Arta întotdeauna ne-a surprins prin formele inedite pe care le poate lua și prin puterea ei de a seduce privitorul. Intrigantă, atrăgătoare și neobișnuită, ea se remarcă printr-o forță creatoare eliberată de artist printr-un neașteptat catharsis – rezultatul acestui proces, adică obiectul artistic.
Asumându-și această misiune într-un mod distinctiv, artistul Andy Warhol – fotograf, pictor, grafician și realizator de filme american, a materializat prin arta sa valențele unui curent artistic cunoscut sub numele de Pop Art, în Statele Unite. Acesta a mizat pe simplitate, exprimând în mod direct și facil mesajul pentru privitori, fără prea multe implicații abstracte.
Cum fiecare artist este unic și își pune amprenta asupra industriei prin manifestări inedite, personalizate, Warhol a fost promotorul serigrafiei, un procedeu artistic pe care el l-a realizat manual, dar care astăzi este realizat de mașinării speciale pentru producerea efectelor artistice propriu-zise. Practic, artistul a reprodus fotografii ale unor personalități contemporane, transferându-le pe rețeaua unui ecran de mătase. Mai apoi, acesta trecea în mod repetat o racletă încărcată cu cerneală sau vopsea peste acest șablon cu decupaje diferite, acoperite de o sită fină. Cerneala sau vopseaua folosită treceau astfel prin aceste straturi perforate până când pânza era complet saturată, rezultând o imprimare a imaginii selectate.
Ceea ce a fost însă și mai interesant a fost faptul că el a văzut acest procedeu ca unul ce imita acțiunea unei mașinării, întrucât nimic din aceste creații nu trădează mâna artistului. Așadar, acesta a imaginat manual automatizarea ce avea să se realizeze câteva decenii mai târziu de către imprimantele profesionale.
După ce a descoperit procesul și felul în care putea să experimenteze cu ecranele de mătase, Warhol a devenit de atunci atașat în mod indisolubil de această practică prin care și-a creat arta. O trăsătură integrală a stilului Warhol, serigrafia a definit cariera artistului, rareori folosind alt procedeu în opera sa. Prin urmare, arta sa ușor recognoscibilă s-a dovedit a fi o reflectare a gândurilor sale față de vedete și alte figuri sociale.
La Chilli Ideas, orice idei de materiale promoționale care îți pot pune în valoare brandul pot deveni realitate, cu atât mai mult cu cât putem folosi tehnica serigrafiei, cu ajutorul căreia putem personaliza o gamă largă de produse promoționale.
Serigrafia se poate face pe orice tip de material textil, atât din fibre sintetice, cât și naturale, dar este absolut necesar ca suprafața produsului să fie plană. Personalizarea de acest tip este foarte durabilă și elastică și se pot imprima în acest mod tricouri, hanorace, șorturi și alte articole de îmbrăcăminte. Pentru personalizarea unor produse ce nu au suprafață plană și sunt din materiale mai dificile, vom apela la tehnica transferului de serigrafie, adică o folie serigrafiată cu imaginea aleasă care se va imprima cu ajutorul unei prese tehnice pe produsul dorit. Brandul tău își va găsi în acest mod reprezentarea pe produse precum genți, rucsacuri, jachete fleece, sacoșe, șepci, dar și alte produse, creând în mintea destinatarului (fie că vorbim de partenerii tăi de afaceri, colaboratori sau angajați) o experiență memorabilă de utilizare a obiectului respectiv.