Cautare




, Contributor

UP by Forbes |
|

Brandul orologer BELL & ROSS – ce mai este cool în lumea ceasurilor?

Cum ar fi să porți la încheietura mâinii unul dintre aparatele complexe și spectaculoase pe care le privesc piloții în carlingă, simțindu-te ca un veritabil aventurier urban? „Best Young Brand“ la prima ediție a Galei Forbes Lifetime, brandul orologer Bell & Ross răspunde cu brio la această întrebare.
14

Relativ tânăr, fondat în 1993, Bell & Ross este, în ciuda numelui cu rezonanțe americane sau britanice, creația a doi francezi care s-au cunoscut la universitate și au rămas prieteni pe viață: Bruno Belamich (Bell) și Carlos A. Rosillo (Ross).

Alături de un al treilea amic, Helmut Sinn de la Sinn Watches, cei doi și-au manufacturat primele creații, pornind de la un fir conductor care nu i-a părăsit niciodată: ceasuri „dure“ și funcționale, pentru profesioniști din domenii precum securitatea, aviația sau scufundările, dar și pentru toți cei care își doresc o părticică din viața aventuroasă a unui astfel de profesionist.

13Entuziasmul cu care ceasurile Bell & Ross au fost primite la primul târg de ceasuri de la Basel, în 1995, i-a făcut pe creatorii lui să prindă și mai mult curaj și, în 1997, să reușească să obțină finanțare pentru o manufactură în inima Elveției orologere, în localitatea cu tradiție La-Chaux-de-Fonds.

Imaginea fresh și în același timp profi a brandului a fost comunicată inteligent, propagându-se subtil prin afișe bine-realizate, care nu „strigau“ caracteristicile ceasurilor, ci promovau mai curând un spirit al aventurierului urban care prețuiește cele mai importante valori orologere: calitatea, funcția și frumusețea. Și, pentru toți cei care căutau de multă vreme o frântură de noncomformism în viețile lor, decizia de a-și pune la încheietura mâinii un model Bell & Ross a venit lesne, aflând că multe dintre modelele Bell & Ross au fost create având drept consultanți profesioniști adevărați din aviație, specialiști în dezamorsarea bombelor și scufundători cu state vechi.

În 1996 s-a lansat modelul Bell & Ross Bomb Disposal, ultra-ușor de citit și anti-magnetic, creat pentru a face viața de zi cu zi mai ușoară pentru membrii echipei de dezamorsare a bombelor din cadrul serviciilor de securitate franceze. A urmat, în 1997, Hydro Challenger, un ceas pentru scufundători, cu un record de rezistență până la 11.100 de metri adâncime.

15

Astfel, printre cei care au contribuit de-a lungul vremii la designul și caracteristicile ceasurilor Bell & Ross s-au numărat brigada franceză de dezamorsare a bombelor, astronautul german Reinhart Furrer, dar și numeroși specialiști în aeronautică, piloți militari și scufundători.

Incorporând know-how-ul obținut de la toți acești profesioniști cu viziunea designerilor brandului, rezultatul a fost o tehnologie complexă, încapsulată într-un design nespus de simplu, tocmai acesta fiind, până în prezent, punctul forte al colecțiilor Bell & Ross: deși sunt create după toate principiile de calitate ale orologeriei elvețiene de top, sunt rezistente până la 11.100 de metri adâncime și pot suporta temperaturi ieșite din comun, linia ceasurilor lui Bellamich și Rosillo rămâne una derutant de simplă, împrumutată „with a twist“ de la aparatele de zbor care fascinează o lume-ntreagă.

126-Heritage-cockpit.tifDe altfel, ceea ce face brandul dezirabil și cool pentru cei mai mulți colecționari de ceasuri este ideea ingenioasă a ceasului „pătrat“, care pare un instrument de zbor desprins din cockpit-ul unui avion: ușor lizibil, clar, spectaculos vizual și extrem de funcțional. Acesta este, în esență, spiritul Bell & Ross: confluența dintre designer, inginer și utilizatorul profesionist, care în multe cazuri este un cadru militar.

Pornind de la această geometrie a așteptărilor înalte, venite din toate direcțiile, principiul de la care pornesc designerii brandului este neschimbat de la începuturi: „Fiecare detaliu al unui ceas trebuie să aibă o funcțiune și o însemnătate“.

Sau, mai precis, fiecare piesă care iese din manufactura elvețiană Bell & Ross trebuie să treacă de cele patru criterii fundamentale de creație asumate de către cei doi prieteni și parteneri de business: lizibilitate, precizie, funcționalitate și rezistență la apă.

Această precizie tehnică merge mână-n mână cu designul extrem de recognoscibil al brandului și, ca într-o ecuație rezolvată, conduce la spirala ascendentă a succesului de care se bucură Bell & Ross. Ca dovadă, la mijlocul acestui an un boutique Bell & Ross și-a deschis porțile în Mayfair-ul londonez, cot la cot cu toate marile branduri de lux.

1

Conceptul pe care îl scoate în evidență este cel de gentleman’s club englezesc, unde oameni preocupați de mersul lumii, dar și de îndeletniciri eminamente masculine, precum aviația, se strâng să schimbe idei și argumente în fața unui pahar de coniac. Fascinația lui Carlos Rosillo pentru Burlington Arcade din Mayfair, locul unde se află poziționat magazinul, datează de la vârsta de 10 ani, când conceptul de gentleman îi era indestructibil legat de elegantul stil britanic și de imaginea domnilor eleganți ieșiți la promenadă.

La momentul alegerii locului pentru boutique, a fost atras instantaneu de acea idee de tradiție „cu un twist“, dar și de frăția fascinantă a brandurilor care ocupă Burlington Arcade și care, crede Rosillo, au toate ceva ușor „franco-britanic“: Eres, La Perla, Maison Michel, Chanel. „Magazinele din această galerie de cumpărături au un suflet“, crede el. „Și e un club din care suntem foarte bucuroși să facem parte“.

Vintage-BR-126-Heritage-on-jacket-Still-Life-b.tiff

Însăși data deschiderii magazinului, 18 iunie 2015, a avut o semnificație deosebită: este ziua în care se celebrează relațiile franco-britanice, fiind data bătăliei de la Waterloo și, implicit, un moment simbolic pentru relația sinuoasă a cele două țări de-a lungul vremii.BURLINGTON ARCADE

La finalul zilei, într-adevăr nimic nu exprimă mai elocvent spiritul și „firul roșu“ al brandului decât acel boutique cu poveste și simbolistică din Burlington Arcade, care reprezintă o experiență în sine. Totodată, metafora clubului este valabilă din plin și pentru toți cei care poartă la încheietura mâinii un Bell & Ross: liniile sunt ușor de recunoscut, iar stilul brandului, deși discret, iese în evidență și îi face pe cei care îl poartă să se simtă cu adevărat parte dintr-un club select de „connaisseuri“. Totul, la Bell & Ross, are cumva de-a face cu o comunitate, o breaslă sau alte înțelesuri conexe ale noțiunii de club al oamenilor cu competențe și interese comune.

2

Și, având în vedere că povestea elvețiano-franceză a brandului își trage seva din istoria și trecutul militar al celor două țări, nimic nu poate exprima într-un mod mai elegant tabieturile masculine decât ideea plăcută a unui moment de respiro cu prietenii, la capătul unei zile petrecute contracronometru, în condiții adesea extreme. O zi în care, cine știe, poate chiar ai salvat lumea.

Acest articol a apărut în ediția de iarnă 2015 a revistei trimestriale de lux și atitudine ”UP BY FORBES”, editată de Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii