Cautare




, Forbes Staff

Auto |
|

BMW anunță lansarea noului X7

BMW a anunțat lansarea noului model X7, cel mai mare SUV din gama constructorului german, acesta urmând să fie disponibil pe piață începând cu luna martie a anului următor.
P90326027_highRes_the-first-ever-bmw-x

Noul BMW X7 devine vârful de gamă în segmentul SUV oferit de producătorul bavarez și integrează un limbaj nou de design, cele mai recente sisteme de siguranță, tehnologii de ultimă generație și motoare diesel și benzină. Standard, SUV-ul constructorului din Munchen dispune de o configurație cu șapte locuri. Acest model aduce pentru prima dată agilitatea specifică Sports Activity Vehicle (SAV) într-un nou segment. Cel mai nou şi mai mare model din portofoliul BMW X vine cu o nouă dimensiune a spaţiului în segmentul de lux, datorită deschiderii impresionate şi designului remarcabil ale interiorului cu echipamente sofisticate de ultimă oră.

„În acelaşi timp, trenul de rulare şi tehnologia şasiului evoluate ale X7 asigură competenţe off-road, confort excelent al călătoriei şi comportamentul agil pe şosea care defineşte BMW”, potrivit unui comunicat al BMW.

Lansarea modelului X7 face parte din actuala ofensivă de modele pe care BMW Group o derulează în segmentul de lux, care este un elemente-cheie al strategiei companiei. Modelul X7 va fi construit la uzina BMW din Spartanburg (SUA), iar lansarea pe piaţă, inclusiv România, va începe în martie 2019.

Caracteristici BMW X7

Cu o lungime de 5.151 de milimetri, o lăţime de 2.000 de milimetri şi o înălţime de 1.805 milimetri şi un ampatament de 3.105 milimetri, BMW X7 afişează proporţii armonioase şi se impune ca nou lider al familiei de modele BMW X. Noul limbaj de design, definit de linii clare şi suprafeţe ample, intensifică aura de forţă a automobilului.

BMW X7 vine echipat standard cu faruri LED, în timp ce farurile BMW laser opţionale au o rază de acţiune a fazei lungi de până la 600 metri şi pot fi identificate uşor prin elementele X de culoare albastră din interiorul farurilor. Caracteristicile definitorii ale automobilului când este privit din lateral sunt geamurile mari, garda la sol mare şi linia lungă a acoperişului. Liniile orizontale, luminile LED subţiri şi hayonul divizat în două secţiuni accentuează imaginea modernă a părţii spate.

Automobilul este echipat standard cu jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor, în timp ce variantele de 21 şi 22 de ţoli pot fi alese din lista de opţionale.

Linia de echipare Design Pure Excellence, pachetul M Sport şi opţiunea exclusivă BMW Individual oferă clienţilor posibilitatea de a-şi adapta specificaţia standard a noului BMW X7 în funcţie de stilul personal. Pachetul M Sport prezintă potenţialul dinamic al noului X7 prin prize de aer foarte mari, jante de 21 de ţoli, din aliaj uşor, cu design M twin-spoke şi un aspect distinctiv al şorţului faţă, al celui spate şi al fustelor laterale. Aura sa sportivă este accentuată de elementele de design suplimentare în negru lucios sau crom negru, cea din urmă fiind o nuanţă rezervată modelelor BMW din clasa de lux. Elementele decorative în crom lucios pot fi comandate opţional. De asemenea, încă de la lansarea X7 este disponibilă şi o gamă de opţiujni exclusive la BMW Individual. Printre elementele ce conferă designului exterior al automobilului un aer şi mai rarefiat de exclusivitate sunt, totodată, culoarea Sunstone metalizat din selecţia BMW Individual şi jantele BMW Individual de 22 de ţoli, din aliaj uşor.

Spaţiul şi versatilitatea interiorului sunt subliniate de includerea în echiparea standard a trei rânduri de scaune (care oferă loc pentru până la şapte persoane) în noul BMW X7. Cei doi pasageri din rândul al treilea beneficiază de scaune integrale, cu cotiere, suporturi pentru pahare şi porturi USB. Toate scaunele sunt reglabile electric la apăsarea unui buton. Capacitatea portbagajului poate fi extinsă de la 326 la un maxim de 2.120 de litri, după cum se doreşte.

BMW X7 vine echipat standard cu decoraţiuni din piele Vernasca, control automat al climei pe patru zone, acoperiş panoramic din sticlă în trei secţiuni şi lumini ambientale care includ Welcome Light Carpet şi Dynamic Interior Light. Printre punctele de atracţie ale listei de opţionale se numără controlul automat al climei pe cinci zone, pachetul Ambient Air, acoperişul panoramic din sticlă Sky Lounge, butoane cu aplicaţii din sticlă, sistem de sonorizate Bowers & Wilkins Diamond Surround şi sistem Professional pentru divertisment în spate.
Disponibil standard şi operat electric, acoperişul panoramic din sticlă este combinat cu geamuri foarte mari care oferă interiorului noului BMW X7 sentimentul de lumină şi deschidere. Pe lângă elementele de sticlă din faţă şi din centru, acoperişul panoramic dispune şi de o secţiune suplimentară în spate. În acelaşi timp, acoperişul panoramic din sticlă Sky Lounge generează o ambianţă interioară specială şi exclusivă: luminile LED dispersate uniform pe suprafaţa de sticlă luminează peste 15.000 de modele grafice şi generează un decor care aminteşte de cerul înstelat. Schema de culori a acestui spectacol de lumină ambientală poate fi adaptată după preferinţe.

Configuraţia standard a noului BMW X7 include şi control automat al climei pe patru zone. Un sistem de control al climei pe cinci zone, cu panou de control separat şi aerisiri suplimentare pentru rândul al treilea de scaune, poate fi comandat ca opţiune. De asemenea opţional, pachetul Ambient Air permite ionizarea aerului şi infuzează interiorul cu opt arome selectabile individual.

Datorită celor zece difuzoare, sistemul audio hifi standard tratează conducătorul şi pasagerii noului BMW X7 cu o experienţă audio impresionantă. Sistemul audio Harman Kardon surround cu 16 difuzoare asigură o audiţie de calitate.

Portofoliul de motorizări disponibil la lansare cuprinde un motor V8 nou dezvoltat la BMW X7 xDrive50i (nu este disponibil în Europa), un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, pentru BMW X7 xDrive40i şi două motoare diesel cu şase cilindri dispuşi în linie care propulsează BMW X7 xDrive30d şi modelul M Performance BMW X7 M50d. Tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motoarele pe benzină cuprinde turbocompresor, injecţie directă High Precision, gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil al arborelui cu came Double-VANOS. Pe partea de motorizare diesel, gama de măsuri tehnologice include turbocompresoare şi injecţie directă common-rail direct cu piezoinjectoare. Toate motoarele îşi transferă puterea prin intermediul transmisie Steptronic cu opt trepte. Sistemul de control al emisiilor pentru motoarele pe benzină include filtru de particule de benzină, care minimizează emisiile de particule, în timp ce modelele diesel beneficiază de tehnologia BMW BluePerformance care cuprinde filtru de particule, catalizator de oxidare, catalizator de absorbţie a oxidului de azot (NOx) şi un catalizator SCR cu injecţie AdBlue pentru reducerea emisiilor de oxid de azot. Echipate astfel, toate variantele de model ale noului BMW X7 îndeplinesc cerinţele standardelor de emisii Euro 6d-TEMP.
BMW X7 dispune standard de o varietate de tehnologii de şasiu, inclusiv suspensie adaptivă cu amortizoare controlate electronic şi suspensie pneumatică pe ambele punţi. Garda la sol a automobilului poate fi variată cu până la 80 de milimetri pentru a se potrivi fiecărei situaţii – fie prin apăsarea unui buton, fie prin utilizarea BMW Display Key. Mai multe sisteme de şasiu sunt disponibile opţional pentru îmbunătăţirea suplimentară a confortului, agilităţii şi performanţelor off-road. Direcţia activă integral şi sistemul Executive Drive Pro cu stabilizare activă a ruliului oferă un comportament şi mai agil şi un echilibru mai mare. Pachetul Off-Road este disponibil pentru toate variantele de model cu excepţia BMW X7 M50d. Acest pachet include un buton suplimentar pentru a alege unul dintre cele patru moduri de condus – xSand, xGravel, xRocks şi xSnow. Aceste moduri pregătesc automobilul pentru suprafeţele respective prin activarea setării ideale pentru garda la sol, sistemul xDrive, răspunsul acceleraţiei şi al transmisiei şi intervenţiile DSC.

Luxul modern refelectat de noul BMW X7 este subliniat suplimentar prin gama vastă de sisteme de asistare a conducătorului, toate disponibile pentru îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei. Aceste sisteme de ultimă oră procesează imaginile camerelor video împreună cu datele acumulate de senzorii radar şi ultrasunete pentru a ajuta conducătorii într-un mod foarte eficient într-o varietate de situaţii. Acestea reduc stresul conducătorului în condiţii de condus monotone, precum ambuteiaje şi trafic intens, şi uşurează menţinerea în control deplin în situaţii de trafic incomode. Pe scurt, aceste sisteme marchează cele mai recente evoluţii către condusul autonom. BMW X7 vine echipat standard cu tempomat cu funcţie de frânare, precum şi avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare, care acum alertează conducătorul când este detectat un biciclist. Disponibil opţional, tempomatul activ cu funcţie Stop & Go este capabil să frâneze automobilul până la oprire totală, apoi să-l pornească automat. Pentru a uşura viaţa conducătorului în traficul aglomerat, lungimea maximă a timpului aşteptat de automobil până la repornire automată după o oprire totală este de 30 de secunde. Limitele de viteză detectate de sistemul Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză) de recunoaştere a indicatoarelor, inclusiv afişare No Passing Info (informaţii privind interdicţia depăşirii), pot fi încorporate în modularea automată a vitezei în sistem, cu o ajustare presetată de până la 15 km/h.Disponibil opţional, Driving Assistant Professional oferă asistenţă extinsă pentru a face condusul cât mai sigur şi mai confortabil posibil. Acest pachet vast include asistent de direcţie şi menţinere a benzii, inclusiv asistent în ambuteiaje, precum şi asistent de menţinere a benzii cu protecţie activă la coliziune laterală. Această dotare utilizează marcajele rutiere şi vehiculele ce rulează în faţă ca mijloc de orientare şi lucrează împreună cu conducătorul pentru a contribui la menţinerea automobilului în banda detectată. Asistentul de direcţie şi menţinere a benzii este capabil chiar să contribuie la ghidarea automobilului prin spaţiile înguste, precum cele întâlnite în zonele cu lucrări. Detectarea mâinilor pe volan oferită de sistem este foarte sensibilă şi recunoaşte contactul chiar şi atunci când doar câteva degete ating scurt volanul. Şi cockpitul are o cameră interioară încorporată (va deveni disponibilă în Europa din aprilie 2019), care monitorizează poziţia capului conducătorului pentru a determina dacă mai acordă atenţie celor petrecute pe şosea. Atunci când acesta este atent la şosea, timpul fără un contact al mâinii cu volanul poate fi extins la maximum 60 de secunde.

Noul BMW X7 este echipat standard cu Park Distance Control (PDC / controlul distanţei de parcare), care include senzori atât în faţă, cât şi în spate. Asistentul de parcare (şi el disponibil standard) este capabil să selecteze şi să manevreze automat în spaţiile paralele cu drumul. Sistemul controlează toate maneverele automobilului la parcare – acceleraţie, frână, direcţie şi orice schimbare de viteze necesară. Camera pentru mers înapoi este concepută să ofere conducătorilor o imagine de jur-împrejur excelentă, la fel cum sunt şi funcţiile Top View, Panorama View şi 3D View incluse în Parking Assistant Plus disponibil opţional. Acestea compun o imagine 360° a automobilului şi a zonei înconjurătoare pe displayul central. Suplimentar, funcţia Remote 3D View oferă conducătorilor posibilitatea de a apela o imagine 3D live a automobilului şi a vecinătăţii imediate pe smartphone (nu este disponibilă în România).

O altă ilustrare a progresului actual făcut de BMW spre condusul autonom este oferită de Reversing Assistant. Reversing Assistant face parte din asistentul de parcare standard şi oferă o facilitate foarte convenabilă de mers înapoi automat în spaţiile închise sau în situaţiile unde conducătorul nu are vizibilitate bună, precum parcările supraetajate sau intrările în curţi. Pentru aceasta, sunt memorate mişcările direcţiei pentru orice secţiune pe care automobilul a rulat înainte la viteze de până la 36 km/h. Sistemul este capabil să conducă automobilul cu spatele pe distanţe de până la 50 de metri exact pe aceeaşi trasă pe care s-a deplasat înainte; tot ce are de făcut conducătorul este să opereze acceleraţia şi frâna şi să monitorizeze zona înconjurătoare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii