Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Bumbăcea (Deloitte România): Aproximativ 60% din locurile de muncă din România ar putea fi afectate de economia digitală

Aproximativ 60% din locurile de muncă existente în România ar putea fi afectate de economia digitală, susține Dinu Bumbăcea, Partener coordonator consultanță în cadrul Deloitte România.
Dinu Bumbacea

„Ca urmare a dezvoltării conceptului de e-guvernare, robotizarea și automatizarea în sectoarele industriale și transferul serviciilor din zona tradițională către zona digitală, estimăm că aproximativ 60% din locurile de muncă existente în România ar putea fi afectate de economia digitală. Dacă revoluțiile industriale precedente au produs schimbări pe durata mai multor generații, economia digitală produce efecte semnificative pe durate mult mai reduse. Este o perioadă care oferă oportunități, dar care implică și riscuri”, a spus Bumbăcea.

La nivel global, executivii și liderii agențiilor guvernamentale sunt neîncrezători în capacitatea companiilor lor de a îmbrățișa oportunitățile oferite de cea de a patra revoluție industrială (Industry 4.0), potrivit raportului „A patra revoluție industrială este aici — sunteți gata?”, realizat de Deloitte, la nivel global.

Industry 4.0 este rezultatul intersectării tehnologiei tradiționale cu digital analytics, inteligență artificială și Internetul tuturor lucrurilor (IoT). Deloitte a intervievat 1.600 de executivi de top din 19 țări pentru a afla cât de pregătiți sunt aceștia să profite de avantajele oferite de Industry 4.0, în beneficiul clienților, al angajaților sau al comunității.

Întrebările adresate participanților la studiu s-au concentrat asupra a patru teme majore: impact social, strategie, talente/forță de muncă și tehnologie. Rezultatele studiului indică faptul că, deși, la nivel conceptual, înțeleg schimbările pe care Industry 4.0 le aduce, executivii sunt mai puțin siguri în legătură cu modul în care trebuie să acționeze la aceste schimbări astfel încât să beneficieze cât mai mult de pe urma lor. În fiecare dintre cele patru zone de impact, sondajul a identificat un anumit grad de contradicție.

Impact social: Optimism versus control

În timp ce executivii văd un viitor mai bun cu mai puține inechități sociale, ei sunt sunt totuși mai puțini încrezători cu privire la rolurile pe care ei sau organizațiile lor le-ar putea juca astfel încât să producă un impact în era 4.0.

Un procent covârșitor (87%) crede că a patra revoluție industrială va îmbunătăți echitatea socială și calitatea vieții, precum și stabilitatea, iar doi din trei spun că influența businessului în modelarea viitorului va fi mai mare decât cea a guvernelor.

Cu toate acestea, mai puțin de un sfert sunt de părere că organizațiile lor pot influența diverse componente ale societății precum educația, sustenabilitatea și mobilitatea socială.

Strategie: Static versus dinamic

Executivii realizează că ar putea să nu fie gata să îmbrățișeze schimbările asociate cu Industry 4.0, însă acest lucru nu îi determină să își modifice strategiile.

Doar o treime sunt foarte încrezători că își vor putea călăuzi organizațiile în aceste vremuri schimbătoare. În plus, doar 14% sunt extrem de încrezători că organizațiile lor sunt gata să îmbrățișeze schimbările asociate Industry 4.0.

Mulți executivi rămân tributari unor domenii tradiționale (de exemplu, produse și creșterea productivității) în loc să mute focusul către dezvoltarea talentelor și transformări disruptive care pot genera inovație și crea valoare adăugată”, mai subliniază realizatorii raportului „A patra revoluție industrială este aici — sunteți gata?”.

Talente – Forța de muncă: Evoluție versus revoluție

Executivii nu sunt încrezători că organizațiile lor dispun de talente care să le asigure succesul în era Industry 4.0. Cu toate acestea, ei simt că fac tot ce le stă în putință să clădească forța de muncă potrivită, în ciuda faptului că talentele sunt incluse către finalul listei lor de priorități.

Doar un sfert dintre executivi cred că au forța de lucru potrivită și abilitățile necesare în organizație, în viitor.

De asemenea, 86% afirmă că fac tot ce pot pentru a clădi forța de lucru necesară pentru Industry 4.0. Cu toate acestea, răspunsurile indică faptul că subiectele de HR au o prioritate scăzută dacă nu au legătură creșterea eficienței.

Companiile care au pus implicațiile Industry 4.0 asupra forței de muncă în vârful listei de priorități explorează potențialul unor roluri noi care vor permite oamenilor să își pună în valoare punctele forte, pe măsură ce folosesc tehnologia în scop inovator și pentru noi abordări în ce privește învățarea și dezvoltarea”, se detaliază în studiul Deloitte. 

Tehnologia: Provocat versus pregătit

Executivii înțeleg nevoia de a investi în tehnologie pentru a genera modele noi de business.

Cu toate acestea, ei întâmpină dificultăți în a construi un caz solid pentru a adresa oportunitățile pe care cea de a patra revoluție industrială le aduce, din cauza lipsei de aliniere internă la nivel strategic și focus pe termen lung. Executivii admit că investițiile actuale în tehnologie sunt influențate puternic de dorința de a genera business nou, cu impactul cel mai mare în organizații. Cu toate acestea, foarte puțini executivi afirmă că sunt capabili să construiască un caz solid de business care să susțină investițiile în tehnologii care definesc a patra revoluție industrială”, se explică în studiul citat.

Sondajul a evidențiat faptul că executivii din întreaga lume sunt într-un stadiu incipient în ce privește pregătirea organizațiilor pentru a folosi potențialul Industry 4.0. Ei vor avea nevoie să folosească oportunități care să întărească legături de care să beneficieze clienții, angajații, organizațile, comunitățile și societatea, într-un sens mai larg.

În ceea ce privește impact social, ei trebuie să accepte că fiecare organizație are puterea de a influența, în felurite moduri, promisiunea celei de a patra revoluții industrial pentru a crea o lume mai stabilă, mai echitabilă.

În privința strategiei, ei trebuie să abordeze holistic planificarea strategică, să exploreze modalitatea în care capabilitățile de bază pot fi îmbunătățite prin altele noi, astfel încât să dezvolte produse și servicii noi, să creeze valoare pentru un spectru mai larg de clienți.

Pentru talentele și forța de lucru, ei trebuie să pună pe lista de priorități pregătirea angajaților pentru a naviga în era 4.0 prin crearea unei culturi a colaborării, crearea de oportunități de training, atât în organizație, cât și în comunități defavorizate.

În plus, ei trebuie să vadă tehnologia ca pe un diferențiator puternic în era Industry 4.0 și să investească în integrarea noilor aplicații care pot sprijini modele noi de business.

„Și, lucrul cel mai important, să înțeleagă că tehnologiile Industry 4.0 nu se limitează doar la o parte din organizație, ci trebuie integrate în întreaga organizație pentru a sprijini un spectru mai larg de responsabilități și părți interesate să aibă succes în lumea Industry 4.0”, se precizează în studiul Deloitte.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii