FacebookTwitterLinkedIn

UPDATE 1: A fost adăugată agenția Arhitecți de imagine cu o cifră de afaceri de 328.132 euro și un profit net de 66.342 euro.

(articol inițial) 

Cele 40 de agenții de PR, monitorizate de „Forbes România”, au avut în total o cifră de afaceri de 41,02 milioane de euro, în creștere cu 6,4% față de anul precedent.

Profitul total de pe piața de PR s-a ridicat la 3.014.510 euro, mai mare cu 2,7% față de 2016.

În lista celor 40 de agenții de PR lipsește MSLGROUP The Practice, un jucător important pe această piață, pentru că operațiunile sale financiare se derulează sub „umbrela” companiei Lion Communication Services SA, deținută de Publicis Groupe. MSLGROUP The Practice este o entitate fără personalitate juridică în cadrul Lion Communication Services SA, astfel încât bilanțul său nu există la Ministerul Finanțelor Publice.

Creșterile cifrei de afaceri și a profitului net, cu 6,4%, respectiv 2,7%, arată o evoluție modestă a pieței agențiilor de PR în 2017. Ritmul de creștere s-a temperat față de 2016, când creșterea a fost de 10,5%.

Agenția McCann PR (41 de angajați) ocupă și în acest an primul loc în topul firmelor de PR, cu o cifră de afaceri de 6,3 milioane de euro, în scădere cu 6,2% față de anul 2016.

TOPUL AGENȚIILOR DE PUBLICITATE – ANUL 2017

Și Graffiti PR își conservă locul secund de anul trecut, dar cifra sa de afaceri a crescut cu 45,3%, cea mai mare creștere procentuală de pe piață. Afacerile Graffiti PR (48 de angajați) s-au apropiat de pragul de 5 milioane de euro.

Agenția Golin (42 de angajați) a avut o cifră de afaceri de 3,58 milioane de euro, în creștere cu 7,6% față de 2016, păstrându-și a treia treaptă a podiumului de anul trecut.

Agenția SmartPoint Consulting a raportat cel mai mare profit net de pe piața PR: 337.805 euro, conform datelor de la Ministerul Finanțelor, prelucrate de „Forbes România” la cursul mediu BNR de 4,56 lei/euro. De asemenea, SmartPoint Consulting a avut cel mai mare număr de angajați: 71.

Pe poziția a cincea a urcat agenția Rogalski Damaschin PR, cu afaceri de 2,34 milioane euro, în creștere cu 28,1%.

O creștere importantă (31,7%) a înregistrat și agenția V+O Communication, care a atins afaceri de 2,24 milioane de euro.

Agenția GMP PR și-a conservat afacerile din 2016 (scădere de 1,1%), dar a realizat o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro.

De altfel, sunt șapte agenții în 2017 ale căror cifre de afaceri au depășit 2 milioane de euro, față de cinci în 2016.

Se constată că aceste șapte agenții din fruntea topului 2017 au generat o cifră totală de afaceri care reprezintă 61% din afacerile celor 40 de agenții monitorizate de „Forbes România”. Pe cota de piață de 39% se bat 33 de firme de PR.

TOPUL AGENȚIILOR DE MEDIA – ANUL 2018

Alte agenții care au avut creșteri ale cifrelor de afaceri în 2017: Oxygen PR (19%), Grayling România (7%), Free Communication (26%), Porter Novelli PR (2,2%), Ran Events Communication (31%), Dăescu Borțun Olteanu (41,3%) și Conan PR (40,5%).

Agenții care au înregistrat scăderi ale cifrelor de afaceri în 2017: DC Communication (-8,3%), B.D.R. Associates (-15,2%), Links Associates (-2,7%), 2 Active PR (-7%), Total PR (-8,3%), Echipa de PR (-27,6%), Action Global Communication (-19,4%), Image PR (-34,6%) și Premium PR (-5,4%).

Din cele 40 de companii monitorizate, doar cinci au raportat pierderi.

Numărul total de angajați în acest agenții a fost de 510, la nivelul anului 2016 (506).

CÂȚI BANI AU FĂCUT TELEVIZIUNILE ÎN 2017?