Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bogdan Branzaș: „Epoca mediului unic, televiziunea, a apus”

„Forbes România” a solicitat opiniile mai multor oameni de comunicare urmărind să afle care dintre mediile de comunicare au reușit să „ia fața”, să adune voturi, să influențeze publicul, altfel spus, să se impună în recenta cursă electorală pentru Palatul Cotroceni.
Bogdan Branzas

Forbes: Dincolo de prestațiile celor doi candidați la funcția de președinte al României și de analizele strict politice, care credeți că au fost suporturile și formele de comunicare (TV, presă, radio, digital, panotaj, PR) care au câștigat în recenta campanie prezidențială? Dar cele care au pierdut?

Bogdan Branzaș: Părerea mea este ca mesajul, persoana, așteptările și emoțiile electoratului au contat și nu forma de propagare a acestora.

Victor Ponta a pierdut în ciuda prezenței masive în toate mediile, Klaus Johannis a câștigat în ciuda cvasi-absenței sale în media. Și mai cred că nici un mediu de comunicare anume n-a pierdut sau n-a câștigat alegerile, incluzând aici, în primul rând, televiziunea.

Epoca mediului unic, televiziunea, a apus. Suntem cu adevărat în epoca mixului de comunicare însă fără „produs” – în cazul nostru candidații la funcția supremă în stat – orice mix de comunicare dă greș.

„Consumatorii” „aleg” în funcție de ceea ce își doresc iar influența mediilor de comunicare – fără un „produs” bun, pe măsura aștepărilor consumatorilor – poate fi enormă sau egală cu zero.

Ca să sumarizez, epoca credinței că prin mass-media influențezi masiv votul sau consumatorii s-a dus.

Bogdan Branzaș este consultant de brand. Puteți citi mai multe opinii și articole pe www.bogdanbranzas.wordpress.com

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii