Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Telecom |
|

C1f3ele lui Barbu

Orange a avut reclama TV cu cea mai mare audiență la începutul acestui an. În România sunt 15 organisme de gestiune a drepturilor de autor.  

16%

Spotul Orange, în care s-a promovat abonamentul Pantera 39, difuzat în timpul comediei „Sunt plecat în oraș” (Pro TV, duminică, 10 februarie), a obținut cea mai mare audiență, în perioada 1 ianuarie  – 10 februarie: 16% rating la nivel urban. Clipul a fost programat la ora 22:02, pe prima poziție în calupul publicitar și a avut o durată de 23 de secunde. Pe locul secund s-a plasat clipul Petrom din campania „Fabricat în Țara lui Andrei”, cu o audiență de 15,8%, la nivel urban. Acesta a fost transmis în „Știrile Pro TV” (29 ianuarie) și a beneficiat, de asemenea, de prima poziție în calup. Cea de-a treia treaptă a fost ocupată de spotul pentru iaurtul Napolact, cu 15% rating urban.

1.286

În prima lună a acestui an, cel mai activ client publicitar în piața de radio a fost lanțul de hipermarketuri Carrefour, care a comandat 1.286 de spoturi, în valoare brută de 331.468 euro (calculată la rate card). Pe locul secund s-a plasat producătorul de medicamente și vitamine Zdrovit, cu un volum brut de 296.129 de euro (rate card) pentru 706 de clipuri. În ianuarie 2013, numărul reclamelor difuzate de cele opt stații aflate în studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Radio” (MIPR), realizat de BRAT, a fost de 15.941. Cifra este cu 15,7% mai mare decât cea înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut. „Forbes România” estimează că bugetul net consumat de clienții publicitari pe radio, în ianuarie, a fost de 800.000 de euro.

181

Supermarketurile și magazinele au cheltuit cele mai mari volume de publicitate în presa tipărită, în luna ianuarie 2013: 181 de machete publicitare în valoare brută de 365.665 euro (calculată la rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Presa Scrisă” (MIPPS), realizat de BRAT. Operatorii de comunicații au beneficiat de 123 de inserții în valoare brută de 353.684 euro (rate card) și au ocupat locul secund în topul lunii ianuarie pe categoriile atrase de print. O categorie nou apărută în topul consumatorilor de reclame print este reprezentată de stațiile de benzină, care au avut 89 de machete publicitare în ziare și reviste, în valoare brută de 323.410 euro.

15

În România, funcționează 15 organisme autorizate de gestiune colectivă a drepturilor de autor și conexe. Un număr de opt organisme gestionează drepturile de autor și șapte dintre acestea drepturile conexe. Cea mai nouă entitate, Asociaţia Producătorilor de Muzică (APM), a început să funcționeze de la începutul lunii februarie a.c. Acesta este un organism de gestiune colectivă a drepturilor autorilor de opere muzicale, cu atribuții de colectare inclusiv de la operatorii de cablu TV. Gestiunea APM se suprapune peste activitatea organismului care funcționează pe lângă Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, UCMR-ADA. Președintele noii asociații este Mircea Berbece.

62,09%

Primele 10 televiziuni cu cea mai mare audiență la nivel urban, în luna februarie 2013, dețin o cotă totală de piață de 62,09%, conform măsurătorilor Kantar Media. Această cotă de vizionare este mai mare cu 0,69 puncte procentuale față cea obținută de primele zece stații TV în luna ianuarie a.c. În cele zece televiuni fruntașe se află cinci generaliste, trei de știri, una pentru femei și canalul public TVR 1 (cu o cotă de 2,84%). Restul de 46 de stații cuprinse în sondajele de audiență se îngrămădesc pe o cotă de piață de 24,4%, la nivel urban. Cota de vizionare cumulată a televiziunilor care nu plătesc sondajele TV a fost de 13,51%. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii