Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Calea spre digitalizare

Care este cel mai scurt drum de la producător de automobile, la companie de tehnologie care oferă servicii de mobilitate premium.
https___blogs-images.forbes.com_markewing_files_2017_12_P90191299_highRes_peter-schwarzenbauer-copy-1200x842

Colegii de la Forbes SUA considerau la finalul anului trecut că Peter Schwarzenbauer are cea mai tare slujbă în domeniul auto. El este liderul MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad și al fondului de investiții al BMW, iVentures, un instrument prin care producătorul german explorează viitorul mobilității.

“Cel mai bun moment vreodată în industria auto” este descrierea pe care  Peter Schwarzenbauer o făcea în discuția cu Forbes SUA pentru rolul său în consiliul de administrație al BMW Group.

La Munchen, într-o scurtă discuție pe care am avut-o, Schwarzenbauer detaliază modul în care funcționează fondul de investiţii de 500 de milioane de euro al BMW care investeşte bani şi resurse în startupuri din domeniul condusului autonom, automobilelor digitale şi cloud auto, al mobilităţii electrice, inteligenţei artificiale şi datelor, al industriei 4.0, mobilităţii comune şi la cerere, al vieţii digitale a clienţilor şi al serviciile energetice. “Suntem ca o insulă de antreprenoriat, de atitudine de startup  în interiorul unei corporații. Suntem, practic, intraprenori”, descrie succint germanul, responsabil și pentru digital business innovation în cadrul grupului BMW. Din această perspectivă, el se declară încântat de  posibilitatea tipăririi 3D a unor componente auto, însă consideră că nu se poate pune problema tipăririi 3D a unor mașini întregi. De asemenea, deși apreciază avansul făcut în domeniul vehiculelor autonome, consideră că mai este o cale lungă până la momentul în care acestea vor deveni regulă.

Prin intermediul unor mutări strategice, precum iVentures, BMW îşi schimbă, practic, focusul de la producător de automobile, la companie de tehnologie care oferă servicii de mobilitate premium. Fondul investeşte în toate etapele, de la bază şi incubaţie la companii de creştere, dar poate decide – cum a făcut deja în unele cazuri – că poate decide să iasă din afacerile în care a investit printr-o tranzacție (profitabilă) de exit. Fondul a avut deja parteneriate cu companii inovatoare precum Blackmore, Carbon3D, Chargepoint, DesktopMetal, JustPark, Life360, Moovit, Nauto, Scoop, Stratim, Strivr, Turo, Xometry şi Zendrive.

Pentru a înțelege și mai bine rolul digitalizării în perspectiva evoluției business-ului BMW, am vizitat și  fabrica din Munchen, inima grupului BMW.

Situată în nordul orașului, în imediata apropiere a sediului central al companiei și a muzeului BMW, fabrica produse mașini și motoare începând din 1922 și îmbină în prezent excelența în inginerie și inovație cu pasiunea pentru marca BMW a celor aproximativ 8.000 de angajați din peste 50 de țări. Printre aceștia se află și români, numele unuia dintre aceștia, Nicolae Lică, fiind trecut chiar pe panoul de la intrarea în cadrul secției de vopsitorie pe care am vizitat-o.

La fabrica din Munchen, BMW a pus în funcțiune una dintre cele mai sofisticate vopsitorii din industria auto. Noua facilitate nu este numai eficientă, dar stabilește și noi standarde în procesele de producție durabile. Peste 200 milioane de euro au fost alocate pentru vopsitoria high-tech, ca parte a unui plan de investiții început în 2015, care urmează să ajungă la finalul acestui an la 700 de milioane de euro. În afară de construirea noului magazin de vopsele, compania a planificat și a construit extensii pentru ansamblul și magazinul de caroserie, precum și o nouă unitate de depozitare de mare.

În ceea ce priveşte tehnologia folosită, noua vopsitorie aplică tehnologia IPP (Integrated Paint Process / Proces Integrat de Vopsire), deja încercată şi testată în reţeaua de producţie BMW. Faţă de procesele convenţionale de vopsire, IPP elimină două fluxuri de lucru, şi anume aplicarea şi uscarea unui strat de umplere. În schimb sunt aplicate, umed pe umed, două straturi de bază, primul strat îndeplinind toate funcţiile şi caracteristicile materialului de umplere, cum ar fi protejarea eficientă a caroseriei împotriva deteriorării la criblură.

Al doilea strat de bază poartă caracteristicile vizuale, cum ar fi culoare, efect şi profunzime. Aşa cum a fost anterior, acest strat este acoperit cu un strat transparent care asigură strălucirea suprafeţei, precum şi rezistenţa chimică şi la zgârieturi. În ansamblu, tehnologia IPP îndeplineşte cele mai înalte standarde de calitate privind aspectul şi protecţia funcţională a caroseriei.

În ceea ce priveşte resursele, eliminarea aplicării stratului de umplere implică reduceri semnificative: consumul de gaze naturale şi emisiile de CO2 sunt reduse cu 50%, iar consumul de energie cu 27%. O altă contribuţie majoră la strategia de Producţie Curată este separarea uscată inovatoare, un flux de lucru care nu necesită apă, substanţe chimice sau alţi aditivi. Mai mult decât atât, tehnologiile inovatoare de circulaţie a aerului au redus, cu două treimi, volumul emisiilor de gaze evacuate.

În prezent, până la 1.000 de mașini sunt produse zilnic la fabrica BMW din Munchen, printre care BMW Seria 3 Sedan, inclusiv varianta PHEV, BMW Seria 3 Touring, BMW Seria 4 Coupe și BMW M4 Coupe. În 2016, a produs un total de 216.761 de vehicule. În plus față de producția de bază pentru automobile, producerea de motoare a fost o competență de bază, cu peste 560.000 de unități realizate în 2016. Gama de motoare include motoare pe benzină cu 3, 4, 8 și 12 cilindri, motoare diesel cu 6 cilindri BMW și motoare de 8 cilindri de înaltă performanță pentru vehiculele BMW M.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii