
Mai exact, Călin Nechifor își ajută clienții să-și înmulțească banii prin metode financiare corecte și eficiente. De ce apelează aceștia la el? „Lipsa timpului, accesul limitat la informații și performanța obținută de-a lungul timpului îi determină pe clienți să îmi acorde încredere. Comunicarea dintre mine și client stă la baza oricărei investiții și strategii de trading”, explică acesta.
În prezent lucrează pentru Clear Capital Markets, are biroul în Londra, dar în domeniu activează de peste 10 ani. La temelia succesului său nu stau numai cunoștințele financiare, și subliniază că „am investit în a construi întâi o relație umană cu clientul, și apoi una profesională”.
Și mai în detaliu despre fiecare zi a lui, Călin spune: „În Londra, sectorul se adresează celor care vor să fie tot mai activi atât pe bursă, cât și pe piața de capital prin tranzacționarea cotidiană a acțiunilor, a titlurilor de stat sau a indicilor bursieri. Clienții sunt tot mai educați din punct de vedere financiar, iar asta e bine, pentru că ei caută un profesionist, cu care să se consulte atunci când iau decizia de a-și investi economiile. Ei apreciază faptul că cineva le acordă timp și know-how, iar pentru mine fiecare zi e o provocare, fiindcă strategia de trading e diferită de la client la client. Cu unii tranzacționez în fiecare zi, iar cu alții o dată pe lună. Procesul e simplu: de la identificare și până la implementare sunt doar două etape – analiza nevoilor clientului și potențialul financiar al acestuia. Din punct de vedere operațional se face o profilare pentru a evalua nivelul de risc (scăzut, mediu sau ridicat), încât să i se poată oferi produsele financiare potrivite. Întâlnirea față-n față cu potențialul client este extrem de importantă, deoarece acolo se face transferul de credibilitate și i se prezintă strategia de trading”.
Citește și: Piața de M&A din România, aproape de 3 miliarde de dolari, în 2016
Fără niciun dubiu, tânărului de 35 de ani acest job îi aduce suficiente satisfacții, pentru că entuziasmul din vorbele lui este ușor de citit și, totodată, chiar el spune că a plecat din țară pentru că își dorea să trăiască o altă viață, să își treacă în CV joburi în companii de care alții nici nu au auzit și să lucreze cu profesioniști la cel mai înalt nivel. Însă, greșelile în domeniul lui nu sunt permise: „Aici, o «mișcare» greșită mă poate costa cariera și licența de trader atât pe mine, cât și pe compania pentru care lucrez. Clientul mă testează în prima fază și orice decizie de investiție este dublată de multă analiză tehnică în spate“.
„Clientul român este pregătit să tranzacționeze și instrumente diferite față de cele standard”
Specialistul spune că trendul de a avea un Wealth Manager nu este o fiță, ci o nevoie a celor care vor randamente mai bune, datorită accesului la produse financiare cu o complexitate mai mare. Mai mult, el observă că Wealth Managementul este un domeniu în creștere și pe piața din România, fiindcă e o alternativă pentru clienți (milionari și family offices) să își investească banii într-un mod productiv: „Observ că în România se formează o nouă categorie socială, cea a antreprenorilor – tineri milionari de succes, creativi, receptivi la nou, care înțeleg și acceptă astfel de servicii. În ultimul timp constat un interes crescut (în rândul clienților) pentru produsele care oferă randamente mai mari datorită accesului la servicii financiare cu o complexitate sporită. Clientul român este pregătit să tranzacționeze și instrumente diferite față de cele standard. Acest sector se adresează celor care vor să fie tot mai activi atât pe bursă, cât și pe piața de capital prin tranzacționarea cotidiană a acțiunilor, a titlurilor de stat sau a indicilor bursieri”.
Dorul de țară îl aduce tot mai aproape de casă astfel că își dorește să ofere servicii de Wealth Management și în România. „În următoarea perioadă, scopul meu este să mă concentrez pe dezvoltarea pieței de Wealth Management din Europa Centrală/de Est și, implicit, din România. Direcția mea e în acord cu obiectivele companiei Clear Capital Markets, care își dorește construirea și consolidarea brandulului în zonă. Se vrea deschiderea unui birou în această parte a Europei, însă, momentan, nu a fost ales orașul. Până atunci eu voi lucra din Londra pentru clienții români. Pe termen mediu și lung, focusul este îndreptat spre creșterea portofoliului de clienți, ca apoi să înceapă procesul de segmentare în funcție de volumele atrase”.