Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Breitling – campania pentru viitor

Nu am fost chiar mare fan Georges Kern, pe vremea când conducea IWC – mi se părea prea atașat de grandoare, prea trebuia să fie totul glamour, over the top, imens. În plus, evoluția brandului nu m-a făcut să îmi schimb părerea. Acum, domnul Kern conduce brandul Breitling. Care a organizat un summit la Londra. Unde am fost invitată și, deși nu aș putea spune că m-am convertit la cultul Georges Kern, am plecat de la eveniment cu o nouă înțelegere a strategiei și cu respect pentru efortul de repoziționare pe care îl depune noul lider al brandului.
D1670-060-0796-FOND-4-SP-FINAL.tif

Summitul Breitling – o zi întreagă de prezentări, ateliere, discuții, sesiuni de întrebări și răspunsuri. Evident, fiind un eveniment marca Georges Kern, nu putea fi decât un summit. Și foarte bine că a fost așa, deoarece astfel am putut cuprinde cam întreaga magnitudine a noii strategii și structuri Breitling, o companie care și-a schimbat recent proprietarii și care trece acum printr-un proces de reașezare din temelii. Pentru că temeliile sunt bune și, trebuie să admit, ceea ce își propune să realizeze domnul Kern este la fel de bun.

Spirit de echipă

Am văzut, în primul rând, noua campanie de comunicare, axată, în mare parte, pe echipe. Pe spiritul de echipă. Echipele fiind formate, evident, din cei mai buni în domeniul lor. The Breitling squads sunt centrate pe mai multe domenii, cele care se potrivesc cel mai bine cu principiile Breitling: la Londra a fost dezvăluită Cinema Squad, compusă din Charlize Theron (care probabil va fi la fel de frumoasă și la 80 de ani), Brad Pitt, Adam Driver și Daniel Wu. Pe lângă starurile de cinema, mai există Breitling Jet Squad (acrobații aeriene), Explorers Squad (Bertrand Piccard – prima persoană care a zburat non-stop în jurul lumii în balon, Inge Solheim, care a călăuzit echipe de veterani răniți la ambii Poli, și David Mayer de Rotschild, cel mai tânăr britanic care a ajuns la ambii poli); Surfers Squad este compusă din legendarul Kelly Slater și tinerele Stephanie Gilmore și Sally Fitzgibbons, iar Triathlon Squad include trei atleți de performanță – Jan Frodeno, Chris „Macca” McCormack și Daniela Ryf.

Breitling Premier

Foarte activi și recunoscuți în domeniul ceasurilor de piloți și de scufundări, Breitling a dorit să închidă cercul și a revenit și la ceasurile elegante, introduse pentru prima dată de brand în anii ’40. Georges Kern și echipa au intuit corect că, din multe puncte de vedere, anii de atunci și cei de acum se aseamănă foarte mult: o eră de conflicte și de incertitudine economică, în care oamenii au nevoie de escapism și de eleganță rafinată, care va trece cu brio testul timpului. Noua colecție Breitling Premier introduce cinci modele: cronograf, day-date și ceasuri discrete, cu orar, minutar și secundar.

Premier B01 Chronograph 42 este echipat cu Breitling Manufacture Caliber 01 și este modelul-stindard al noii colecții. Calibrul 01 a fost dezvoltat in-house de către Breitling și este un cronograf automatic, cu o rezervă de funcționare de peste 70 de ore. Carcasa robustă din oțel are un diametru de 42 mm. Modelele Premier Chronograph 42 sunt echipate cu Calibrul Breitling 13. Counterele pentru minute și ore sunt plasate în dreptul orelor 12 și 6, iar secunda periferică – în dreptul orei 9. Premier Automatic 40 e un model subtil, probabil cel mai apropiat de modelele din anii ’40, iar carcasa ascunde Calibrul 37, un mecanism cronometru automatic.

Premier Automatic Day & Date 40 este caracterizat clar de nume, iar Premier B01 Chronograph Bentley British Racing Green marchează continuarea parteneriatului de peste 15 ani dintre Breitling și Bentley. De acum înainte, lansările care se înscriu în acest parteneriat nu vor mai fi incluse într-o gamă distinctă Breitling for Bentley, ci vor fi integrate în colecțiile Breitling. Modelul din acest an este dotat cu Calibrul 01, vizibil prin capacul transparent inscripționat cu logo-ul metalizat Bentley. În 2019, Bentley Motors va celebra un secol de existență, ocazie cu care Breitling va lansa un model special, în ediție limitată.

Breitling Navitimer

Mi-a plăcut mult acest ceas cu un nume extrem de lung, care marchează intenția Breitling de a oferi unele piese strict pentru rețeaua sa de circa 70 de boutique-uri – 250 de piese vor fi disponibile. Carcasa din oțel are diametrul de 45 mm, cadranul este cenușiu (Stratos Gray), iar indecșii orari și acele sunt tratate cu SuperLuminova. Modelul este dotat cu Calibrul B03, cronometru certificat COSC, cu o rezervă de funcționare de cel puțin 70 de ore. E o complicație care pune în valoare experiența și know-how-ul Breitling în domeniul ceasurilor cronograf.

Breitling Superocean

Este poate modelul meu preferat și nu doar pentru că îmi place mult de Kelly Slater, de când eram mică. Breitling și-a propus ca, în colaborare cu Slater, să realizeze un ceas care să tragă un semnal de alarmă asupra stării în care se află oceanele planetei, dar și să strângă fonduri care să contribuie la rezolvarea problemelor. Breitling Superocean Heritage II Chronograph 44 Outerknown marchează parteneriatul dintre Breitling și Outerknown, o companie fondată de Kelly Slater – de fapt, un brand de vestimentație sustenabilă, care își dorește să îmbunătățească starea mediului.

Cureaua acestui model este creată din econyl, un material obținut din reciclarea deșeurilor din nylon, multe dintre ele provenite din năvoadele de pescuit abandonate în mări și oceane. După cum spune și Kelly Slater, „plaja este biroul meu, așa că mă confrunt cu poluarea în fiecare zi. Voi face tot ce pot pentru a menține plajele și oceanele cât mai curate, astfel că sunt foarte mulțumit pentru că Breitling Superocean Heritage II Chronograph 44 Outerknown reprezintă efortul Breitling de a atrage atenția asupra acestei probleme și de a arăta cum fiecare persoană poate contribui la găsirea unei soluții”.

Georges Kern despre…

Importanța relației cu clienții – „Cei care aleg ceasuri de 6.000-7.000 de euro vor cumpăra unul la aproximativ doi ani; cei care cumpără ceasuri de 2.000 de euro – la șapte ani. De aceea, boutique-urile încep să devină atât de importante, iar serviciile din boutique-uri sunt cruciale.”

Branduri – „Brandurile au devenit religii, iar designerii – supereroi.”

Mileniali – „Milenialii au schimbat din temelii modul în care luxul se consumă și se experimentează, iar brandurile au început să simtă acest lucru.”

Colecționari – „Multe decizii au fost luate sau confirmate în întâlniri cu colecționarii de Breitling sau cu membrii cluburilor Breitling.”

L’embarras du choix – „Încerc să mai reduc din variantele de curele, de exemplu. Sunt mult prea multe. Și cred că toată această idee cu mai multe curele pentru un singur model, pe care să le schimbi și să le porți în funcție de dispoziție sau ținută, a fost foarte supraestimată. La finalul zilei, 90% din vânzări sunt reprezentate de curelele negre și curelele maro.”

Pre-owned – „Am o părere foarte bună despre această piață și ne vom implica, sigur. Deja suntem implicați în Statele Unite. Europa este cu 10 ani în urmă, ca de obicei.”

Sustenabilitate – „E foarte importantă pentru Breitling. Toți trebuie să ne facem partea, deoarece problemele sunt dramatice! Noi dorim să transmitem mesajul către persoanele cu bani și influență. Și mesajul este să nu mai utilizăm materiale care nu sunt sustenabile.”

Breitling – „Nu vrem să fim un brand vintage. Și nu vrem să fim un brand bătrân. Vrem să construim și să consolidăm Breitling pentru viitor, să fim sustenabili. Ne vom concentra pe două comunități: cea recentă, pe care ne dorim să o păstrăm, și un segment de oameni care adoră anii ’40, ’50, ’60 și ’70 și pe care i-am cam neglijat.”

Am plecat bucuroasă și entuziasmată de la summitul Breitling, lucru care nu mi se mai întâmplă foarte des în lumea ceasurilor. Este evident că Georges Kern își dorește să crească mult parametrii financiari ai companiei, dar, în același timp, pune în mișcare o strategie funcțională și benefică pe termen lung.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii