Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Auto |
|

BMW Group România încheie 2020 cu o performanţă solidă: 3.128 automobile BMW şi MINI înmatriculate şi 471 livrări de motociclete

Totalul de 3128 de automobile BMW şi MINI livrate anul precedent readuce BMW Group România în poziţia de cel mai de succes jucător pe piaţa de automobile premium.
060 core BMW Group - Josef Reiter

O performanţă remarcabilă a fost obţinută de BMW Motorrad, cu peste 10 ani de creştere consecutivă. Cu un total de 471 livrări, este pentru prima dată în istoria mărcii când se depăşeşte pragul de 400 unităţi.

“2020 a reprezentat un teritoriu absolut nou, prima pandemie cu adevărat globală din societatea modernă. Am învăţat să fim mai flexibili, să ne adaptăm şi să ne concentrăm şi mai mult pe servicii. Suntem mândri că suntem primii care au introdus preluarea şi livrarea maşinilor de acasă atât pentru clienţii noştri de service, cât şi pentru cei de automobile noi. Construim şi ne extindem în continuare cu noi servicii care să facă diferenţa pe piaţă. Chiar şi în contextul pandemiei rămânem puternici, cu doar o scădere minoră a vânzărilor în comparaţie cu puternicul 2019, stabilind chiar un record cu BMW Motorrad. În 2020 am revenit pe prima poziţie ca importator de automobile premium în România, BMW şi MINI, am excelat la capitolul electrificare şi automobile sport şi am confirmat valoarea sistemului xDrive, devenind, pentru prima dată, cel mai de succes importator de automobile cu tracţiune integrală din România.

2021 rămâne extrem de imprevizibil. Evaluarea impactului economic al pandemiei şi a modului în care va fi afectată fiecare piaţă naţională rămâne o mare provocare. Balansând situaţia actuală cu perspectiva impactului campaniei de vaccinare, perspectivele pentru acest an rămân încă foarte incerte şi greu de evaluat. În acelaşi timp, însă, am înţeles, în contextul pandemiei globale, că maşinile şi mobilitatea individuală sunt acum mai importante ca oricând şi de aici vedem un potenţial de creştere pentru acest an”, explică Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România.

BMW a stabilit mai multe repere importante, cu un total de 2.861 înmatriculări în 2020 (3.696 înmatriculări în 2019, -22,6%).  Ultimul trimestru a fost încheiat cu 758 înmatriculări, la numai 74 de unităţi (-9%) faţă de performanţa de anul precedent.

Încă o dată, BMW X5 este cel mai de succes model BMW pe piaţa din România, cu 398 de înmatriculări. În premieră şi susţinut de vânzări importante către clienţi corporate, pe poziţia a treia este noul BMW Seria 3, cu 376 înmatriculări. Podiumul este încheiat de BMW X6, cu 341 livrări.

Datorită performanţei modelelor BMW X, dar şi aprecierii pe piaţă a sistemului BMW xDrive în general, BMW este, în premieră, cel mai de succes importator de automobile cu tracţiune integrală din România, depăşit pe piaţa auto numai de Dacia, cu volume mult mai mari. Şi în acest an, 4 din 5 automobile înmatriculate în România au fost echipate cu BMW xDrive.

Alături de 106 modele BMW i3 înmatriculate în 2020, cota de modele electrificate BMW a ajuns la 8,2% din totalul vânzărilor mărcii.

La nivel european, BMW Group a fost unul din primii constructori care a putut să confirme respectarea cotelor de emisii CO2. Performanţa modelelor electrificate a fost susţinută şi de modele diesel moderne, deosebit de eficiente şi curate, şi o extindere importantă de modele mild-hybrid 48V, după debutul primului model în noiembrie 2019. În prezent sunt oferite aproape 60 de motorizări mild-hybrid benzină sau diesel. Acestea asigură un plus de eficienţă prin frânare regenerativă şi sistem start-stop care permite oprirea motorului cu ardere internă în mers. Suplimentar, motorul electric cu funcţie de starter şi generator poate asigura şi un boost suplimentar de 12 CP.

BMW rămâne unul din producătorii care asigură motorizări diesel deosebit de performante şi eficiente, care oferă un raport consum/performanţă de neegalat. Acesta este asigurat de un pachet extins de tehnologii precum două turbocompresoare de dimensiuni diferite, sistem common-rail de presiune înaltă şi tratarea emisiilor cu AdBlue. În acest context, cota de motorizări diesel BMW înmatriculate de BMW în România a rămas la un nivel similar cu anul precedent, la aproximativ 57,4% (2019: 61,6%), BMW ocupând prima poziţie în topul mărcilor diesel în acest segment.

2020 a fost anul modelelor BMW M, cu o creştere de 40% faţă de anul precedent la un total de 427 unităţi livrate, ceea ce echivalează cu 1 din 5 modele din totalul livrărilor BMW Group România în 2020. Din acest total, 341 unităţi (+48%) au fost automobile de performanţă, aşa cum este BMW X5 M50d sau X6 M50d, în timp ce 86 unităţi (+14%) au fost automobile de înaltă performanţă, aşa cum este BMW M8 sau BMW M5. Mai mult, susţinut de o gamă completă de modele, inclusiv versiuni M şi M Competition, BMW Seria 8/M8 a ocupat prima poziţie în topul automobilelor sport în România, cu 56 de unităţi înmatriculate.

Cu Seria 7, BMW a avut cea mai de succes limuzină de lux pe piaţa din România, Seria 3 a fost cea mai de succes limuzină premium din segmentul mediu, BMW Seria 2, susţinut de versiunea plug-in hybrid, este cel mai de succes monovolum premium, în timp ce X5/X6 au asigurat prima poziţie în segmnetul SUV de clasă mare, iar X7 s-a impus autoritar în segmentul SUV-urilor de lux.

Cu o creştere de 17,1%, la un total de 267 unităţi livrate, a fost al doilea cel mai bun an din istoria MINI în România, după performanţa din 2018, susţinută atunci de vânzarea unei flote-record către un client corporate.

Cu un debut în momentul dificil al pandemiei, noul MINI ELECTRIC s-a bucurat de o primire foarte bună pe piaţa din România. În total au fost înmatriculate 24 automobile în 2020, cu un număr de livrări semnificativ mai mare, cifrele urmând a fi reflectate în prima parte a anului viitor. Alături de 23 modele MINI Countryman plug-in hybrid,cota de modele electrificate MINI a ajuns la un nivel remarcabil de 17,6%, demonstrând interesul foarte mare al pieţei pentru acest tip de modele.

BMW Motorrad este la al 12-lea an consecutiv de creştere. Noul record de livrări, 471 unităţi (2019: 383, +23%), a însemnat depăşirea pentru prima dată în istorie a pragului de 400 de unităţi într-un an.

Top performerii mărcii rămân BMW R 1250 GS Adventure (95 de unităţi) şi BMW R 1250 GS (93 de unităţi). Extinderea BMW Motorrad în segmentul motoarelor sub 500 cmc a contribuit semnificativ la creşterea mărcii, BMW G 310 GS/R totalizând 64 de livrări.

Ca în fiecare an, gama a continuat programul de noutăţi, cu 15 modele noi sau actualizări de model prezentate în perioada septembrie-noiembrie. Remarcabilă este şi o premieră absolută în gama heritage, noul BMW R18, cel mai mare motor boxer construit de BMW vreodată, lansat la 100 de ani de la primul motor cu cilindri opuşi din istoria mărcii. Chiar şi în condiţiile deosebit de dificile ale acestui an, cu posibilităţi reduse de prezentare şi testare, BMW R18 a fost livrat către 19 clienţi în 2020.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii