Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bogdan Belciu (PwC România): „Oportunităţile de marketing din online sunt bine înţelese de agenţiile de publicitate”

Bogdan_Belciu.jpg
Volumul de publicitate investit în piața online din România, în 2012, a fost de 98,6 milioane de lei (circa 22,1 milioane euro), conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România. Acest buget (exprimat în lei) este cu 7% mai mare decât cel din 2011.

În primul semestrul al anului 2012, valoarea pieței de publicitate online a fost de 46,6 milioane de lei în primul semestru al anului. În al doilea semestru, investițiile s-au ridicat la 52 milioane de lei.

În 2012, categoria Telecom a dominat piața de publicitate online în 2012. Aceasta a fost urmată, la o distanță semnificativă, de sectoarele Financiar și Auto.

Formatele digitale utilizate cel mai frecvent în 2012 au fost, detașat, cele embed, secondate de formatele interuptive, respectiv de conținutul sponsorizat.

Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management – PwC România, a declarat: „Oportunităţile de marketing din mediul online sunt în prezent bine înţelese de agenţiile de publicitate, de cele de media şi de advertiseri, iar provocările ţin de implementarea strategiilor de comunicare online într-un mod cât mai eficient, care să se reflecte în evoluţia afacerilor clienţilor de publicitate”.

El a mai spus că piaţa publicităţii online din România s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de lei, prag pe care îl va depăşi cu siguranţă în acest an.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este realizat începând cu anul 2008. ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru al doilea semestru al anului 2012, pe un eșantion de 22 de companii, care reprezintă aproximativ 1 420 dintre site-urile existente în România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii