FacebookTwitterLinkedIn

George S. Bailey a fost, fără îndoială, un vizionar. În 1922, a pus bazele companiei care îi poartă numele și a mizat pe influența bărbaților celebri de la Hollywood asupra stilului adoptat de toți bărbații americani de success. Coasta de vest și în special orașul Los Angeles conduceau în topul celor mai dezvoltate zone din America,  iar printre afacerile profitabile începea să își facă loc și industria producției de filme.

2013-05-23 17.06.58-1

Se spune că impactul cinematografului era atât de puternic încât la începutul anilor ’20 studiourile de film totalizau 20% din toate încasările statului California. Acesta este momentul la care Bailey și-a propus să devină alternativa „stilată“ pentru americanii atenți la cum se îmbracă. Dintre aceștia, cel mai nou segment era format din „starurile de cinema“, recunoscute pentru pălăriile frumoase.

Fast forward: formele grațioase și materialele de cea mai bună calitate acaparează treptat toată atenția bărbaților din Los Angeles și pălăriile Bailey ajung, în scurt timp, nelipsite din ținuta vedetelor de pe Marele Ecran. Doar că George Bailey nu se mulțumește cu atât. Dorindu-și să fie permanent în apropierea bărbaților celebri, încheie câteva dintre primele contracte de imagine, un fenomen aflat încă la început în publicitate.

2013-05-23 19.23.21-1

Pe lista „ambasadorilor“ plătiți să poarte exclusiv pălării Bailey apar Bing Crosby, Buster Crabbe și Gary Cooper. Deja în 1940, numele mărcii se schimbă în „Bailey of Hollywood MADE IN CALIFORNIA” iar „ambasadorul“ Gary Cooper apare în reclame publicate în revista Esquire. Promovarea continuă cu aceeași intensitate și în anii care urmează, Bailey fiind unul dintre pionierii publicității televizate.

Deși cele mai multe mărci întârzie să înțeleagă puterea micului ecran, pălăriile celebre de la Hollywood devin o prezență nelipsită, mai ales în show-urile pentru copii, generația dependentă de televizor. În prezent, Bailey continuă în același spirit, oferind modele clasice, inspirate de preferințele legendelor de la Hollywood, dar și interpretări moderne cu influențe europene. Toate modelele se ridică la cele mai înalte standarde de calitate și, la fel ca acum 90 de ani, sunt menite să iasă în evidență prin stilul unic. Alături de un design aparte, Bailey are în minte și rezistența în timp dar, mai ales, posibilitatea împachetării pălăriei fără a lăsa cute și fără a se deforma.