Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Bogdan Voica, Consultant Independent: „Pandemia a fost perioada care a separat conducătorii de lideri”

Criza sanitară provocată de extinderea virusului SARS CoV2 a împărțit mulți antreprenori în două categorii: cea a conducătorilor și cea a liderilor, a punctat în cadrul emisiunii reINVENTAREA României, Bogdan Voica, Consultant Independent.
 aboneaza-te
Bogdan Voica

Ce înseamnă această împărțire pentru mediul de afaceri românesc? Aceasta demonstrează spontaneitatea și creativitatea unui om de afaceri în gestionarea unei crize apărute ca din nimic.

„În această criză sanitară s-au diferențiat două tipuri de gestionari de afaceri: conducătorii și liderii. Am văzut și trebuie să laud măcar un cunoscut de-ai mei fără să-i dau numele companiei, că a fost extrem de preocupat de bunăstarea angajaților săi din industria de uleiuri auto. Țin foarte bine minte discuțiile libere pe care le-am avut și din care rezulta că cea mai mare preocupare a sa era cum să își ferească angajații de o eventuală infectare cu noul coronavirus. Și am văzut conducători efectiv, care s-au gândit că prima acțiune decentă este să taie salariile, să concedieze. Să forțeze concedieri la limita legii și, eventual să mai ceară și ajutorul de la stat. Ăștia sunt oamenii”, a conturat pe scurt tabloul mediului de afaceri la nivel micro, Bogdan Voica.

În ceea ce privește închirierea de spații de birouri, deși sunt mulți angajatori care au înregistrat scăderi seminificative ale veniturilor în aceste șase luni, există totuși cereri, chiar și de la companiile abia nou intrate pe piața autohtonă a muncii.

„Avem cereri și de închiriere pentru spații de birouri, avem cereri și de la companii nou intrate pe piața locală. Asta înseamnă că oamenii și-au făcut niște calcule, au niște planuri și strategii pe care încearcă să le urmeze”.

Bogdan Voica consider că din această criză sanitară, România ar putea nu doar pierde, ci și câștiga, în același timp, iar în acest segment – zona de construcție/închiriere birouri, antreprenorii sunt foarte atenți și își măsoară fiecare pas. „Am participat la multe întruniri a dezvoltatorilor care se sfătuiau câți metri pătrați să aibă o clădire, să fie între 1.500 și 2.000 de metri pătrați, să aibă 14 niveluri etc.”

Referitor la lucrul de acasă, consultantul independent, Bogdan Voica a observat că în companiile în care obiectivul afacerii impune creativitate și capacitate de a obține clientelă locală, bani regionali, acolo nu se poate vorbi despre productivitate în munca realizată acasă. „La început, în primele două-trei luni de la impunerea măsurilor luate împotriva extinderii pandemiei, majoritatea companiilor cu care am vorbit se plângeau că angajații au stat opt ore cu laptopul deschis, dar fără să tasteze. Deci, lucrurile arată că nu prea se poate lucra de acasă”, a conchis în cadrul emisiunii reINVENTAREA României, Bogdan Voica.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii