Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bucureștiul a pierdut într-un an 16.000 de ascultători de radio

2012_Intrare_Calea_Vitan_bucuresti_mall.jpg
În București, media zilnică de ascultare a unui post de radio a fost de 1.219.900 de persoane (de peste 11 ani), în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013, cu 16.000 mai mică decât în același interval din anul 2012. Radio ZU domină audiența bucureșteană, dar a pierdut 45.000 de ascultători față de anul precedent.

Radio ZU a avut în București o audiență medie de 257.500 de ascultători pe zi, în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013, potrivit ultimului raport de măsurători realizat de IMAS și GfK România (valul de toamnă). Este radioul cu cei mai mulți bucureșteni. Totuși, față de măsurătorile din urmă cu un an, Radio ZU a pierdut 45.000 de ascultători. Cota de piață este de 11,8%.

Radio România Actualități are cea mai mare cotă de piață (timp de ascultare): 16,7%. Ascultătorii postului public stau cel mai mult pe această frecvență, având vârste ridicate. În perioada amintită, România Actualități a avut o medie de 234.200 de bucurești pe zi (daily reach), cu 2.000 mai redusă decât în toamna 2012.

În fapt, doar Radio ZU și România Actualități sunt radiourile cu audiențe mai mari de 200.000 de ascultători. În apropierea acestui prag se află și Kiss FM, cu un daily reach de 181.900 bucureșteni, mai mic cu 10.300 față de valul precedent. Kiss FM a înregistrat o cotă de piață de 6,3%.

O audiență bună a obținut Magic FM: 168.100 de persoane pe zi (în scădere cu 9.100 de persoane). Timpul de ascultare (7,9%) este mai mare decât la Kiss FM sau Europa FM (6,2%). Acest din urmă radio a avut un daily reach de 113.800 de bucureșteni pe zi, cu 1.300 mai puțini decât în urmă cu un an.

Alte radiouri cu audiențe bune pe malurile Dâmboviței: Radio 21 – 102.900 daily reach (creștere cu 4.200), Pro FM – 102.300 (în scădere cu 24.000), Radio Romantic – 97.900 (scădere cu 5.100) și Rock FM – 88.100 (creștere cu 6.500).

Numărul bucureștenilor care au ascultat un alt post de radio decât cele înscrise în sondajele de audiență a ajuns la 197.000, cu 62.800 mai mare decât în urmă cu un an.

De remarcat că față de valul de măsurătorile din toamna anului 2012, în acest recent sondaj nu mai figurează patru radiouri: Dance FM, Gold FM, Guerrilla și Music FM.

Vezi radiourile cu cele mai mari audiențe la nivel urban! 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii