Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2017 – Vlad Popovici (Kubis): „Pitch-urile au fost mai puține dar mai bine organizate, cu maxim trei-cinci agenții, și am văzut o maturitate în a scrie corect un brief”

„Forbes România“ trage linia anului 2017 în industria de comunicare. Am invitat pentru acest bilanț oameni din agențiile de publicitate, digitale, PR și media. Cine are ceva de spus (relevant) despre anul 2017 să spună acum, până nu-i prea târziu!
rsz_vlad_popovici1

Vlad Popovici, Managing Director Kubis Interactive

Forbes: Care au fost evenimentele importante (plăcute și mai puțin plăcute) din viața agenției dumneavoastră, în anul 2017?

Vlad Popovici: În 2017, am continuat să ne maturizăm produsul agenției prin consolidarea departamentelor de creație și strategie, pentru că ambiția noastră este să integrăm natural tehnologia și creația în modul în care comunică fiecare brand din portofoliul Kubis.

Azi, ne bucurăm să ne poziționăm în piață că o agenție full service digitally lead ce oferă toate serviciile de la strategie, creație, dezvoltare, audio/video, până la social media și performance media.

Un semn că strategia noastră de creștere organică a funcționat – de la un shop de producție digitală acum 9 ani la o agenție integrată astăzi – este și recunoașterea pe care am primit-o în ultimii ani la triada festivalurilor ce definesc piața de marcom din România: EFFIE, FIBRA și INTERNETICS.

Iar premiile primite sunt rezultatul consolidării parteneriatelor cu clienții tradiționali, pe baza performanțelor și KPI-lor asumați și îndepliniți de-a lungul unor relații de colaborare ce au început de 6-7 ani. În plus, ne-am completat anul acesta portofoliul cu o serie de clienți din zona de tehnologie și FMCG.

O decizie majoră în viața agenției a fost schimbarea sediului. Nu doar pentru un spațiu mai mare și o regândire a modului în care departamentele interacționează pentru o eficientă sporită, dar și pentru a lua cât mai mulți oameni în internship, a-i pregăti pe baze solide și corecte, și a da ceva înapoi industriei de publicitate.

Concluzionând, deși premiile sau echipa extinsă de profesioniști ne fac o agenție mare și matură, nu am uitat niciodată de unde am plecat.

Ne caracterizează spiritul antreprenorial, eficiența pe costuri, flexibilitatea în procesele de lucru, suntem mereu orientați spre client și parteneriate pe termen lung, și facem proiecte pentru a obține rezultate vizibile în business și nu doar premii.

Suntem mereu cu picioarele pe pământ și poate cel mai important lucru: pe noi toți ne leagă o prietenie sinceră, un liant invizibil care ține grupul unit într-o piață volatilă și care face Kubis un partener performant și de încredere.

BILANȚUL 2017 CU ADINA DUȚU (SMARTPOINT)

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Vlad Popovici: Nu cred că bugetele s-au modificat față de anul trecut, dar cu siguranță alocarea lor pentru digital a crescut considerabil – în general, în favoarea platformelor de Social Media (Facebook) sau Google (deci, nu neapărat în bugetele de creație).

Nevoia de a genera rezultate și a dovedi că digitalul poate impacta decisiv vânzări a dus la o eficientizare internă a fiecărei agenții la nivel de resurse, proceduri și mod de lucru.

Multe din agențiile care nu ofereau servicii full-service s-au alipit agențiilor mamă, lucrând acum integrat. Cele independente – așa cum este și Kubis, și-au dezvoltat intern toate serviciile: de la creație și strategie până la performance media, social media, tehnologie și audio/video, gata să fie un one stop shop pentru clienți.

Pitch-urile au fost mai puține dar mai bine organizate, cu maxim trei-cinci agenții, și am văzut o maturitate în a scrie corect un brief și livrabile, precum și existența unui proces transparent de evaluare. M-am bucurat și că mulți clienți mari au venit direct la noi fără pitch, informându-se, în prealabil, despre ce și cum facem și despre rezultatele agenției.

Forța de muncă suferă, că de fiecare dată, în sensul lipsei de profesioniști seniori – dar aici este și misiunea fiecărei agenții să ofere internshipuri și dezvoltare celor juniori care vor să crească frumos această industrie.

Kubis este deja implicat în activități de mentorat și workshop-uri pentru cei ce vor să învețe digital, precum și oferirea de internship-uri all-year-long pentru toate specializările. Recomand tuturor agențiilor să investească timp și bani în aceste procese. E singurul mod de a forma profesioniști și o industrie performanță.

BILANȚUL 2017 CU RĂZVAN MĂTĂȘEL

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile Guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Vlad Popovici: Momentan, în niciun fel, dar orice este posibil. Cred că ce e mai alarmant, și folosesc un termen de industrie: lipsește firul roșu – adică logica acestor măsuri care, în loc să fie facilități, sunt extra obligații.

În condițiile în care să faci advertising a devenit mai mult că oricând un business care trebuie condus eficient, atunci când trebuie să ai o linie de credit sau o facilitate de factoring ca să poți accepta termene de plată de trei – șase luni sau să pui banii tăi înainte să îi primești, orice măsură fiscală care schimbă regulile jocului și costurile interne, atunci când deja tu te-ai comis la o relație pe termen lung cu clientul, afectează clar profitul agenției.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI ÎN NOIEMBRIE 2017 

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România? Sunteți pregătit?

Vlad Popovici: Atunci când nimic nu e predictibil, orice e posibil. Câteva lucruri simple pe înțelesul oricui: în România a crescut consumul intern dar acesta nu e acoperit de producție. Importurile sunt mai mari decât exporturile. Suntem o națiune care consumă mult, cu un grad de îndatorare al nostru și al copiilor noștri din ce în ce mai mare. Așadar, criză sau nu, lucrurile nu sunt roz. Industria de advertising a mai trecut prin câteva momente critice. Când criza va veni, ne vom adapta și o vom trece cu bine.

 BILANȚUL 2017 CU LUCIAN GEORGESCU (GAV)

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Vlad Popovici: Companiile de tehnologie și IT, în special cele care dezvoltă produse și servicii proprii și produc valoare adăugată. Este o oportunitate pentru noi, cei din digital și publicitate, întrucât focusul lor intern este pe dezvoltarea produsului sau serviciilor în sine și nu mai au nici timp și nici resurse creative pentru promovare, vânzare sau zona de B2B.

Kubis are deja un portofoliu extins și knowhow în zonă de tech, cu expertiză în generare de leaduri, B2B, employer branding și social media, și participăm cu succes în creșterea businessului acestor companii.

(5 decembrie 2017, București)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii