Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetele de publicitate obținute de televiziunile de știri în 2017

Volumul de audiență livrat de nișa televiziunilor de știri pentru reclamele difuzate este mai mare cu 3,2% în 2017 față de anul precedent. Deși în primele luni ale anului, România TV și Antena 3 au fost ocolite de investitorii în publicitate, pentru modul cum au reflectat protestele din Piața Victoriei, acestea și-au revenit spre finalul anului, înregistrând creșteri generale de 4%, respectiv 2,5%.
televiziune

Cele cinci televiziuni de știri – România TV, Antena 3, Digi24, Realitatea TV și B1 TV – au livrat în 2017 un volum total de 291.072 puncte de audiență pe targetul comercial (GRP’30), în creștere cu 3,2% față de anul 2016. Se poate spune că publicitatea TV pe nișa canalelor de știri s-a menținut la același nivel din 2016. Bugetul de audiență realizat de aceste televiziuni reprezintă 9,8% din totalul audienței care a fost furnizată de piața TV în 2017 (63 de televiziuni).

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Point (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Cea mai mare creștere a volumului de publicitate a înregistrat-o Realitatea TV: 22,5%, dar volumul său este cu mult mai mic decât bugetele de la România TV și Antena 3, aflându-se sub Digi24.

Bugetele de audiență de la România TV și Antena 3, canale care domină această nișă, au crescut cu 4%, respectiv 2,5%. Digi24 a suferit o scădere de 3,1% față de 2016, iar B1 TV a pierdut 2,9%.

România TV a început anul 2017 „pe cai mari”, furnizând clienților publicitari, în ianuarie, un volum record de 13.214 GRP’30 target comercial. Bugetul a fost mai mare cu 89,5% decât cel din aceeași lună a anului 2016.

Dar în februarie, când se desfășurau amplele manifestații de protest din Piața Victoriei împotriva Ordonanței 13, bugetul s-a prăbușit, fiind mai mic cu 117,4% față de luna precedentă. Mulți advertiseri (multinaționale) s-au abținut să mai consume publicitate pe această stație din cauza politicii editoriale tendențioase. Boicotul a continuat în martie și aprilie.

Conducerea România TV, în disperare de cauză, a trimis agențiilor de media o scrisoare prin care încerca să câștige bunăvoința clienților publicitari. Revenirea advertiserilor s-a produs în octombrie (dar nu din cauza scrisorii), când volumul de audiență a atins 8.000 de puncte și a crescut până la 10.610 în decembrie. Acest volum este mai mic cu 16% față de decembrie 2016.

În aceeași situație s-a aflat și Antena 3, cu precizarea că televiziunea face parte din grupul Intact, cu o forță de negociere pe piața publicității mult mai mare decât România TV. Antena 3 a început promițător anul 2017, cu un buget de audiență de 8.640 GRP’30 target comercial în ianuarie, în creștere cu 27,6% față de aceeași perioadă a anului 2016. În februarie, când advertiserii s-au retras, volumul de audiență a scăzut cu 75,4% față de luna precedentă. Și a scăzut lună de lună până-n mai. În iunie, audiența a început să crească, ajungând în decembrie 2017 la 7.298 GRP’30 target comercial, buget mai mic cu 23,6% față de decembrie 2016.

Interesant este de analizat dacă boicotul multinaționalelor din februarie, la adresa România TV și Antena 3, s-a reflectat în creșteri de bugete pe stațiile concurente: Digi24, Realitatea TV și B1 TV.

Astfel, în februarie 2017, volumul de audiență livrat de Digi24 s-a situat la nivelul lui ianuarie, dar a fost mai mare cu 105,3% față de ianuarie 2016.

La Realitatea TV, bugetul din februarie a crescut cu 33,2% față de ianuarie și cu 81,6% față de februarie 2016. Totuși, în martie 2017, audiența Realității TV a scăzut cu 122% față de februarie 2017.

La B1 TV, bugetul din februarie a fost mai mic cu 20,5% față de cel din ianuarie. Asta înseamnă că advertiserii nu și-au mutat masiv comenzile de pe România TV și Antena 3 pe B1 TV, Realitatea TV și Digi 24.

Toată această dinamică arată că investitorii în publicitate caută audiența. Iar audiențele livrate de Digi24, Realitatea TV și B1 TV nu s-au ridicat la așteptărilor acestora. Așa încât, în cursul anului, clienții publicitari au revenit pe stații care au livrat audiență.

VEZI MAI JOS DINAMICA LIVRĂRILOR DE AUDIENȚĂ PENTRU FIECARE CANAL DE ȘTIRI!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii