Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetul de publicitate online în Europa a atins 24,3 miliarde de euro

Marea Britanie se află pe primul loc în topul țărilor cu cele mai mari investiții în publicitatea online: 6,6 miliarde de euro, conform ultimului studiu AdEx Benchmark IAB Europa – ghidul complet al pieţei europene de publicitate online. În 2012, piața de publicitate digitală a crescut cu 11,5% față de anul precedent.

Pe următoarele locuri în clasamentul european se situează Germania (4,6 miliarde euro), Franța (2,8 miliarde euro), Rusia (1,5 miliarde euro), Italia (1,4 miliarde euro) și Olanda (1 miliard euro).

Bugetul total al pieţei europene de publicitate online a depăşit 24,3 miliarde de euro în 2012, cu 11,5% mai mare decât în 2011.

Cererea de publicitate video online a fost principala atracţie pentru publicitatea de brand, cu o creştere de 50,6% în 2012, atingând aproape 661,9 milioane de euro. Pentru Europa, aceasta este prima dată când reclamele video online au ajuns la o cotă de piaţă de două cifre, crescând la 12,9%.

Publicitatea în mediul mobil şi-a continuat ascensiunea, cu o majorare de 78,3% şi atingând o valoare totală de 392 milioane de euro. Publicitatea de acest tip reprezintă în acest moment 5% din toate cheltuielile de display online din Europa.

Studiul AdEx Benchmark, desfăşurat de IAB Europa, a împărţit piaţa de publicitate online în trei segmente principale: Display, Classifieds & Directories și Paid-for-Search. Creşterea în aceste formate de publicitate online a fost sprijinită de schimbarea modului de folosire a gadget-urilor şi de schimbări în obiceiurile de consum.

În 2012, piaţa de Display Ad a cunoscut o creştere like-for-like de 9,1%, cu o valoare totală de 7,8 miliarde de euro. Această creştere a fost determinată, în principal, de conţinutul video online şi pe mobil.

Valoarea de piaţă a Classifieds and Directories a fost de 4,5 miliarde de euro şi a fost susţinută de o redistribuire a cheltuielilor pentru classified, de la print la online.

Paid-for-Search a experimentat cea mai puternică creştere de like-for-like, de 15,5% – şi a avut o valoare de piaţă de 11,9 miliarde de euro. Rezultatele dinamice ale Rusiei, care a crescut cu 44,9%, au fost un puternic element de influență.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii