Ziarele naționale au publicat 11.487 machete publicitare, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie a.c., adică 17% din totalul inserțiilor apărute în print, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia.
Tabloidul „Libertatea” a vândut publicitate în valoare brută de 6,25 milioane euro (rate card) pentru 1.899 machete publicate. Pe locul secund în top se află ziarul concurent „Click!”, cu 4,6 milioane euro (rate card) pentru 1.570 inserții.
„Ziarul Financiar” a inserat cel mai mare număr de reclame din top: 2.064, în valoare brută de 4,07 milioane euro. „Gazeta Sporturilor” a vândut un volum brut de publicitate de 3,2 milioane de euro (rate card) pentru 618 inserții.
Alte ziare cu bugete de publicitate în top: „România liberă” (1.929 inserții – 2,93 milioane euro), „Adevărul” (893 inserții – 2,52 milioane euro), „Pro Sport” (975 inserții – 2,22 milioane euro), „Evenimentul zilei” (739 inserții – 2,05 milioane euro), „Jurnalul” (389 inserții – 1,61 milioane euro) și „Curierul Național” (411 inserții și 271.618 euro). Toate bugetele exprimate în euro au fost calculate la rate card.