FacebookTwitterLinkedIn

Cifra de afaceri înregistrată în primul trimestru 2018 a crescut cu 10%, față de primul trimestru al anului precedent. Cu această dezvoltare, ne încadrăm în strategia proiectată anul trecut, evoluțiile pozitive realizându-se conform așteptărilor. Întreaga piață s-a confruntat cu un început de an mai neobișnuit, din cauza condițiilor meteo. A fost un prim trimestru atipic pentru piața construcțiilor, pentru că vânzările au stat sub auspiciile condițiilor meteo din martie, care, în mod tradițional, este o lună de «dezmorțire». Însă, în perioada aceasta piața recuperează masiv întârzierile din martie cauzate de vremea nefavorabilă. Din punct de vedere al acoperirii pieței, înregistrăm rezultate excelente în zona rezidențială, pe proiecte mari”, declară Daniel Stăncescu, CEO-ul AdePlast (foto).

În intervalul menționat, compania a obținut rezultate semnificative din vânzări la export, provenite în mare parte din comercializarea materialelor de construcții în Ungaria și Bulgaria. Cifrele au crescut și grație certificărilor europene de calitate ETAG 004 și, mai nou, BBA (The British Board of Agrements din Marea Britanie).

Exportul a atins o pondere de 10,5% în vânzările noastre, marcând o creștere cu 1,5 puncte procentuale față de perioada similară a anului precedent. Ne așteptăm în continuare la o dezvoltare însemnată pe piețele din Ungaria și Bulgaria și ne consolidăm în Republica Moldova. De asemenea, înregistrăm creșteri consistente a vânzărilor pe piețe occidentale ca Austria sau Marea Britanie, unde presiunea pe calitate este foarte mare”, adaugă Stăncescu.

Adeplast este în grafic cu deschiderea noii platforme industriale de la Isalnița, localitate aflată în apropiere de orașul Craiova.

Acolo vom implementa cele mai noi tehnologii la nivel european pentru producţia mortarelor uscate şi a adezivilor, precum şi a polistirenului expandat. Pe lângă tehonologii, vom amenaja, în premieră pentru România, o suprafață de 1.800 de metri pătrați pentru maturarea blocurilor de polistiren”, afirmă Daniel Stăncescu.

Cele două fabrici se desfășoară pe o suprafață de 20 de hectare, aici urmând să se producă 450.000 de tone de mortare uscate și 700.00 de metri cubi de polistiren.

Platforma industrială a necesitat un aport investițional de 22 de milioane de euro. Investiția s-a făcut cu scopul de a deservi partea de sud a țării, Bulgaria, Serbia, precum și celelalte țări din fosta Iugoslavie.

În plus, la finalul acestui an, producătorul de materiale de construcții va funcționa cu peste 400 de angajaţi pe platformele industriale de la Oradea, Ploieşti, Roman şi Craiova.

În prezent, operăm cu 370 de angajaţi pe cele trei platforme industriale (Oradea, Ploieşti şi Roman), iar, din acest an, vom mai primi în echipa Adeplast încă 70 de specialişti”, precizează Daniel Stăncescu.

La Oradea, Adeplast are o capacitatea de producție de 250.000 de tone adezivi și mortare uscate, 50.000 de tone/an de vopsele și tencuieli decorative, precum și 700.000 de metri cubi de polistiren expandat (EPS), având inclusă și capacitatea de producție de polistiren grafitat în cobranding cu firma BASF.

Pe platforma industrială de la Ploiești se află o fabrică de adezivi și mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone/an, o fabrică de polistiren expandat (EPS) de 1,05 milioane de metri cubi, o linie de producție de polistiren grafitat de 150.000 de metri cubi, la care se adaugă o fabrică de vopsele, tencuieli decorative, lacuri și emailuri, cu o capacitate de 50.000 tone/an.

AdePlast mai deține la Roman o zonă industrială care include o fabrică de adezivi și mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone/an și o linie de producție de polistiren expandat cu o capacitate anuală de 700.000 de metri cubi.