implică multă atenție la detalii tehnice, coordonări de echipe și multă răbdare. Iar în al doilea rând, ca liber-profesionist, va fi nevoie, pe lângă activitatea de bază (proiecte de design interior), să administrați afacerea, cu tot ce înseamnă contracte, facturi, taxe, promovare etc. Toate aceste aspecte le-am punctat în această carte.
În fiecare capitol am venit cu cât mai multe exemple profesionale proprii, dar și de la colegi sau clienți. Tot aici am făcut o mulțime de recomandări de cărți, reviste, bloguri, târguri de specialitate, dar și cum să vă deschideți o afacere și mai apoi cum să creșteți.

A fi sau a nu fi designer de interior?

Dacă vreți să aflați strict părerea mea, eu aș zice „a fi“, dar cu multă răbdare și atenție. Întotdeauna, pasiunea a dus la succes și la realizări, dar fără implicare, acest lucru este aproape imposibil. Ca în orice domeniu, trebuie să tindem să fim mai buni, dacă se poate, chiar să depășim limita confortului, pentru că România are nevoie de asta. Dacă veți citi cartea, veți vedea pe parcursul acesteia că încă suntem cu toții la început de drum și este de datoria noastră să le explicăm oamenilor despre ce lucruri minunate putem face, despre cum suntem în stare să le transformăm viețile monotone în unele colorate și vesele și cum putem îmbunătăți stilul lor de viață.

Eu consider că dacă vom fi mai uniți (noi, designerii și arhitecții), am putea ajunge să fim prezenți internațional și mai mult, apreciați și promovați mai departe. Avem artiști buni, avem meșteșugari, avem implicare și dorință, pasiune și devotament. Atunci haideți să dezvoltăm acest domeniu, pas cu pas, proiect cu proiect, designer cu designer.

Sunt pentru evoluție, și fac tot posibilul ca lucrurile să se întâmple.

„A fi designer de interior”, vă răspund încă o dată la această întrebare și vă doresc o evoluție frumoasă.

Cu drag, Natalia.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii