FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

Grupul AAylex integrează întregul lanț de producție, de la cereale și genetica puiului la produsul finit – oferind consumatorilor Cocorico carne proaspătă de pui și produse din carne de pui cu valoare adăugată. Datorită caracteristicilor naturale ale puilor, avem un flux continuu de activitate, cu sisteme de operare și activități care nu ne permit nici ‘’vacanțe’’, nici weekend-uri libere. De aceea, nici măcar pe perioada pandemiei nu ne-am permis să întrerupem ciclul de productie, deși, așa cum este bine cunoscut, pandemia a generat în multe sectoare de activitate pierderi financiare foarte mari și întârzieri în derularea proiectelor. Sigur, în cadrul Grupului AAylex avem o planificare anuală riguroasă a concediilor, conform legislației, astfel încât toți angajații să își efectueze vacanța, însă aceasta se desfășoară într-un mod planificat, care să nu afecteze fluxurile continue de producție.

Certitudini și predictibilitate

Nu numai că nu sunt certitudini, dar au apărut, încă de la sfârșitul anului trecut, probleme evidente, food industry fiind captivă într-un așa zis ’’foarfece’’ al prețurilor. Astfel, materiile prime au crescut cu 40-70%, un impact care nu a putut fi integrat în aceeași măsură în prețul produselor finite, iar prețul de vânzare la clienți pe piața locală, în ultimii 5 ani, nu a ținut pasul nici măcar cu rata inflației. Toate acestea au generat și continuă să genereze pierderi semnificative producătorilor. Aceasta este singura certitudine a anului 2021. De asemenea, nu observăm, în niciun domeniu, elemente de predictibilitate, dimpotrivă, în mediul de afaceri se promovează incertitudinea și nesiguranța, vorbindu-se tot mai des de noi restricții după perioada de vacanță. Avem totuși speranța, că atât clienții, cât și consumatorii Cocorico, din România și din piețele externe, vor continua să acorde o atenție sporită alimentației sănătoase, constientizând din ce în ce mai mult faptul că o hrană sănătoasă, de calitate, le garantează o viață sănătoasă. Numai prin clienții, consumatorii Cocorico, Grupul nostru își va putea continua consolidarea produselor Cocorico.

Îngrijorări

În general, suntem îngrijorați de măsurile și modul în care vor fi aplicate, întrucât acestea nu sunt neapărat anunțate din timp, astfel încât și noi, mediul de afaceri, să ne putem planifica și implementa măsurile necesare. Acest lucru a generat, în ultimii ani, implicit o scădere a productivității și o creștere nejustificată din punct de vedere economic al costurilor. Un alt motiv de îngrijorare, și aici mă refer la piața locală, este faptul că am observat o creștere considerabilă de produse agroalimentare de o calitate și o proveniență îndoielnică, la prețuri nejustificate.

Planuri de business

Pentru anul 2021, planurile noastre de business, inclusiv investițiile în curs, au fost  afectate de ’’foarfecele’’ costurilor despre care am vorbit mai devreme. Cu toate acestea, facem toate eforturile ca investițiile planificate să le finalizăm până la sfârșitul anului, conform planurilor de afaceri, să diversificam gama de produse, să dezvoltăm portofoliul prin  atragerea de clienți noi care apreciază calitatea produselor Cocorico. Totodată, în acest an, în pofida tuturor greutăților întâmpinate am făcut și vom continua să facem eforturi prin investiții în proiecte de protejare a mediului, diminuarea risipei alimentare, digitalizare, cercetare și dezvoltare, tehnologie inteligentă, antrenând în același timp furnizori de produse și servicii din țară și din întreaga lume. Pentru anul viitor, conform planurilor noastre de afaceri stabilite deja pentru următorii 10 ani, ne dorim să folosim la capacitate optimă investițiile realizate în ultimii 6 ani, în vederea realizării profitului propus. Așa cum spuneam anterior, urmărim consolidarea clienților de pe piața internă și externă, dezvoltarea de noi parteneriate și lansarea noilor produse, pe care le vom dezvolta până la sfârșitul acestui an. Aceste noi produse sunt, așa cum am obișnuit consumatorii Cocorico, de cea mai bună calitate pentru sănătatea clienților noștri și a consumatorilor finali, total  inovatoare, produse în unități de producție de tip greenfield, cu o tehnologie de ultimă generație.

Vacanță în țară sau în străinătate

Anul acesta nu voi pleca în vacanța de vară, deși ar fi necesară neavând vacanță de peste un an de zile. Consider însă că este important să fiu prezent pentru a duce la bună îndeplinire promisiunile asumate pentru acest an. Știu că nu s-ar intampla nimic grav dacă aș lipsi 1-2 săptămâni pentru că echipa mea de management poate face față cu succes pe termen mai lung lipsei mele, dar este alegerea mea, iar familia a înțeles acest lucru. Din punct de vedere al destinațiilor de vacanță, nu am preferințe, atât în țară cât și în străinătate. Mergem cu foarte mare plăcere în țară, în funcție de sezon.

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.