
Publicitatea online din primul semestru al anului 2017 a ajuns la 48 de miliarde de afișări pentru reclame de tip display și un miliard de afișări pentru cele de tip video, trend-ul fiind ascendent pentru ambele formate.
Site-urile și brandurile de produse erotice au avut cele mai mari volume de publicitate pentru formate de tip display. Ele au înregistrat aproape două miliarde de afișări din display și 34 de milioane din video în doar șase luni.
Brandurile care au comunicat cel mai des prin display au fost: UNICEF, Bonprix Online Store, eMAG, Kaufland și Booking.com.
Deși volumele de publicitate au fost mai mici în cazul reclamelor video, brandurile care s-au evidențiat cel mai mult au fost: Vodafone, Kinder, Samsung, Nurofen și Head & Shoulders.
Brandurile din segmentul Food au comunicat cel mai mult prin reclame video (156 milioane de afișări), fiind urmate de brandurile din industriile de Personal Care and Hygiene ( 152 milioane de afișări) și Leisure Time ( 139 milioane de afișări).
În același timp, în topul clasamentului pentru display, brandurile din industria Trade (13 miliarde de afișări), Other (7 milioane de afișări) și Leisure Time (peste 6 milioane de afișări) au fost cele mai vizibile.
Facebook rămâne preferatul publisher al advertiserilor, dar în același timp cu cel mai mare cluter.
Astfel, Facebook a livrat peste 17 miliarde de afișări pentru display și 517 milioane de afișări pentru video în prima parte a anului.
La nivelul publisherilor locali cele mai multe afișări de reclame display au fost livrate pe: olx.ro, bzi.ro, realitatea.net, stiripesurse.ro și gsp.ro.
În același timp, cele mai multe reclame video au fost livrate pe: stirileprotv.ro, prosport.ro, adevarul.ro, realitatea.net și sport.ro.
NOTE: Analiza gemiusAdReal se referă la perioada ianuarie – iunie 2017 și include date desktop (laptop & PC) despre întreaga piață digital
- gemiusAdReal este studiul disponibil în România care analizează întreaga piață de publicitate online prin prisma utilizatorului final.
- AdReal oferă informații complete despre toate tipurile de reclame și website-uri (include și rețele de socializare & motoare de căutare).
- Lider în măsurarea audienței în peste 35 de țări, metodologia Gemius este recunoscută internațional și premiată în 2015, 2016 și 2017 cu locul întâi la IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audienței dezvoltate.