FacebookTwitterLinkedIn

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2018 cu vânzări consolidate în valoare de 2,1 miliarde de lei (452 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproape nouă procente în comparație cu anul precedent, arată datele transmise de reprezentanții companiei.

Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 5,6 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro) – reprezentând o creștere de 29 de procente față de anul anterior.

„Afacerea Bosch în România s-a dezvoltat, din nou, foarte bine în 2018, în ciuda condiţiilor de piață pline de provocări din anul anterior”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL și reprezentantul Grupului Bosch în România, la conferința anuală de presă a companiei din București.

„În 2019, la 25 de ani de la deschiderea subsidiarei sale în România, Bosch continuă să își consolideze poziția solidă în țară, prin extinderea operațiunilor. (…) În plus, în acord cu valorile noastre de sustenabilitate și responsabilitate, am decis să înființăm Fundația Bosch România, care ne va oferi cadrul potrivit pentru a intensifica activitățile noastre caritabile și a fi mai aproape de beneficiari”,a adăugat Boldijar.

Compania se așteaptă la o creștere moderată în toate sectoarele de activitate din România în acest an.

Numărul angajaților Bosch din România a ajuns la aproximativ 7.800, la 31 decembrie 2018, reprezentând o creștere anuală de 19 procente. Este de așteptat ca acest număr să crească în 2019.

Vezi și: Mihai Boldijar (CEO Bosch România): “Industria 4. 0 va duce către un sistem de muncă 4.0, către echipe inteligente, către mai multă creativitate și mai puțină rutină”

În ceea ce privește planurile investiționale, Bosch a investit în România aproximativ 555 de milioane de lei (aproximativ 120 milioane de euro) în 2018 – în special în dezvoltarea unităților de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj.

Fabrica de componente auto electronice din Jucu, județul Cluj, și-a mărit capacitatea cu o doua unitate de producție. Compania a investit aproximativ 45 de milioane de euro în noua hală de producție, care se întinde pe o suprafață de 43.400 de metri pătrați. În Cluj, Bosch produce, din 2013, printre alte produse auto electronice, unități de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple și asistență la condus, dar și sisteme electronice de siguranță, care sporesc siguranța rutieră și confortul șoferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a livrat peste 150 de milioane de piese auto de înaltă calitate clienților internaționali.

De asemenea, unitatea de producție din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2018, atât în ceea ce privește producția, cât și infrastructura. Datorită cererii mari, compania și-a crescut capacitatea de producție pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen, componente pentru controlul transmisiei și senzori pentru emisiile de oxizi de azot. În plus, în acest an, Bosch va inaugura o nouă clădire de birouri și laboratoare, unde vor lucra aproximativ 250 de angajați. Tot în acest an, fabrica şi-a relocat depozitul într-un nou centru logistic cu o suprafață de peste 20.000 de metri pătrați. Ca o recunoaștere a produselor sale de înaltă calitate, fabrica din Blaj va deveni unitatea de producţie coordonatoare Bosch la nivel global pentru producția senzorilor de detonație, începând din anul 2020. Motoarele prevăzute cu senzori de detonație pot reduce consumul de carburant și cresc momentul motor. În plus, fabrica din Blaj a început un parteneriat de formare profesională cu Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu”, asigurând sprijin financiar pentru atelierele de lucru și echipamentul necesar. Liceenii, care se vor specializa în mecanică și electrotehnică, vor efectua practica în cadrul fabricii Bosch.

Pe partea de cercetare și dezvoltare la nivel local, Bosch desfășoară activități de cercetare și dezvoltare în România încă din 2013. Centrul de Inginerie Cluj este o organizație care demarează proiecte folosind tehnologie de ultimă oră, cum ar fi conducerea automatizată, mobilitatea electrică și conectată, precum și IoT.  În prezent, aproximativ 570 de angajați lucrează în sediile centrului de inginerie din Cluj. Bosch va inaugura aici propria clădire a Centrului de Inginerie la începutul anului 2020. Compania a investit 25 de milioane de euro în noua clădire de birouri, care face parte dintr-un campus modern de software.

Creștere pentru externalizarea proceselor de afaceri

Bosch Service Solutions din Timișoara, care furnizează servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 18 limbi, a înregistrat din nou o creștere de două cifre în 2018. Relocarea în noua clădire de birouri în centrul orașului Timișoara reprezintă un pas important pentru dezvoltarea companiei în România. Centrul de servicii va continua să își consolideze prezența locală prin asigurarea unor condiții optime de muncă pentru angajați și oferind numeroase posibilități de dezvoltare profesională. Compania și-a creat propria academie internă în Timișoara, un centru educațional care oferă instruire pentru angajații actuali sau potențiali. Din 2018, Bosch Service Solutions Timișoara a introdus în portofoliul său RPA (Robotic process automation), un software care poate fi programat să efectueze sarcini de bază în cadrul aplicațiilor, devenind un asistent digital pentru angajați.

Performanță pe sectoare de activitate Bosch

În cadrul sectorului Soluții de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat o creștere de două cifre în anul precedent. Rețeaua de parteneri auto Bosch a numărat peste 350 de service-uri auto în România în 2018. În plus, sectorul Tehnologie pentru construcții și energie a înregistrat o creştere anul trecut, căci vânzările diviziei Termotehnică din cadrul Bosch au continuat să crească în 2018, bazându-se pe centrale termice în condensare pentru clădiri rezidențiale și cazanele de abur industriale. În 2019, Bosch Termotehnică plănuiește să lanseze pe piața din România produse noi precum aparate de aer condiționat sau centrale murale electrice. Mai mult, sectorul Bunuri de larg consum a înregistrat performanțe bune în 2018. Divizia Scule electrice a înregistrat o evoluţie pozitivă de două cifre în 2018, în special în cadrul segmentului de scule profesionale și telemetre, care au câştigat cotă de piață mai mare. BSH Electrocasnice a continuat tendința ultimilor ani, reușind să aibă o creștere de două cifre. În acest an, BSH sărbătorește 20 de ani de la intrarea pe piața locală. Compania a lansat recent ecosistemul Home Connect, care permite utilizatorului să controleze echipamentele electrocasnice din întreaga casă: de la mașina de spălat, până la cuptor. Prin intermediul aplicației Home Connect, utilizatorul are acces la toate informațiile, în orice moment, și poate integra diferite dispozitive și mărci, atât în interiorul locuinței, cât și în afara acesteia, folosind router-ul Wi-Fi existent. Sectorul Tehnologie industrială a înregistrat o evoluție în anul 2018. Divizia Rexroth a urmat strategia duală Bosch de dezvoltare și promovare a Industriei 4.0, furnizând soluții de industrie conectată industriei locale și implementându-le în cadrul propriilor unități de producție, pentru a spori eficiența.

Perspective pentru anul 2019: măsuri privind protejarea climei și nivelul de calitate a aerului

Grupul Bosch estimează o încetinire a creșterii economice globale în 2019. În ciuda mediului dificil din industriile și regiunile care sunt importante pentru companie, Bosch se așteaptă ca vânzările sale din anul curent să depășească ușor nivelurile din 2018. Indiferent de perspectivele pe termen scurt, compania își intensifică eforturile de a combate schimbările climatice și de a îmbunătăți calitatea aerului. „Schimbarea climatică nu este o poveste ştiințifico-fantastică; se întâmplă cu adevărat. Dacă luăm în serios Acordul de la Paris, atunci inițiativa privind clima nu trebuie să fie privită doar ca un obiectiv pe termen lung. Aceasta trebuie să aibă loc aici și acum”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul conferinței de presă anuale. „De asemenea, luăm în serios preocupările oamenilor pentru o calitate mai bună a aerului din orașe. În calitate de lider în inovații, dorim să furnizăm soluții tehnologice pentru probleme ecologice.”

De aceea, compania își intensifică eforturile, cu un succes deja prezent, pentru a reduce emisiile de CO2. „Vom fi prima companie industrială importantă care va atinge obiectivul ambițios de neutralitate în materie de emisii de CO2 într-o perioadă de puțin peste un an, ” a anunțat Denner. „Toate cele 400 de locații Bosch la nivel global vor fi neutre în materie de emisii de CO2, din 2020.”

Citește și: Bosch preia integral controlul asupra producătorului de motoare electrice EM-motive

Pe de altă parte, Bosch dorește să atingă un alt obiectiv ambițios privind calitatea aerului:  „Ne dorim să reducem la zero nivelul de poluare a aerului din trafic. Pentru a face acest lucru, trebuie să privim dincolo de capota autovehiculelor”, a spus Denner. În cadrul acestui demers, compania își va baza activitățile pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autoritățile municipale la proiecte pentru menținerea unui flux constant în trafic și implementează un sistem de gestionare a mobilității companiei în propriile locații.