Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Camera Deputaților a adoptat “legea difuzării obligatorii a lozincilor” la radio și TV

Camera Deputaților a adoptat pe 4 aprilie o modificare a Legii audiovizualului care obligă televiziunile și radiourile să difuzeze mesajele de interes public comunicate de diverse autorități, avertizările privind fenomenele meteo periculoase dar și două lozinci: „Pentru sănătatea economiei naționale, cumpărați produse fabricate în România!” și „Pentru un mediu sănătos, învățați copiii să respecte natura!”, informează Media Expres.
Parlament

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002 (Pl-x 465/2017 în numerotarea Camerei Deputaților) a fost adoptată cu 273 de voturi pentru, unul împotrivă și șase abțineri, conform Media Expres.

Anunțurile de interes public sunt încadrate într-o categorie nouă definită în lege drept „comunicări necomerciale”, pentru care televiziunile și radiourile trebuie să aloce un spațiu de emisie diferit de publicitate și autopromovare și nu trebuie să conțină nicio referire de natură comercială (cu excepția lozincii privind sănătatea economiei naționale!, n. red. Media Expres) și să fie difuzate gratuit, fără obligație de contrapartidă directă sau indirectă.

Modificarea legii definește și campaniile sociale și anunțurile caritabile și permite afișarea siglelor sponsorilor în cadrul apelurilor cu scop caritabil.

COMPANIILE CU CELE MAI MARI INVESTIȚII ÎN PUBLICITATE – MARTIE 2018

Deputații nu au ținut cont de opinia industriei de televiziune din România, care într-o adresă trimisă de ARCA către Parlament, din 12 martie 2018, a arătat că reglementarea excesivă a conținutului care urmează a fi difuzat de radiodifuzori intră în contradicție cu articolul 6 alineatul 2 al legii audiovizualului, care garantează independența editorială a radiodifuzorilor.

Difuzarea anunțurilor este deja acoperită de actuala formă a legii, modificarea definiției anunțurilor comerciale poate conduce la distorsiuni ale modului de implementare în România a directivei europene, reglementarea campaniilor necomerciale în deciziile CNA se face fară obligarea radiodifuzorilor de a difuza astfel de campanii, Consiliul legislativ a criticat motivarea introducerii unui amendament de lege prin referirea la existența unei reglementări similare în legislația secundară (în deciziile CNA).

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – MARTIE 2018

Textul amendamentelor este neclar, nerezultând dacă toate anunțurile de interes public, și nu doar cele „definite de lege”, se transmit în mod obligatoriu, iar conținutul mesajelor obligatorii propuse este inadecvat, precum cel constând în îndemnul de cumpăra produse fabricate în România, care va genera obiecții din partea Comisiei Europene – ca în cazul legii “51% produse românești pe raft”, care a devenit obiectul unei proceduri de infringement.

Camera Deputaților este prima cameră sesizată, legea urmând să fie trimisă la Senat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii