Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanțul grupurilor de comunicare în anul 2012: McCann-Erickson România

Bogdan_Enoiu6.jpg
Grupul de comunicare McCann-Erickson România, format din patru agenții, a realizat în 2012 o cifră de afaceri de 58,94 milioane euro, conform datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, calculate de „Forbes România” la cursul mediu de 4,45 lei/euro. Afacerile agenției de publicitate full-service B.V. McCann-Erickson au crescut cu 4,6% față de anul precedent. Holdingul este format din patru agenții: B.V. McCann-Erickson (publicitate și media), McCann PR, Momentum (marketing experiențial) și MRM Parteneri (digital).

Piesa centrală a grupului condus de Bogdan Enoiu (foto) este agenția B.V. McCann-Erickson, care a raportat o cifră de afaceri de 49,8 milioane de euro și un profit net 1,48 milioane de euro. Cifra de afaceri este mai mare cu 4,6% față de cea din 2011.

În cadrul grupului funcționează divizia Universal McCann, care contribuie cu mai bine de 80% din afacerile agenției, fiind una dintre cele mai puternice entități media de pe piață. Universal McCann nu are persoanlitate juridică, astfel încât afacerile sale sunt integrate agenției McCann. Anul trecut, divizia de media a administrat, printre altele, bugetele de media ale cliențiilor: Vodafone, Heineken România (care s-a mutat la Starcom), Coca-Cola, Johnson Wax, Friesland și Dedeman.

Cea de-a doua agenție în cadrul grupului este Momentum (marketing experiențial), cu o cifră de afaceri de 4,61 milioane de euro și un profit net raportat de 244.000 euro.

Agenția McCann PR a avut afaceri de 3,6 milioane de euro și un profit net raportat la sfârșitul anului de 473.000 euro. Cifra de afaceri a agenției McCann PR a crescut cu 79% față de 2011, iar profitul net cu 70%. Este un semn evident că afacerile pe piața de PR au mers foarte bine anului trecut.

Agenția digitală MRM Partener a realizat o cifră de afaceri de 821.000 euro și un profit net de 89.000 euro.

 Vezi și bilanțul grupului de comunicare Leo Burnett România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii