Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

BlockbuSTer – Am condus Ford Fiesta ST

Test - Ford Fiesta ST
Divizia sport Ford - "Team RS" are un nou membru. Fiesta ST devine acum cel mai bun hot-hatch de clasă mică din Lume. L-am condus ieri și astăzi pe cele mai spectaculoase drumuri din Franța.

În acest moment, Team RS construiește mașini de înaltă performanță pentru tot Globul. Câteva sunt disponibile atât în Europa cât și în America pe când unele le poți cumpăra doar în "Land of the free"… Cea mai nouă creație a lor se va vinde și aici și peste Ocean deși Europa este locul unde ea va scrie o istorie extrem de frumoasă.

Ford Fiesta ST este al doilea model al gamei după Focus ST și a fost lansată pentru presa de specialitate în Sudul Franței, pe drumurile extrem de spectaculoase de aici. Va fi disponibilă doar ca versiune cu trei uși pentru că, spun cei de la Ford, "asta vor clienții". În România va putea fi comandată din aprilie la un preț de pornire de 19.250 euro cu TVA inclus. Bazată pe facelift-ul generației a șasea de Fiesta, lansat în România luna trecută, aceasta este doar a doua Fiesta ST din istorie. Totuși, un urmaș performant de clasă mică mai îndepărat a existat în 1989. Fiesta XR2 de atunci a fost un succes cu motorul spu de 104 CP. Puterea a crescut cu aproape 50% în 2005 când primul Fiesta ST a fost lansat pe piață cu un motor de doi litri, aspirat și 150 CP.

Acum, Fiesta ST este cu 20% mai puternică dar și mai performantă și chiar mai economică și prietenoasă cu mediul tot în proporție de 20%. Sub capota sa se află motorul turbo de 1.6 litri al mărcii, modificat special pentru cel mai mic ST. Are 182 CP și 240 Nm cuplu maxim deși pentru perioade mici de timp funcția Overboost oferă 290 Nm cuplu. Motorul este cuplat unei transmisii manuale cu șase trepte. Cutia este perfectă: are rapoarte scurte, are o cursă scurtă și foarte precisă între trepte și ajută decisiv la performanțele bune ale mașinii. 0-100 este mai rapid ca niciodată – 6.9 secunde. Viteza maximă de 220 km/h este atinsă în treapta a șasea pentru că transmisia a fost gândită pentru a oferi performanță înainte de oriceConsumul mediu anunțat de 5.9 litri pentru 100 km parcuși nu poate fi obținut în condiții de rulare sportivă. 10 este valoare consumului dacă exploatezi cum se cuvine noul Fiesta ST. 

Aici puteți vedea galeria foto a testului cu noul Fiesta RS.

Stilistic, vârful de gamă Fiesta este echipat cu o grilă cu design tip fagure, spoilere față-spate și praguri desenate dinamic, un eleron pentru plafon și jante pe 17 cu design special. Sistemul de frânare este foarte puternic și nu oboșește când este pus la muncă pe viraje la viteze ridicate. ST este prima Fiesta de serie cu discuri de frână spate, etrierii față sunt mai puternici decât la o versiune standard și plăcuțele de frână sunt unice pentru model Și anvelopele Bridgestone au fost dezvoltate special pentru acest ST. La interior modificările sunt destul de discrete asta dacă ignori scaunele sport Recaro. Construite special pentru Fiesta ST ele oferă o poziție de conducere joasă, sportivă și oferă susținere laterală foarte bună pentru tot corpul. Altfel doar pedalierul din aluminiu, schimbătorul de viteze, volanul și inserțiile de pe praguri anunță versiunea de top ST.

Ambianța interioară este excepțională. Asta pentru că Ford a inventat un sistem numit Sound Symposer. Un mecanism special ce folosește camere de percuție și membrane preia sunetul din motor de pe traseul dintre admisie, turbo și evacuare și îl direcționează către habitaclu printr-o conductă. Rezultă un sunet fantastic în habitaclu, natural, amplificat de acest sistem, nu artificial, electronic. Astfel, Fiesta ST este o experiență deosebită pentru șofer. Suspensiile foarte rigide asigură o ținută de drum neutră, direcția asistată electric este setată perfect și oferă un feedback ideal șoferului și este foarte precisă iar motorul are forță maximă între 1.500 și 5.000 rpm. Subvirarea intervine foarte târziu la limită și sunt cazuri în care chiar și spatele pierde aderența. Asta înseamnă distracție dar vorbim despre o experiență de condus în care șoferul controlează extrem de usor reacțiile mașinii iar această îi respectă comenzile cu o strictețe și acuratețe pe care nu le-am văzut de mult timp la un hot-hatch.

Motorul puternic, cutia de viteze etajată perfect pentru performanță, ținuta de drum foarte sportivă, manevrabilitatea exemplară și sunetul motorului indus special în interior sunt calitățile principale ale Fiestei ST ce momentan este cel mai reușit model din segmentul său. Pentru cei care caută o mașină sport de mici dimensiuni cu un caracter clasic, ea va fi cea mai bună alegere începând cu luna aprilie când devine disponibilă în România. Mai mult, lupta în segmentul mașinilor performante de clasă mică va fi mai acerbă ca niciodată și mult mai interesantă ca în trecut. Tot în vară sosesc în România și noile Peugeot 208 GTi și Clio RS ce vor înfrunta direct Fiesta ST. Iar pentru noi asta înseamnă că urmează un ForbesCars cu totul și cu totul special.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii