Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

YummyTummyVoice |
|

Singurul brand de mâncare certificată ecologic din România

Alina Frimu a lansat în 2018 primul brand de mâncare certificată ecologic din România: Yummy Tummy. Toate ingredientele alese provin din culturi ecologice, iar modul de preparare este definit de grijă și atenție.
IMG-20191104-WA0010

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Fiecare antreprenor are nevoie de o motivație pentru a porni la drum, iar eu m-am lăsat ghidată de dorința de a aduce schimbări benefice în viața oamenilor. Știu cât este de importantă sănătatea (pe care o apreciem, aproape exclusiv, doar atunci când o pierdem), știu cât e de frumos când oamenii se adună în jurul mesei și se bucură de un moment de relaxare și înțeleg, de asemenea, cum este să stai la birou, poate mai mult decât îți dorești uneori, și singurul răsfăț să fie ceva bun de mâncare.

Am învățat și am muncit mult pentru a deveni avocat, mai întâi în România, apoi în Italia, unde am profesat timp de 8 ani. Apoi, pentru că am simțit că mai este loc pentru încă o provocare profesională, am lansat în 2018 Yummy Tummy, singurul brand de mâncare certificată ecologic din România.

„Suntem ceea ce mâncăm”, cred eu cu tărie, iar business-ul meu ajută oamenii să mănânce sănătos, să poată alege ce e mai bun pentru ei. Am clădit totul pe convingerea că oamenii merită lucruri bune și sănătoase. În principiu, din aceste motive fac business aici, în România; îmi doresc și știu că pot să aduc schimbări în bine, să bucur oamenii, să le ofer alternative sănătoase pentru ca, treptat, viața noastră, a tuturor, să fie mai bună, mai plină, mai sănătoasă.

Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?

Drumul nu a fost ușor și am crescut și eu, ca antreprenor, odată cu afacerea mea. Au fost multe lecții de învățat, din care, iată, îmi este greu să aleg doar câteva. Cel mai important lucru pe care l-am învățat a fost că nu fac, de fapt, nimic pentru mine, ci pentru ceilalți. Deși pornisem la drum cu planuri și ambiții personale, am descoperit că acestea nu își aveau rostul și că eu fac totul punând clienții în centru. Pe ei îi ascult, dorințele lor le împlinesc.

Apoi, am învățat că trebuie, ca antreprenor, să ai încredere în tine; să ai curaj pentru că totul este posibil, sa nu dai înapoi când este greu și să nu te temi de nimic. Am învățat cât de importantă este comunicarea cu oamenii, înțelegerea tipologiilor și adaptarea la fiecare dintre ele.

Pe durata crizei nu eram antreprenor, dar chiar și așa, a fost o perioadă bună de învățare pentru mine. Am observat întreg procesul și am putut să trag concluzii privind diferitele moduri de gestionare a situațiilor de criză în business, de exemplu. Tot ce am descoperit atunci îmi este util acum.

Sunteţi pentru implicarea familiei în afaceri? Au afacerile de familie plusuri faţă de cele în care familia nu este implicată? O afacere uneşte familia sau creşte riscul de a o destrăma?

Cunosc exemple din ambele părți: și afaceri de familie care funcționează bine, și afaceri în care astfel de parteneriate nu au adus benficii, din contră. Pentru a determina dacă este bine sau nu să fie implicată familia, ar trebui testat mai întâi. Cred că totul pleacă de la comunicarea deschisă, de la stabilirea regulior, a competențelor, a limitelor șamd. Consider că o familie în care echilibrul emoțional există, discuțiile se poartă cu sinceritate și maturitate, iar toți membrii au același scop comun poate să conducă o afacere cu succes.

Yummy Tummy este un business pentru care lucrează toată familia, fiecare având un aport mai mic sau mai mare. Pentru copii, implicarea în afacerea familiei este foarte importantă atât pentru educația lor antreprenorială, cât și pentru a înțelege ce fac părinții lor și a conștientiza eforturile și relația dintre acestea și rezultate. Familia te susține și la bine și la greu. Lucrăm toți pentru acceași cauză, tragem mai mult, e altfel de implicare.

Credeţi în dezvoltarea afacerii pentru a o lăsa moştenire copiilor şi nepoţilor sau pentru dezvoltarea afacerii cu scopul de a îi creşte valoarea de piaţă şi a o vinde, pentru ca apoi să fie făcute investiții în altă afacere, ş.a.m.d.   

Cu siguranta, ambele variante sunt de luat in calcul. Depinde de scopul pe care antreprenorul in are privind business-ul sau si de conjunctura in care se afla intr-un moment dat. Personal, mi-ar placea ca  Yummy Tummy sa ramana in familia noastra, pentru generațiile viitoare, dar asta vor decide doar copiii nostri, când va sosi momentul.

Ce planuri de dezvoltare aveţi: achiziţii, extinderi pe noi pieţe, etc?

Pentru viitorul apropiat, planurile includ extinderea pe plan național, dezvoltarea liniei de producție și creșterea numărului de parteneriate cu lanțurile de magazine. Acolo unde a existat deschidere, colaborarea a adus rezultate grozave, confirmate de clienții care revin mereu în magazine.

De curând, am investit foarte mult în serviciile de catering pentru organizații, atât pentru evenimentele corporate, cât și pentru obișnuitele mese de prânz. În orice mediu, angajații lucrează un număr mare de ore, nivelul de stres este ridicat, iar pauzele devin tot mai scurte. Yummy Tummy livrează preparatele direct la birou, pentru a reduce efortul și a aduce buna dispoziție în echipă.

 

Alina Frimu, Fondator Yummy Tummy Bio

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii