Cautare




, Contributor

Educaţie |
|

Bucegi a ales câştigătorii programului „Meserii pentru România”

Trei licee cu clasa a 13-a din Bucureşti şi din ţară care pregătesc  meseriaşi vor beneficia de finanţare în valoare de 97.500 de lei, suma urmând să fie investită în laboratoarele de practică, ]n urma campaniei lansată de berea Bucegi.
scoala barsesti

Cele trei şcoli câştigătoare sunt Colegiul Tehnic „Petru Rareș” din București, Liceul Tehnologic Bârsești din Târgu Jiu şi Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi” din Iași.

La Colegiul Tehnic „Petru Rareș” din București, ocupantul locului I, funcționează, începând din anul școlar 2014-2015, o clasă cu profil unic în țară – Creator proiectant de articole din piele și înlocuitori. Școala va investi suma în crearea unui atelier modern, dotat cu utilaje, echipamente, calculatoare și soft-uri specializate pentru crearea tiparelor pentru încălțăminte. Pe locul al doilea s-a clasat Liceul Tehnologic Bârsești din Târgu Jiu care  va investi banii primiți în cadrul programului „Meserii pentru România” în renovarea și dotarea laboratorului veterinar. Astfel, peste 130 de elevi sunt beneficiarii direcți a programului. În cele din urmă, Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi” din Iași va putea folosi investiția să modernizeze laboratorul de industrie alimentară. Peste 500 de elevi se pregătesc în unitatea școlară pentru calificarea de tehnician controlul calității produselor agro-alimentare.

„Anul acesta, am făcut primul pas în programul «Meserii pentru România». Pentru început,  campania s-a adresat școlilor postliceale, aici ne-a îndreptat studiul «Meserii pentru România», inițiat de Bucegi, în vară. Am văzut atunci că peste jumătate dintre tineri ar opta pentru o meserie din categoria «gulerelor albastre» și cred că școala este cel mai potrivit loc pentru deprinderea unei meserii. Cu toate acestea, meseriile nu primesc respectul cuvenit. Prin programul de dotări început acum, am vrut să ajutăm și școlile să pregătească mai bine viitorii meseriași, piatra de temelie a țării, și să îi facem și pe români să își recâștige respectul în meseriile lor, să conștientizeze utilitatea lor”, a declarat Narcis Horoianu, marketing director HEINEKEN România.

În competiția „Meserii pentru România”, lansată de berea Bucegi în luna august, în colaborare cu organizația non-guvernamentală Junior Achievement, s-au înscris 101 școli postliceale și licee cu clasa a 13-a. Școlile înscrise în competiție au profile între cele mai diverse, de la comerț și industrie alimentară, sudură, până la telecomunicații, silvicultură și design vestimentar. Aplicațiile au vizat în special modernizarea și dotarea laboratoarelor, precum și achiziția de aparatură performantă.  Programul s-a adresat cadrelor didactice, managementului școlilor și tinerilor din clasa a 13-a și școlilor postliceale. Investițiile în dotări și echipamente nu vor contribui doar la îmbunătățirea procesului educațional, ci vor facilita și parteneriatele cu mediul de afaceri și dezvoltarea unor programe eficiente de formare profesională.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii