Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Campaniile de promovare ale brandurilor de bere ocolesc radioul și printul

bere-pahar.jpg
Presa scrisă și stațiile de radio sunt suporturile ocazionale de promovare ale brandurilor de bere. Televiziunea „înghite” toată berea. Din acest motiv, bugetele berarilor sunt mici pe radio și print. Dar cât de mici au ajuns?

În primele cinci luni ale acestui an, producătorii de bere au comandat 1.424 de clipuri pentru brandurile de bere, conform monitorizărilor companiei Alfa Cont. Volumul este mai mic cu 58,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Bugetul brut de publicitate la bere pe radio (calculat pe baza tarifelor-listă) a scăzut cu 65%.

„Forbes România” estimează că bugetul net investit de berari în piața radio a fost de 120.000 de euro. Multe inserții ale berilor au fost legate de ofertele de prețuri ale supermarketurilor și hipermarketurilor.  

În cazul printului, seceta (de reclame la bere) a fost și mai mare, în primele cinci luni ale acestui an. Doar 188 de machete publicitare pentru brandurile de bere au apărut în ziare și reviste, cu 47% mai puține decât în același interval al anului 2012, confom Alfa Cont. Volumul brut de publicitate (calculat la rate-card) a fost cu 65,6% mai mic decât cel din 2012. Estimarea „Forbes” indică un buget net de publicitate pentru 78.000 de euro pentru berile „turnate” în presa scrisă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii