Povestea my Geisha a început în urmă cu trei ani, cu o singură aromă de parfum. Deși experiența antreprenorială îi lipsea cu desăvârșire, pasiunea și dorința de a învăța au ajutat-o să țină pasul cu ritmul alert în care creștea businessul său. Implicată total încă de la început, Denisa Tănase mărturisește că, timp de opt luni, nu a avut niciun angajat. Iar în toată această perioadă, cea mai importantă lecție pe care a învățat-o este cea a delegării.
“Am trecut prin toți pașii necesari desfășurării activității și am fost pusă în situația de a învăța prin metoda hard way cum se face: achiziții, relații cu furnizorii, comerț online, customer support, creație, branding, marketing, împachetare colete, dat cu mătura, cărat cutii, vânzări, gestionare relații B2B, francize etc”, rememorează antreprenoarea. Personalitatea dominantă, curajul și empatia sunt doar câteva dintre elementele care au stat la baza succesului de care se bucură astăzi. “Sunt un om de acțiune. Extrem de atașată emoțional de acest proiect, sunt all-in, iar pentru mine nu există jumătăți de măsură sau lucruri făcute pe jumătate”, mai spune ea.
Absolventă de muzică, Denisa Tănase a mai avut în trecut o tentativă de a face business, cu o școală privată de cursuri de canto și pian, însă fără succes. “Timp de 3 ani a fost o activitate care mă împlinea doar emoțional, nu și financiar. Nu știam să fac bani. Treceam totul prin filtrul emoțional”, continuă aceasta. Astfel, lipsa cunoștințelor de administrare a unei afaceri și dificultatea de încasa efectiv bani pe serviciile sale au determinat-o să se reorienteze către cea de-a doua pasiune a sa, parfumurile.
Anul trecut, fondatoarea my Geisha a urmat cursurile de parfumerie la ISIPCA, școală înființață de Guerlain (Institutul de Științe în Parfumerie, Cosmetice și Arome în industria alimentara). “Nu am devenit peste noapte parfumier (este un domeniu pentru care se studiază la fel de mult ca și în medicină), însă asta m-a ajutat să aprofundez domeniul și să reușesc să ”vorbesc aceeași limbă” cu furnizorii și parfumierii cu care lucram”, punctează Denisa Tănase.
Totodată și cunoștințele de marketing și PR acumulate în cariera sa muzicală au ajutat-o la dezvoltarea businessului. “Sigură că asta a contat la început. Fidelizarea clienților și creșterea afacerii au fost cu mult influențate ulterior de calitatea produselor și de ceea ce a urmat. Cred că am construit un brand mai degrabă decât un business, iar asta vine pe fondul anilor petrecuți în media și în televiziune”, explică femeia de afaceri.
Pe lângă partea de retail, Denisa Tănase a inaugurat în aprilie și propria fabrică de producție de parfumuri și cosmetice în București, ce va creea produse atât pentru propriul brand, cât și pentru alte firme. În același timp, my Geisha funcționează și ca importator și distribuitor exclusiv pentru branduri de skincare și personal care din diverse țări.
“Ne-am orientat spre țările care sunt renumite pentru producția anumitor tipuri de cosmetice. Pe partea de skincare importăm din Korea, personal care din Polonia și produse pe bază de colagen din Slovacia.Pe partea de parfumerie colaborăm cu furnizori din Dubai și Franța”, continuă ea. Iar în ceea ce privește produsele de make up, my Geisha a început să-și producă propria gamă în Italia, cea mai apreciată țară din acest domeniu.
Activitatea companiei a început preponderent în online. Ulterior au urmat francizele și magazinele fizice. În prezent, my Geisha are 25 de magazine, majoritatea în România, iar unul în Viena. De asemenea, brandul va fi prezent și în Germania în parfumerii de nișă.
“Cu siguranță în 2021 vor urma și primele francize în afara țării. Deja solicitările au existat din acest an, însă situația incertă în care ne aflăm cu toții nu a permis concretizarea acestora”, afirmă Denisa Tănase, care are planuri mari pentru compania pe care o controlează. Spre exemplu, antreprenoarea vrea să introducă un nou concept de automate de beauty. Mai exact, cum sunt automatele clasice de mâncare sau sucuri, dar cu produse de beauty și îngrijire personală. “my Geisha Express este primul concept de beauty vending machines din România”. Ce-i drept, Denisa Tănase a știut cum să se diferențieze de competiție. Iar prețul produselor companiei reprezintă unul dintre atuuri.
În planurile de viitor ale antreprenoarei mai intră și dezvoltarea aplicației my Geisha, ce va fi integrată atât cu site-ul, cât și cu toate locațiile de vending machines. “Clienții vor avea posibilitatea de a vedea pe hartă toate locațiile active, de a verifica stocul în timp real și disponibilitatea produsului dorit, de a-l achita prin intermediul acesteia, dar și de a beneficia de îndrumare GPS până la cel mai apropiat punct sau până la punctul selectat”, precizează Denisa Tănase.
Pe de altă parte, impactul pandemiei s-a făcut resimțit și în activitatea companiei. Cu toate că cererea a scăzut pe segmentul de beauty, interesul crescut pe partea de skincare a crescut considerabil în ultimul an, compensând astfel pierderile. “Dacă până acum ceva timp româncele erau preocupate mai mult de produse de make up, neglijând total pașii de îngrijire, acum tendința este pentru o îngrijire atentă a tenului și un machiaj cât mai natural”, mărturisește ea. Dar, cu toate provocările impuse de criza sanitară, Denisa Tănase se așteaptă la o cifră de afaceri de 2 milioane de euro în 2020, în creștere față de 2019, când my Geisha a înregistrat afaceri de 700.000 de euro. De remarcat este că strategia de business a rămas exact la fel, chiar și în pandemie. “Ne-am comportat precum broasca din parabola cu broscuța țestoasă surdă. Am ales să ignorăm realitatea și să rămânem focusați pe obiectivele noastre”, conchide Denisa Tănase.