Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

BrandVoice |
|

BrandVoice: Management implicat și aplicat la Residence Hotels

Residence Hotels este un grup hoteluri boutique elegante,  de 4 stele, cu trei locații în București. Hotelul Arc de Triomphe, Hotelul Domenii Plaza și "La Conac" sunt destinații ideale pentru o călătorie de afaceri sau pentru petrecerea timpului liber. Locațiile oferă intimitate, lux și servicii personalizate.
Photo (7)

Fie că este vorba de un eveniment privat sau o petrecere de firmă,  Hotelurile Residence împrumută stil și caracter oricărui moment special. Spațiile generoase și versatile, îmbogățite prin amenajări și dotări moderne, creează ambianța potrivită pentru orice fel de eveniment.

Astăzi stăm de vorbă cu administratorul lanțului hotelier, domnul Ionuț  Fașcu.

De câți ani lucrați în domeniul hotelier?

Lucrez în domeniul hotelier de aproximativ 10 ani. În tot acest timp am lucrat pentru grupul Residence Hotels. Grupul are 3 locații inedite în București, Hotelul Arc de Triomphe cu 35 de camere, Hotelul Domenii Plaza care are 33 de camere, și “La Conac” care dispune de 6 camere, piscină în aer liber și mult spațiu verde. Restaurantele hotelurilor oferă o experiență remarcabilă prin diversitatea de preparate din bucătăria modernă și clasică, incluzând specialități mediteraneene, delicii internaționale și preparate tradiționale românești.

Misiunea specialiștilor de la Hotelurile Residence este aceea de a crea decorul oricarei povești și armonia unei experiențe inegalabile.


Care a fost parcursul dumneavoastră profesional?

Am inceput de jos, am trecut prin toate departamentele hotelurilor, am fost șef de departament și manager de hotel. De câțiva ani, am devenit unul din acționari și administratorul grupului RESIDENCE HOTELS!

Dumneavoastră ați ales industria hotelieră sau job-ul este cel care v-a ales pe dumneavoastră?

Nu m-am gândit niciodată să lucrez în domeniul hotelier. Am ajuns la un interviu și am avut șansa să fiu angajat. Pot spune cu toată sinceritatea că jobul este cel care m-a ales, așa s-a întâmplat și nu am făcut nimic special pentru asta. Postul pe care am concurat inițial a fost de specialist IT. Era nevoie în momentul în care am aplicat pentru acest post de cineva care să se ocupe de departamentul IT. Apoi lucrurile au venit de sine, sunt tânăr și eram dornic să învâț și să acumulez cât mai mult. Pot spune că dacă hazardul m-a îndrumat spre acest domeniu, ce a urmat a fost doar rezultatul unei munci și implicări continue.

Ce vă atrage cel mai mult la acest domeniu?

Activitatea noastră este foarte complexă. Gândiți-vă că în fiecare zi lucrăm cu oameni, mă refer atât la angajații noștri cât și la clienți. Aceștia din urmă sunt oameni ocupați, implicați în business-uri personale sau directori la companii cunoscute în piața din România, români dar și străini care vin să viziteze Bucureștiul. Vorbim de clienți care sunt obișnuiți să călătorească și care aleg de obicei hotelurile boutique unde beneficiază de servicii personalizate. Practic fiecare zi este o provocare interesantă, iar mie îmi plac provocările. Și apoi îmi place să lucrez cu oamenii, să-i cunosc, să le aflu nevoile, să creez sinergii și să leg și se mențin relații cu oamenii cu care intru în contact. Hotelurile pe care le reprezint sunt deosebite și eimage description foarte ușor să promovezi și să administrezi astfel de locații.

Care sunt provocările postului de administrator al unui lanț de hoteluri boutique?

Provocările postului de administrator al unui lanț de hoteluri boutique sunt multiple. Bucureștiul este o bună destinație pentru weekend atât pentru străini cât și pentru oamenii din provincie care vin să ne viziteze orașul. Există foarte multe locuri de văzut aici. Practic noi la Residence Hotels ne dorim să vindem o experiență. Pentru aceasta încercăm să adaptăm noi instrumente și strategii pentru a crește atenția asupra activității noastre. Folosim intens rețelele sociale, promovăm activitatea lanțului nostru hotelier în online dar și în publicații glossy. Cel mai important motor de promovare sunt specialiștii noștri, care sunt ambasadorii calității serviciilor noastre. Dorim să ne extindem și avem în plan să construim o nouă locație, VICTORIA PLAZA, un hotel boutique care va fi imaginea întregii experiențe acumulate până acum.

 

Cu toții știm că există o criză a angajaților buni în orice domeniu de activitate? Cum faceți față acestei crize de personal?

Încercăm să selectăm cei mai buni oameni din piață. Pentru că selecția personalului avea în trecut un traseu sinuos și dificil am ales să externalizăm acest serviciu de recrutare.  Prin urmare o firmă de HR se ocupă de filtrarea candidaților, iar selecția finală o fac șefii de departament. Desigur ne lovim de criza aceasta de personal care a apărut de câțiva ani. Încercăm să rezolvăm aceste probleme prin fidelizarea angajaților, programe de training-uri si teambuilding-uri și un sistem de recompensare, prime și bonusuri pentru angajați.

Câți angajați are în acest moment lanțul hotelier Residence Hotels?

În acest moment Residence Hotels are 90 angajati.

Care sunt problemele care apar într-o echipă atât de mare?

Comunicarea este cea mai mare problemă într-o companie cu atât de mulți angajați. Am reușit să stabilim o procedură de raportare foarte strictă și comunicam mult, avem un program săptămânal de întâlniri de lucru și astfel am reușit să rezolvăm majoritatea situațiilor.

Care sunt plusurile și minusurile pe care le aveți?

Plusurile cele mai importante ale business-ului nostru sunt echipa de management dedicată și specializată, designul deosebit al spaților de cazare, restaurantele care sunt mari și spațioase, sălile de conferință speciale, cu acces la terase frumos amenajate și o gamă largă de servicii personalizate. Din păcate, ca în orice business există și minusuri. Unul dintre ele este investitia mică în acest moment în imagine și comunicare, asta și datorită altor investiții făcute în ultima perioadă care au micșorat bugetul de marketing. De asemenea, exista un deficit destul de mare pe zona de A la Carte, datorită faptului că restaurantele noastre sunt percepute ca restaurante de hotel.

Care sunt direcțiile de business pe care ați ales să mergeți anul acesta?

Încercâm anul acesta să lansăm produse noi și să ne repoziționăm în piața de profil. De asemenea, avem în plan promovarea pe piețe noi internaționale. Din acest motiv am început anul acesta mai multe parteneriate, care sper că ne vor duce în această direcție. O altă direcție este fidelizarea clienților existenți si creșterea consumului per client, practic a productivității pe fiecare client sau contract semnat. Avem în plan realizarea de evenimente noi, seri tematice și evenimente ”altfel” pentru clienți și viitori parteneri.

Ce așteptări aveți în privința business-ului până la sfârșitul anului?

Pentru 2017 ne dorim să păstrăm trendul crescător stabilit în anii trecuti, să avem o echipă stabilă și dedicată. De asemenea, vrem să avem clienții pe care ni-i dorim și să putem veni în întâmpinerea lor de fiecare dată cu servicii dedicate și personalizate de foarte bună calitate.

Care sunt creșterile pe care le estimați anul acesta?

Piața serviciilor hoteliere este în plină dezvoltare de câțiva ani. Fiecare lanț hotelier sau hotel vine în întâmpinarea clienților cu servicii dedicate și complexe. Același lucru am făcut și noi de-a lungul anilor, dorindu-ne clienți buni. Pornind de la aceste informații și ținând cont de cifrele din primul trimestru al anului, estimâm o creșterea a business-ului pe care îl conduc cu minim 15% în 2017.

Cum reacționează piața hotelieră în contextul economic și politic din România?

Reacționează bine, oamenii călătoresc și au nevoie de spații de cazare. În acest moment este o perioadă de creștere mică dar constantă a cererii de servicii hoteliere. Anul trecut am înregistrat o creștere de 19,8%.

Estimați modificări semnificative ale pieței până la sfârșitul anului 2017?

Sunt mulți factori interni și externi care pot influența aceste modificări. În acest moment nu pot face o estimare exactă referitoare la modificările pieței de profil până la sfârșitul anului 2017.

Scurt CV al Dnului Ionuț Fașcu – administrator Residence Hotels

A început să lucreze ca specialist IT la hotel. A lucrat în toate departamentele lanțului hotelier Residence Hotels. A fost manager de hotel, iar de câțiva ani este acționar și administrator al Residence Hotels.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii