Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

BMW: 2018 va fi, cu siguranță, anul X

BMW Group plănuiește o majorare a cheltuielilor în avans pentru cercetare şi dezvoltare la un nou maxim istoric, menținându-se, în același timp pe calea către al nouălea an-record consecutiv printr-o creştere profitabilă şi sustenabilă.
bmw board

După ce anul trecut a rămas unul din jucătorii fruntași ai clasamentului industriei auto în ceea ce priveşte profitabilitatea, BMW Group intenționează menținerea în fruntea clasamentului printr-o majorare a cheltuielilor în avans pentru cercetare şi dezvoltare la un nou maxim istoric.

“În prezent, industria noastră experimentează o fază de schimbări tehnologice fără precedent. În acelaşi timp, trebuie să facă faţă provocării volatilităţilor actuale. La BMW Group, gândim în termeni de oportunităţi şi urmăm o strategie clară. Pentru că viitorul mobilităţii este creat astăzi. Mărim ritmul în 2018 şi ne propunem al nouălea an-record consecutiv”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München.

Progresul din domeniul mobilității electrice reprezintă motivul principal pentru care grupul va aloca, pe parcursul acestui an fonduri crescute pentru cercetare. După ce a cheltuit 6,108 miliarde de euro în 2017, cheltuielile în avans pentru mobilitatea viitorului vor creşte în mod semnificativ în acest an. Investiţiile vor creşte cu alte câteva sute de milioane de euro faţă de anul trecut, în special pentru ofensiva de modele noi în desfăşurare, precum şi pentru continuarea activităţii legate de mobilitate electrică şi condus autonom, se mai arată în comunicatul de presă.

În termeni absoluţi, suma poate atinge plafonul de şapte miliarde de euro. Gradul major de investiţii reflectă determinarea BMW Group de a jucat un rol principal în transformarea domeniului mobilităţii prin programul ACES orientat spre viitor: Automated, Connected, Electrified and Services.

Lansarea modelului BMW X2 din luna martie a acestui an a reprezentat, totodată și o accelerare a producției pentru generațiile BMW X3 și BMW X4. “Va fi, fără îndoială, anul X”, susțin producătorii de automobile. “Aducem modele complet noi şi lansăm un nou limbaj de design pentru întreaga gamă de produse. Aceasta este reţeta noastră pentru a asigura că marca BMW recâştigă pole position în segmentul premium până în 2020”, a declarat Krüger.

Anul acesta, BMW Group îşi va extinde baza pentru valoare adăugată la nivel mondial. Investiţii suplimentare sunt planificate în regiuni precum China, SUA şi Europa.

Citește și Calea spre digitalizare

Volumul vânzărilor de automobile a crescut cu 4,1% până la un nou nivel-record de 2.463.526 de unităţi în 2017 (2016: 2.367.603). Prin cele trei mărci auto premium – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group şi-a confirmat poziţia de principal producător de automobile premium din lume. Livrările de automobile electrificate au urcat cu 65,6%, la 103.080 de unităţi, vectorul principal fiind modelul electric BMW i3, ale cărui vânzări au crescut în fiecare an de la lansarea sa pe piaţă în 2013. BMW Group intenţionează să crească volumul vânzărilor de automobile electrificate până la minimum 140.000 de unităţi în 2018 şi, până la finalul anului 2019, să aducă pe şosele peste o jumătate de milion de maşini cu sisteme de propulsie electrică sau plug-in hybrid.

Veniturile BMW Group au crescut la un nou nivel-record de 98,678 de miliarde de euro în 2017 (2016: 94,163 miliarde €; +4,8%), creşterea fiind limitată de efectele cursurilor de schimb. Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a urcat cu 5,3%, la 9,880 miliarde de euro (2016: 9,386 miliarde €). Profitul brut al BMW Group(EBT) a crescut semnificativ faţă de anul precedent, fiind ajutat parţial de efectele de evaluare favorabile şi – datorită unei creşteri de 10,2%, la 10,655 miliarde de euro (2016: 9,665 miliarde €) – s-a încheiat anul în premieră deasupra nivelului de 10 miliarde de euro. Ca şi în anul anterior, toate cele trei segmente operaţionale – Automobile, Motociclete şi Financial Services – au raportat câştiguri brute-record, fiecare având o contribuţie la creşterea câştigurilor în 2017. Rentabilitatea brută a vânzărilor (marja EBT) a BMW Group s-a îmbunătăţit la 10,8% (2016: 10,3%), astfel că BMW Group a rămas unul dintre liderii industriei auto în ceea ce priveşte profitabilitatea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii