FacebookTwitterLinkedIn

Noul model al grupului BMW este produs la uzina constructorului din Dingolfing, Bavaria, și este fabricat pe o linie de asamblare care poate fi adaptată flexibil, împreună cu modelele BMW Seria 5, BMW Seria 7 și BMW Seria 8. Uzina este, de altfel, prima locație din rețeaua internațională de producție a BMW Group, în care automobilele electrice cu sisteme plug-in hybrid și cu motoare termice sunt produse pe aceeași linie de asamblare.

Grupul german a investit aproximativ 400 de milioane de euro pentru a pregăti producția noului BMW iX, iar multe dintre măsurile structurale și de conversie vor aduce beneficii și pentru generațiile următoare ale automobilelor BMW din Seria 7 și Seria 5, care în următorii câțiva ani vor ieși de pe linia de asamblare din Dingolfing.

Un aspect pe care BMW a pus accentul în ceea ce privește noul model este energia verde și materialele reciclate. Conform constructorului, energia electrică necesară pentru a produce BMW iX provine 100% din surse regenerabile din regiune. De asemenea, multe dintre componentele folosite sunt materiale reciclate. De exemplu, proporţia de aluminiu secundar (reciclat) utilizat la fabricarea pieselor turnate pentru BMW iX este de până la 50%, iar material termoplastic din automobil este în proporție de 20% material reciclat. În total, noul model conține aproximativ 60 de kilograme de plastic reciclat.

Producătorul a precizat că la lansare, BMW iX xDrive50 va avea o putere de 385 kW/523 CP și BMW iX xDrive40 va oferi o putere de 240 kW/326 CP. Ulterior, gama de modele va fi extinsă pentru a include și mai puternicul BMW iX M60.

Pentru primele două modele, producătorul a anunțat și preţurile pentru România. Acestea sunt de 78.838 euro cu TVA pentru iX xDrive40 și 98.294 euro cu TVA pentru iX xDrive50.