Cautare




, Redactor

Reporter în căutare de oameni și povești.

Lifestyle |
|

Cadouri care devin amintiri

O degustare de cafea, un survol cu elicopterul, un meci de tenis cu Victor Hănescu sau un antrenament cu maratonistul Andrei Roșu sunt doar câteva din cadourile experiențiale care se găsesc în portofoliul Complice.ro, un business care pune preț pe amintiri, nu pe obiecte. Am stat de vorbă cu fondatoarea, Oana Pascu, și am întrebat-o ce presupune un astfel de cadou, ce aleg oamenii să-și dăruiască și unde își găsește inspirația.
DSC_9252x

Cum ai decis să înființezi un business care să le ofere oamenilor experiențe, nu obiecte?

Întotdeauna mi-a plăcut să fac cadouri diferite. În facultate, aveam mulți prieteni și nu aveam suficienți bani încât să le iau tuturor ceva special. Cei din jur se strâmbau și spuneau: Oh, iar e ziua cuiva, iar trebuie să căutăm. M-am gândit, la vremea aceea, ce frumos ar fi ca cineva să mă plătească să fac cadouri.

Dar m-am ocupat de viața de corporație, timp de 15 ani. Însă a venit un moment în care am simțit nevoia de schimbare. Deși am avut două posibilități să plec din țară și să lucrez, în continuare, într-o multinațională, am ales să rămân și să creez ceva de valoare, care să mă mulțumească și să-mi dea un sentiment de împlinire.

În momentul în care am luat această decizie, au existat două opțiuni clare: decorațiuni interioare și cadouri experiențiale. Am ales a doua variantă, deși, ulterior, am aflat că mai există alți jucători în piață care oferă surprize neobișnuite. Aveau aceeași problemă cu care mă confrunt și eu astăzi: promovarea.

Firma a fost înființată în august 2015. Am renunțat la Vodafone în iunie, iar lunile dintre au reprezentat o perioadă în care mi-am așezat gândurile. Dacă mi-ar cere astăzi cineva părerea, le-aș recomanda celor care sunt angajați încă și vor să lucreze și pe cont propriu să o facă în paralel. Dacă pot. Eu nu am reușit.

Oana, care a fost investiția inițială?

Am investit aproximativ 5.000 de euro, iar mare parte din bani au mers către dezvoltarea unei platforme on-line. Deoarece voiam un business on-line, acest aspect trebuia să fie perfect.  Restul banilor i-am orientat către tot ce presupune înființarea firmei: de la identitatea vizuală până la dotarea biroului. După aceea, investești în fiecare lună. Spre exemplu, promovarea este o investiție continuă.

Cum ai reușit să-ți creezi parteneriatele cu cei care te ajută să oferi surprizele din portofoliul Complice?

Am plecat, inițial, de la ceea ce experimentasem eu sau prietenii mei. Am abordat partenerii pe care îi cunoașteam, le-am spus ideea și am început negocierile. În general, sunt deschiși, fiindcă le pot aduce un business suplimentar. Discuțiile sunt la nivel de ofertă comercial-financiară. Treptat, am extins, în funcție de cererile clienților. Pe măsură ce am devenit mai vizibili, au început să vină partenerii către noi.

Serviciul pe care îl oferim este de consultanță. Clientul vine și ne spune ce cadou își dorește și care este bugetul disponibil. Noi revenim cu o propunere personalizată. Nu oferim nimic. Promitem. Totul depinde ca partenerul să livreze la nivelul promisiunii. Este foarte important ce parteneri alegem. Când vindem un cadou, voucher-ul este valabil șase luni. Trebuie să avem certitudinea că, după șase luni, partenerul mai există pe piață. De aceea, facem o selecție foarte atentă.

Acum, avem aproximativ 100 de parteneri. Pe site, împachetăm servicii de la mai mulți parteneri sub umbrela unui concept. De exemplu, dacă este o persoană pasionată de vin, îi oferim o degustare, urmată de un masaj de cuplu pe bază de vin. În acest fel, experiența devine mai valoroasă.

Cum te-ai gândit să alegi numele Complice?

Concret, a fost o sclipire pe care am avut-o în timp ce făceam baie în pisicină. Mi-am dorit să fie un nume scurt, de impact și care să aibă aceeași conotație în mai multe limbi. Am vrut să fie ceva care să surprindă, pentru că activitatea noastră se bazează pe elementul-surpriză.

Vorbește-mi puțin despre clienții care aleg să ofere un cadou deosebit, bineînțeles, cu ajutorul vostru.

Sunt clienți care au venituri peste medie, din zona corporate sau antreprenori, cu un nivel de educație cel puțin mediu. Sunt oameni deschiși la nou. Motivația clientului, când ajunge la noi, este dorința de a oferi un cadou diferit, care să rămână în amintire. Cel mai important este că sunt clienți ocupați, care nu au timp nici măcar să se gândească la o idee potrivită pentru un cadou. Noi le aducem ca valoare adăugată inspirația și faptul că le luăm de pe cap grija de a căuta singuri. Există și reversul medaliei, pentru că și cei care primesc experiențele sunt la fel de ocupați. Mai mult de jumătate din activitatea noastră presupune să ne asigurăm că cei care au primit surprizele ajung să se bucure de ele.

Oana, ce le place oamenilor să-și dăruiască?

Nu este o rețetă unică, pentru că nu există cadoul perfect pentru toată lumea. Cele mai dăruite sunt degustările: de cafea, de vin, de ciocolată și atelierele: de gătit și olfactive. Sunt destul de cerute pentru că au aplicabilitate largă. Șansele să găsești pe cineva căruia să-i placă vinul sau ciocolata sunt mari. Se potrivesc și pentru partenerul de viață, și pentru cel de business. Din punct de vedere financiar, se încadrează într-un buget mediu.

Dacă ne referim la cele mai speciale, survolul cu elicopterul este o experiență foarte dorită. A fost cadoul primit de un băiat la aniversarea de 14 ani din partea părinților sau cadoul oferit de colegi directorului unei companii.

Ce te inspiră atunci când alegi experiențele pe care le incluzi în portofoliul Complice.ro?

Cred că cel mai mult mă inspiră reacțiile oamenilor. Acel moment când știi că celălalt este fericit. Este vorba de o emoție care mă încarcă mult. Mă întristează faptul că avem ocazia rar să fim de față când cineva primește un cadou. Weekendul trecut am organizat o cerere în căsătorie surpriză. Ea a fost invitată, sub un anumit pretext, la o plimbare cu elicopterul. La aterizare, a văzut pe câmp un banner pe care scria Vrei să fii soția mea?, ținut de prieteni. Am fost acolo și tare m-am bucurat de eveniment. Dar când sunt momente intime, nu te poți băga în sufletul omului.

În rest, încerc să fiu atentă la ce fac ceilalți, mai ales în străinătate. Nu consider că trebuie să redescoperi roata. Dacă cineva face un anumit lucru și are succes, eu îl pot adapta la condițiile mele și ale pieței. Mă inspir ori de câte ori am ocazia.

Ce înseamnă să fii femeie antreprenor în România?

Eu nu mă consider antreprenor. În sensul foarte tehnic al cuvântului, din momentul în care îți înființezi un business, te poți numi antreprenor. Ideal, îl văd antreprenor pe cel care a reușit să construiască un business sustenabil pe termen lung, cu anumiți parametri financiari și cu o echipă mare de oameni. Cumva, de o anumită dimensiune, la care eu nu sunt încă.

Personal, este o alegere asumată, pe care aș face-o încă o dată la fel, dacă s-ar pune problema. Mi se pare că mi se potrivește în acest moment al vieții. Sunt provocări, unele venite din mediu, altele din lipsa mea de experiență sau din incapacitatea de a ști cum să gestionez anumite situații. Dar ești expus la lucruri noi și așa te dezvolți. Nu cred că e nici ușor, nici greu. E o alegere și trebuie să fii conștient că uneori o să-ți fie mai bine, alteori mai greu. Eu nu văd diferențe foarte mari între a fi antreprenor și a fi angajat. Este un rol pe care îl ai și pe care îl joci cât poți de bine, în momentul respectiv, cu resursele pe care le ai.

Oana, care îți sunt planurile de viitor? 

Dezvoltarea portofoliului, care, în fapt, este o muncă permanentă. Apoi zona corporate va intra într-un ritm normal de dezvoltare. Vrem să găsim variante prin care să ajungem mai repede la clienți și să oferim experiențe cât mai personalizate. Avem planuri de extindere pe care le-am început deja în alte orașe mari din țară. De asemenea, avem în plan și o extindere internațională. Dar pe termen scurt, focusul rămâne pe corporate. Vrem să fim prima opțiune pentru un client de acest fel.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii