Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Campania „Oprește barbaria – Salvează ciocârlia!” a evitat un masacru al păsărilor din România

După mai bine de o lună de zile de campanie, agențiile Jazz Communication și Rogalski Damaschin au reușit să oprească împreună cu Societatea Ornitologică Română și Federația Coaliția Natura 2000, legea vânătorii, care în forma propusă, ar fi declanșat un masacru al păsărilor în România.
Ciocarlia

În urma campaniei „Oprește barbaria – Salvează ciocârlia!”, Legea Vânătorii a fost adoptată cu modificările propuse de ONG-urile de mediu, iar Ministerul Mediului a redus cota de vânătoare pentru ciocârlie, în timp ce unele păsări au dispărut complet de pe lista celor care pot fi vânate.

Jazz Communication și Rogalski Damaschin au făcut un apel către toți românii iubitori de natură să se alăture campaniei și să semneze petiția pentru oprirea proiectului de lege și astfel să transmită un mesaj puternic și convingător parlamentarilor conform căruia natura este importantă și că decimarea speciilor de păsări nu reprezintă voința românilor.

Imediat după aflarea veștii, Andreea Ghenoiu, Group Creative Director, Jazz Communication, a declarat: „Am auzit prima dată despre modificările din legea vânătorii într-o seară, în mașină. Ovidiu Bufnilă, de la Societatea Ornitologică Română, vorbea la RFI despre masacrul care s-ar fi declanșat în rândul păsărilor,  dacă legea era votată așa cum era scrisă în acel moment. Ni s-a părut de neconceput și ne-am hotărât în aceeași seară să facem ceva: să dam <<o voce>> puternică păsărilor cântătoare și să schimbăm ceva. Mezzosoprana Andreea Ilie a fost acea voce, întruchiparea senzațională a păsărilor cântătoare. Uciderea ei simbolică, pe scenă, în timp ce cânta sublim, a șocat, a emoționat, a atras atenția României asupra a ceea ce se întâmplă: milioane de cântece ar putea fi ucise brutal dacă nu se schimbă legea vânătorii. Campania a atras atenția și celor direct vizați, și anume parlamentarilor. Împreună cu Societatea Ornitologică Română, Federația Coaliția Natura2000 și Rogalski Damaschin, azi ne bucurăm din tot sufletul de victorie”.

La rândul său, Dorian Ilie, Consumer PR Director la Rogalski Damaschin, a spus: „În februarie deputații noștri au decis să adopte un proiect de lege care ar fi adus o mulțime de prejudicii păsărilor și în general naturii din România. Președintele Iohannis a refuzat să-l promulge și a trimis-o din nou la parlamentari ca să se mai gândească puțin. Încă de atunci, lumea a început să vorbească, în special în online, despre ce înseamnă legea asta păguboasă și ce impact negativ ar avea. Oamenii erau nemulțumiți, îți exprimau dezaprobarea față de proiect, însă nu aveau un țel comun, cineva sau ceva care să-i mobilizeze și să le ofere o direcție clară. Așa că, împreună cu Jazz și restul partenerilor, ne-am pus pe treabă și am demarat campania. Practic campania noastră a adunat toate aceste voci și le-a unit într-o singură cauză comuna. Am început să dăm zeci de telefoane și mailuri la jurnaliști și bloggeri, prin posturile online am generat mii și zeci de mii de conversații pe Facebook și Twitter, am îndemnat lumea să semneze petiția și să dea mai departe videoclipul ajuns viral YouTube și am stârnit reacții inclusiv din partea jurnaliștilor și bloggerilor din Occident  care au scris despre masacrul care urma să se desfășoare în România. Prin tot ceea ce am făcut am spus povestea păsărilor cântătoare și am mobilizat românii iubitori de natură să nu permită ciocârliei să devină o piesă de muzeu sau o friptură pe masa restaurantelor din Europa”.

Vedetele și oamenii de radio din România au donat un trillfie pentru salvarea păsărilor cântătoare.

Andreea Ilie, una dintre cele mai cunoscute mezzosoprane ale României și protagonista spotului video al campaniei a donat un trillfie și a provocat toți cântăreții să se alăture campaniei.

VIDEO – Andreea Ilie donează un trillfie

De asemenea, actrița Adela Popescu s-a alăturat campaniei și a donat un trillfie pe pagina ei de Facebook pentru salvarea ciocârliei. Videoclipul postat de Adela a strâns peste 48.000 de vizualizări în online.

Irina Loghin, Nicolae Voiculeț și Sierra String Quartet au mai cântat pentru ciocârlie.

Ideea de trillfie a fost preluată și de principalele posturi de radio, unde mai mulți MC au donat și ei un trillfie, fluierând în direct, asemenea păsărilor cântătoare pentru a susține cauza.

Campania în cifre

– Peste 300.000 vizualizări ale spotului video pe platforma Hotnews.ro.

– 15 știri și reportaje la TV și radio, dintre care un reportaj la Pro TV in prime-time.

– 129 articole în presa online și pe bloguri.

– 16 apariții în presa scrisă.

– 9.047 de semnături pe petiția online.

– 11,822 vizitatori unici pe site-ul www.salveazaciocarlia.ro.

– Peste 35,000 vizualizări ale spotului pe YouTube.

– 2.368 de share-uri pe Facebook.

– 92.408 reach organic pe pagina de Facebook într-o lună.

– 293,205 afișări pe pagina de Facebook într-o lună.

– Bugetul: 0,0 lei.

Campania „Oprește barbaria, Salvează Ciocârlia!” este inițiată de Societatea Ornitologică Română și Federația Coaliția Natura 2000 România cu sprijinul Jazz Communication, Rogalski Damaschin Public Relations, Factor și Pukka.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii