- Care sunt principalele repere ale activității grupului în primele luni ale anului?
Compania Energia Gas&Power este produsul de succes al colaborării a două grupuri multinaționale cu experiență vastă în domeniul energiei în 9 țări din Europa Centrală și de Est, mai exact Europe Energy S.P.A. condusă de către dl. Matteo Ballarin și New Trading A.G. condusă de către dl. Svetislav Bulatovic. În primele luni ale acestui an compania a atins o cifra de afaceri de 9,2 milioane, urmând să mărim de trei ori această cifră până la finele anului în curs.
- Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?
Considerăm piața din România un teren propice activității noastre, mai ales că deocamdată nicio companie tradițională nu a introdus în piață un produs pentru care merită să rămâi loial. Comportamentul samavolnic al concurenților deja prezenți creează profituri frumoase dar lasă clienții expuși unor oferte noi, precum cea a companiei noastre. Considerăm că putem ajuta în următorii 2 ani cu ușurință un număr de aproximativ 240.000 de clienți casnici și non-casnici spre a plăti mai puțin pentru aceleași servicii deja existente.
- Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?
Consider cel mai important element al educației urmașilor noștri ca fiind propriul exemplu. Indiferent de ce spui, faptele sunt cele care vor contura viitorul. Împreună cu soția mea, Orianda, și cei 5 copii pe care îi creștem, respectăm o filizofie în care viața de familie și businessul sunt conectate într-o strânsă legătură ce evoluează cu același ritm. Bucuria de a-mi vedea munca drept manualul din care vor învăța copii mei este dușul cu motivație zilnic de care am nevoie.
- Când credeți că va veni o nouă criză?
Urmărind cele mai importante conferințe și întâlniri pe această temă, pot spune că Ministerul Viitorului al Arabiei Saudite a explicat anul trecut în cadrul unei conferințe pe tema Agenda Energiei și viitorul ei, anul 2027 ca fiind momentul cu cea mai mare cerere de petrol, respectiv 2030 anul cu cea mai mare cerere de energie la nivel global. Observând creșterea cu 18% mai mare a consumului de energie din România față de 2018, conform datelor furnizate oficial de către ANRE, prevăd anul 2025 ca fiind cel mai probabil moment în care piețele se vor lovi de cerere fără ofertă, ceea ce va duce la o creștere nemaivăzută a prețului energiei, afectând mai toate domeniile respectiv întregul sistem financiar.
- Care credeţi că sunt principalele impedimente pe plan economic şi politic naţional, care frânează creşterea economică şi dezvoltarea capitalului?
Fiind specializat în domeniul energiei, văd țări precum Olanda sau Italia care s-au dedat încă de acum 10 ani unei liberalizări reale și corecte în favoarea consumatorului obișnuit. În România, piața energiei s-a liberalizat precum accesul la internet în Coreea de Nord: ai voie să ai acces însă nimeni nu știe cum, unde și de ce să facă asta. Atât timp cât companiile tradiționale vor putea susține o politică de lobby suficient de motivantă celor care ar trebui să ne informeze privind liberalizarea, procesul va funcționa încet și sigur, sau mai degrabă încet și sigur foarte încet.
- Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?
În primul rând, învață puțin și aplică mult din ceea ce ai învățat. Informația este gratuită sau foarte ieftină dar acțiunea este firavă sau lipsește cu desăvârșire. Citim cărți să ajungem bogați dar ne deranjează că afară plouă și trebuie să mergem lunea la muncă. Vrem să fim independenți financiar dar așteptăm cu bucurie weekend-ul spre a face pauză către scopul nostru. Prea multă poveste, prea puțină muncă evolutivă.
În al doilea rând, cel care conduce afacerea este limita de sus a afacerii. Vrei o companie mai mare, pune oameni mai mari în companie. Dacă tu ești cel care clădește compania, devino mai mult la nivel personal din ceea ce ești înainte de a devenii mai mult profesional. Fără o bază personală, construcția este din paie iar în curând vine iarna.
În al treilea rând, cel care se adaptează cel mai repede este și cel care supraviețuiește. Trendurile se schimbă repede, informația este transmisă instant la nivel global, ingineria genetică în foarte curând va crea supraoameni, iar unii se mai întreabă cine ne conduce cu adevărat țara și dacă dictatorul a murit cu adevărat. Diferența între clase sociale va fi tot mai evidentă, iar cine nu s-a obișnuit cu un trai grăbit, va sărăci în grabă.
- Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în profesie?
Să nu se mai pregătească! A reitera metoda tradițională de multă carte și apoi parte este precum a crede în Moș Crăciun. Acum începi și înveți ce ți se cere deoarece dacă înveți 4 ani și apoi vrei să practici, informațiile s-au modificat și ce ai învățat nu mai este valabil. În cadrul Energia Gas&Power experiența nu este un factor important pentru colaborare, ci mai degrabă educabilitatea de a învăța.
- Care sunt valorile companiei dumneavoastră?
Strategia disruptivă de a concentra și simplifica întregul proces într-o simplă vizită acasă la client este unul din factorii importanți ai succesului nostru. Deoarece transparența este cea mai importantă valoare care ne reprezintă, ceea ce câștiga în primul rând clientul Energia Gas&Power este claritatea ofertei, mai exact află în sfârșit cât este prețul / kwh plătit de către el pentru factura de utilități. Pentru a înțelege concret acest lucru, întrebați-vă cât costă oare abonamentul meu la telefonie mobilă? Probabil 90% vom ști răspunsul la această întrebare. Dar oare cât costă kwh de energie? 99% nu vom ști fără să consultăm ultima factură, iar 90% chiar după ce ne-am uitat peste factura de energie, tot nu vom ști exact deoarece nu este transparent și clar expus.
- Cum vă recrutaţi angajaţii în condiţiile crizei de personal calificat, cum îi pregătiţi şi cum le creşteţi performanţele?
Criza de personal calificat are ca sorginte o criză a valorii reale. Prețurile au explodat din nou în domeniul imobiliar, băncile sunt din nou generoase, toate industriile funcționează profitabil, motiv pentru care oamenii plătesc mai mult pentru lucruri mai puțin valoroase. Forța de muncă este printre aceste lucruri.
Soluția la care am recurs este crearea unui sistem intern format din mai multe proceduri scrise clar și create pentru a funcționa pentru oricine știe să scrie, să citească și să aibă un comportament civilizat. Nu căutăm oameni instruiți, ci clădim sisteme care să instruiască automat.