Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

BRAT avertizează că oferirea de ajutor de stat numai în audiovizual va crea dezechilibre semnificative în mass media

Conținutul de calitate ajunge la publicul larg în egală măsură prin televiziune, radio, presa scrisă și mediul online. Ajutorul de stat trebuie să urmăreasca interesul publicului larg și modul în care acesta se informează, se arată comunicatul BRAT referitor la intenția Guvernului de a ajuta financiar companiile de domeniul audiovizual.
Ziare-si-reviste-romanesti.jpg

Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) apreciaza intenția Guvernului României, manifestată prin aprobarea OUG din data de 10 iunie 2015, care are obiectivul de a oferi ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual care produc și difuzează emisiuni informative, culturale și educative, de interes public.

Înțelegând obiectivul Guvernului de a stimula operatorii economici ce sprijină interesul public în domeniul informării și culturii, BRAT apreciază că o astfel de initiațivă este benefică și utilă în domeniul audiovizualului și în egală măsură în domeniul presei scrise și al mediului online.

Emisiuni sau articole informative, culturale și educative de interes public sunt difuzate atât prin intermediul audiovizualului (radio și TV), cât și prin intermediul presei scrise tipărite și al mediului online.

Cele două medii menționate, presa scrisă tipărită și mediul online, se confruntă cu o serie de dificultăți persistente și severe, aceste medii alocând resurse financiare și umane importante pentru producția și distribuirea de programe informative, culturale sau educative, articole care în termeni economici sunt mai puțin eficiente (au valoare comercială mult redusă comparativ cu articole sau materiale de divertisment).

BRAT

Oferirea de ajutor de stat în domeniul audiovizualului, fără a sprijini în egală măsură domeniul presei scrise și al mediului online, va crea, în opinia BRAT, dezechilibre semnificative în mass media și va aduce un avantaj economic domeniului audiovizual.

Pentru a-și atinge cât mai bine obiectivul de a oferi publicului larg conținut de calitate, informativ, cultural și educativ, Guvernul trebuie să aibă în vedere că diseminarea acestui tip de conținut se realizează prin intermediul tuturor celor 4 medii (tv, radio, presa scrisă, online). Astfel, oferirea ajutorului de stat echilibrat între cele 4 medii poate fi soluția optimă pentru atingerea obiectivului asumat.

Criteriile de alocare a acestor ajutoare de stat, pe de o parte între cele 4 medii (tv, radio, presa scrisă, online), cât și în interiorul fiecărui mediu între diversele posturi tv, stații radio, publicații, siteuri de conținut, trebuie și pot fi realizate pe criterii de performanță, transparență și independență, care să asigure imparțialitatea și corectitudinea alocării acestor fonduri.

În acest sens, BRAT realizează de peste 15 ani studii relevante în domeniul presei scrise (auditul de tiraje și Studiul National de Audiență) și al domeniului online (Studiul de Audiență și Trafic Internet), recunoscute de industria de profil și jucătorii din domeniu, validate de utilizarea unor standarde internaționale recunoscute în măsurarea media.

(Sublinierile aparțin redacției.)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii