Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

BMW X drive Experience

2018 este pentru BMW un an important. A fost plin de lansări până acum, de la variante noi ale mașinilor deja existente până la completarea gamei cu modele noi, care și-au găsit locul perfect printre cele deja consacrate. Am testat pentru o zi primul BMW X2 și noul BMW X3 și ne-au plăcut. Am folosit pluralul pentru că Andrei, fratele meu, a fost, pe rând, pilot și copilot de teste onroad și offroad.
23_F87A9000x

Primul BMW X2

Ne-am întâlnit la MHS Motors Militari, unde ne așteptau gazdele noastre cu o flotă impresionantă de mașini pregătite pentru xDrive Experience, împreună cu piloții profesioniști de la Academia Titi Aur (ATA), pentru a începe o zi de neuitat.

Fratele meu este un șofer bun, prudent și corect în trafic (claxonează mai mult decât mi-aș dori eu), de aceea avem nevoie de mai mulți ca el. Am căzut de acord să conducă el primul modelul X2, iar eu să încep testele offroad cu noul X3. BMW X2-ul pe care l-am condus era echipat cu un motor de 2 litri, biturbo diesel, care, combinat cu caroseria ușoară și roțile de 19 inchi, îl transformau într-un model agil, care depășea ușor mașinile mai lente, și amortiza bine denivelările carosabilului.

Autostrada A1, pe care am folosit-o întâi pentru a testa X2, ne-a arătat că se poate merge confortabil într-un SUV de mici dimensiuni pe un asfalt „imaculat” executat, iar antifonarea mașinii ne-a făcut și mai plăcută călătoria. După ce am părăsit autostrada, am intrat pe o porțiune virajată, unde am descoperit exact ce a vrut BMW să scoată din acest model.

Cu un aspect sportiv și îndrăzneț, un motor cu un cuplu excelent și transmisie automată Steptronic sport, nimic nu ne stătea în cale. Curbele le puteam negocia cu mare ușurință, accelerările erau simple, iar stabilitatea – impecabilă. Andrei ne-a dus în siguranță către destinație, unde ne aștepta noul X3 pentru a-l testa offroad.

Noul BMW X3

Aici am intrat eu în acțiune. Dacă până acum ne aflam pe asfalt uscat, la ATA ne aștepta un peisaj special amenajat pentru noul X3. Un traseu unde puteam testa abilitățile mașinii de offroad, dar și sistemul „Hill Descent Control”, reușind să coborâm pante foarte abrute fără a acționa frâna.

Am parcurs un circuit cu diferite forme de denivalare, de la trasee unde mașina de înclina foarte mult până la plecări din pante abrupte, unde vedeai doar cerul, care duceau în curbe strânse în vârful dealului, acolo unde te aștepta instructorul, în care trebuia să ai o încredere oarbă să te ghideze în a coborî dealul către siguranță. Andrei, care se afla în dreapta, nu s-a distrat foarte mult la aceste teste, fiind puțin mai conservator.

Am încercat să-l conving că e totul în regulă, dar nu m-am crezut că nu se poate răsturna mașina . După ce am terminat experiența offroad, în mod normal trebuia să urce el la volan, dar nu era prea încântat de această idee. După o discuție cu instructorul de la ATA, care i-a zis că mașina s-a înclinat doar 22 de grade din cele 40 câte poate, imediat și-a schimbat atitudinea și a fost nerăbdător să încerce limitele mașinii.

Pot spune că în unele locuri s-a descurcat mai bine ca mine și că nu a claxonat, ceea ce pe mine mă face fericit. După o zi în care ambele mașini și-au dovedit calitățile de SUV pe diferite trasee, X3 fiind un model deja consacrat în clasa sa, cu siguranță X2 își va face loc în sufletul fanilor mărcii bavareze.

CITEȘTE ȘI Anul lansărilor

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii